Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Wassenaar
Logo van Gemeente Wassenaar

Projectleider planinitiatieven RO

Johan de Wittstraat 45, 2242 LV Wassenaar, Nederland

Sluit over 13 dagen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

24 - 36

Publicatiedatum:

19 dec 2025
Opdracht tarief 115Opdracht uren 24 - 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdracht

Voor onze gemeente zoeken wij een ervaren projectleider die externe initiatieven in de ruimtelijke ordening kan begeleiden. Denk aan projecten van woningbouwcorporaties, zoals sloop en nieuwbouw van woningen, waarbij jij zorgt voor een soepel proces en een goede afstemming tussen alle betrokken partijen.
Als projectleider ben jij het aanspreekpunt voor initiatiefnemers en bewaakt je het gemeentelijk belang. Je begeleidt projecten vanaf de vergunningsaanvraag tot en met de uitvoering en oplevering. Je zorgt voor een transparant proces, bewaakt de voortgang en creëert draagvlak bij interne en externe stakeholders.

Werkzaamheden

Je taken omvatten:

  • Coördineren van externe initiatieven en afstemmen met interne disciplines.
  • Bewaken van planning, kwaliteit en risico’s volgens GROTICK (Geld, Risico, Organisatie, Tijd, Informatie, Communicatie, Kwaliteit).
  • Opstellen van projectdocumenten zoals afsprakenkaders, voortgangsrapportages en bestuurlijke memo’s.
  • Organiseren van participatie en communicatie richting bewoners en belanghebbenden.
  • Signaleren van knelpunten en adviseren over oplossingen richting opdrachtgever en bestuur.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Uiterlijk beschikbaar per 19 januari 2026 voor gemiddeld 24 tot 36 uur;
  • Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding;
  • Max. uurtarief van € 115,00 exclusief BTW / inclusief reiskosten Woon-werk, werk-werk en fee Flextender.
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als Projectleider op het gebied van Ruimtelijke ordening;
  • Aantoonbare werkervaring met het opstellen en uitvoeren van participatietrajecten en processen;

Wensen en competenties

Wensen

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau op het gebied van planologie, ruimtelijke ordening of landschap;
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring opgedaan in de afgelopen 5 jaar met ruimtelijke processen, besluitvorming en integrale advisering bij gemeenten, benoem duidelijk waar dit is opgedaan;
  • Aantoonbare werkervaring opgedaan in de afgelopen 5 jaar met het opstellen van concrete actieplannen, maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als Projectleider op het gebied van Ruimtelijke ordening binnen een gemeente.

Competenties

  • Ervaring met begeleiding van externe initiatieven in gebiedsontwikkeling (bijv. woningbouwprojecten).
  • Sterk in procesmanagement en stakeholdercommunicatie.
  • Bekend met werken binnen een bestuurlijke en politieke context.
  • Resultaatgericht en goed in het bewaken van belangen van de gemeente.

Organisatie en team

Organisatie

Je komt te werken voor een kleine bijzondere gemeente. Een uniek stukje Nederland, waar zo’n 27.000 mensen wonen. Wassenaar ligt midden in het groen aan de Zuid-Hollandse kust, direct naast de bestuurlijke hoofdstad Den Haag met een diverse bevolking; één op de 5 inwoners heeft bijvoorbeeld een internationale achtergrond. Wassenaar is een heel gevarieerde gemeente; met prachtige landgoederen, strand, natuur- en waterwingebied, residenties en de ambassade van de Verenigde Staten.
Spreekt onze werkcultuur met de kernwaarden respectvol, verantwoordelijk en omgevingsgericht jou aan? Als het antwoord ‘ja’ is dan kijken we uit naar jouw reactie. Laat ons weten waarom jíj een aanwinst bent voor Wassenaar.

Gespreksinformatie

Beoordeling

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek

De beste kandidaten (minimaal 2) worden uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek

In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort kan stap drie van de beoordeling worden herhaald.

Planning

De gesprekken bij de gemeente Wassenaar zijn gepland op dinsdag 6 januari 2026 van 13:00 uur tot 17:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 5 januari 2026 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Optie tot verlenging: Optie tot verlenging: 2x 3 maanden

Hybride: Geen verdere informatie

Aantal professionals of FTE: 1 professional

Overig algemeen:

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Wassenaar mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Wassenaar. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).”

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg met de opdrachtgever te bepalen.

Overige informatie
- Wassenaar zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.
- Een harde vereiste is dat de opdrachtnemer niet meer dan twee opdrachten, waar deze huidige opdracht tevens onder valt, gedurende de inhuurperiode heeft lopen. Geacht wordt om de uren genoemd in de arbeidstijdenwet te handhaven.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, do, vr