Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Brummen
Logo van Gemeente Brummen

Interim Manager Sociaal Domein

Engelenburgerlaan 31, 6971 BV Brummen, Nederland

Sluit over 11 dagen

Begindatum:

5 jan 2026

Einddatum:

5 jan 2027

Uren per week:

28 - 32

Publicatiedatum:

21 nov 2025
Opdracht tarief 130Opdracht uren 28 - 32

Omschrijving

Opdracht

Gemeente Brummen heeft een vacature voor een Manager Sociaal Domein. Vanwege de Hervormingsagenda Jeugd en de Bestuurlijke Toekomst Brummen kiezen we ervoor de vacante functie in te vullen met een interim-manager.

Doel van de opdracht

  • Het versterken van de aansturing en koers binnen het Sociaal Domein.
  • Het versterken van de integrale aansturing van de gehele organisatie in samenwerkingen met de managers van de andere domeinen.
  • Het begeleiden en sturen van projecten voortkomend uit de Hervormingsagenda Jeugd.
  • Het vertalen van bestuurlijke wensen naar concrete opgaven en resultaten.
  • Verder professionaliseren van het bestuurlijk adviseren, proces (werken met scenarios), rollen, projectmatig werken.

Werkzaamheden en verantwoordelijkheden

  • Leidinggeven aan medewerkers binnen het Sociaal Domein met behulp van coordinatoren.
  • Koers uitzetten en bijsturen waar nodig, in nauwe samenwerking met coordinatoren en strategen.
  • Bewaken van de structuur en kwaliteit van de beleidsadvisering aan portefeuillehouders.
  • Creeren van een veilige, prettige werkomgeving waarin medewerkers hun kwaliteiten en talenten optimaal benutten.
  • Deelname aan het managementteam en medeverantwoordelijkheid voor de sturing van de organisatie.
  • Deelnemen aan het opdrachtgeversoverleg van de Zorgregio.
  • Vormgeven aan en uitvoeren van het aAmbtelijk opdrachtnemerschap van alle projecten voortkomend uit de Hhervormingsagenda Jeugd.

Eisen

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als manager in het sociaal domein;
  • Aantoonbare werkervaring met de Wmo, Jeugdwet, Participatiewet en Wet inburgering;
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met het voorbereiden, uitvoeren en begeleiden van veranderopgaven;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring binnen een gemeente;
  • Een maximum uurtarief van 130,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer en fee Flextender.

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal wo bachelor niveau;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als manager in het sociaal domein;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het voorbereiden, uitvoeren en begeleiden van veranderopgaven;
  • Aantoonbare leidinggevende werkervaring met het aansturen van teams en coordinatoren (Benoem dit duidelijk in het cv).

Competenties

  • Uitdrukkingsvaardigheid (mondeling);
  • Uitdrukkingsvaardigheid (schriftelijk);
  • Motiveren;
  • Resultaatgericht werken;
  • Samenwerken;
  • Overtuigen;
  • Besluitvaardigheid;
  • Organiseren;
  • Kritisch;
  • Analyserend vermogen.

Organisatie en team

De gemeente Brummen ligt in het hart van Gelderland, tussen de Veluwe en de rivier de IJssel. De ruim 20.000 inwoners wonen in diverse dorpen en buurtschappen. Eerbeek en Brummen zijn de grootste. Het is in vele opzichten een gevarieerde gemeente - met uiteenlopende landschappen, bedrijvigheid, (papier)industrie en veel ruimte voor recreatie. De gemeente Brummen is een kleine organisatie met korte lijnen. Ongeveer 200 mensen werken hier samen aan een toekomstbestendige organisatie. We doen dit onder het motto Wij werken voor Brummen. Dit betekent dat we de vraag van de inwoners en ondernemers centraal stellen. Dat vraagt om enthousiaste professionals, die anders durven denken.

Gespreksinformatie

Beoordeling en selectieproces

  1. Stap 1: Beoordeling cvs op minimumeisen
    Een externe administratieve broker beoordeelt de cvs op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
  2. Stap 2: Selectie 10 cvs die aan de organisatie worden voorgelegd
    Een externe administratieve broker beoordeelt de cvs van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde gunningscriteria. De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
  3. Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
    De opdrachtgever beoordeelt de cvs van de kandidaten die door de externe administratieve broker zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:
    • Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
    • Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
    De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
  4. Stap 4: Selectiegesprek
    In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 8 december 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 4 december 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 130. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen

Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Overige informatie

De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl of met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, do, vr
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr