Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente West Maas en Waal
Logo van Gemeente West Maas en Waal

Kwaliteitsmedewerker Wmo en Jeugdwet

Dijkstraat 11, 6658 AG Beneden-Leeuwen, Nederland

Sluit over 4 dagen

Begindatum:

3 dec 2025

Einddatum:

-

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

21 nov 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 24
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Als kwaliteitsmedewerker ben je het eerste aanspreekpunt voor consulenten VraagWijzer (sociaal wijkteam) met betrekking tot casuistiek op het gebied van wet-en regelgeving Wmo en Jeugdwet. Daarnaast ben je betrokken bij het totstandkomen van maatwerkcontracten, die bij wijze van uitzondering voorkomen. Tenslotte ben je sparringpartner/aanspreekpunt voor vraagstukken vanuit de Backoffice Wmo/Jeugd en beleidsadviseurs.

Werkzaamheden:

  • Je brengt werkprocessen in kaart en implementeert deze in samenspraak met VraagWijzer en de backoffice.
  • In geval van bezwaar en beroep geef je input voor het verweerschrift met betrekking tot het beleidsmatig standpunt van de gemeente.
  • Als dat nodig is, voer je namens de gemeente verweer tijdens een hoorzitting.
  • Je beschrijft werkprocessen en implementeert deze in samenspraak met de Backoffice en VraagWijzer.

Contacten voor de uitvoering van de functie:

  • Wmo- en Jeugd consulenten (VraagWijzer)
  • Medewerker kwaliteit VraagWijzer.
  • Beleidsadviseurs Wmo en Jeugd
  • Backoffice Wmo/Jeugd

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag
  • Een aantoonbare afgeronde opleiding SJD of rechten op minimaal mbo 4 niveau
  • Een aantoonbare afgeronde cursus Wmo en Jeugdwet (benoem duidelijk in cv)
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als kwaliteitsmedewerker Wmo en Jeugdwet bij een gemeente

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als kwaliteitsmedewerker Wmo en Jeugdwet bij een gemeente (40 punten)
  • Aantoonbare werkervaring met het beschrijven van werkprocessen (benoem duidelijk in cv) (25 punten)
  • Aantoonbare werkervaring met bezwarenprocedures bij een gemeente (10 punten)
  • Aantoonbare werkervaring met het aangaan van maatwerkcontracten (benoem duidelijk in cv) (25 punten)

Competenties

  • Uitdrukkingsvaardigheid (mondeling)
  • Uitdrukkingsvaardigheid (schriftelijk)
  • Samenwerken
  • Analyserend vermogen

Organisatie en team

De gemeente West Maas en Waal is te vinden in het meest westelijke deel van het Land van Maas en Waal en telt ruim 20.000 inwoners. De rivieren de Maas en de Waal vormen zowel in zuidelijke als in noordelijke richting de natuurlijke grens. In 1984 is deze gemeente ontstaan na de herindeling van de gemeenten Appeltern, Dreumel en Wamel. Vanaf dat moment bestaat de gemeente uit de dorpen: Alphen, Altforst, Appeltern, Beneden-Leeuwen, Boven-Leeuwen, Dreumel, Maasbommel en Wamel.

Binnen de ambtelijke organisatie werken ongeveer 120 medewerkers. Zij werken vanuit de kernwaarden Samen, Verantwoordelijk en Professioneel. De organisatie is onderverdeeld in 5 teams:

  • Beheer Openbare Ruimte
  • Ruimte
  • Dienstverlening
  • Samenleving
  • Financien & Control

Er is een managementteam, bestaande uit de gemeentesecretaris/algemeen directeur en teammanagers.

De gemeente West Maas en Waal heeft ervoor gekozen om als regiegemeente zelfstandig te blijven bestaan. Om dit te bereiken zijn er veranderingen binnen de organisatie doorgevoerd. Uitgangspunt is dat beleid in eigen huis wordt bepaald. Een aantal uitvoerende werkzaamheden worden door derden of in gezamenlijkheid met andere gemeenten/overheden uitgevoerd. Zo worden bijvoorbeeld de taken van het sociaal wijkteam uitgevoerd door Sterker Sociaal Werk, de gemeentelijke belastingen door de BSR (Belasting Samenwerking Rivierenland) en werken we samen met de ODR (Omgevingsdienst Rivierenland).

Gespreksinformatie

Beoordeling:

Stap 1: Beoordeling cvs op minimumeisen
De externe administratieve broker beoordeelt de cvs op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie 3 cvs die aan de organisatie worden voorgelegd
De externe administratieve broker beoordeelt de cvs van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde gunningscriteria te beoordelen door de externe administratieve broker. De 3 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cvs van de kandidaten die door de externe administratieve broker zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Planning:
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 27 november 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 25 november 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Functieschaal:
Deze functie is ingedeeld in functieschaal Functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen:
Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Overige informatie:
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

BYOD (bring your own device):
Voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen Bring your own device.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, do, vr