Logo van Gemeente Wageningen
Logo van Gemeente Wageningen

Klantmanager Vastgoedbeheer Portefuille Aanhuur & Sport

Gemeente Wageningen

Markt 22, 6701 CZ Wageningen, Nederland

Sluit over 8 dagen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 jul 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

19 dec 2025
Opdracht tarief 100Opdracht uren 36

Omschrijving

Opdracht

Ben jij de verbinder die overzicht creëert in een complexe gemeentelijke vastgoedportefeuille én energie haalt uit het beheren van sportaccommodaties? Weet jij hoe je interne stakeholders meeneemt in soms lastige keuzes, processen structureert, en helder advies geeft? Dan zoeken wij jou!

Als Klantmanager Vastgoedbeheer – Portefeuille Aanhuur & Sport ben jij verantwoordelijk voor het in kaart brengen, op orde brengen en toekomstbestendig maken van zowel de aanhuurportefeuille als de sportportefeuille van de gemeente. Jij legt de basis voor een efficiënt, transparant en toekomstbestendig beheer dat past bij het huidige én toekomstige gebruik van gemeentelijke huisvesting en sportaccommodaties.

Je bent het centrale aanspreekpunt voor alle vragen rondom aanhuur en sportaccommodaties en werkt nauw samen met collega’s uit vastgoedbeheer, financiën, juridische zaken, sportafdeling en diverse gebruikersafdelingen. Door jouw analytische kracht en communicatieve vaardigheden zorg je voor grip op contracten, looptijden, opzegtermijnen, financiële consequenties en operationele processen.

Deze functie is nieuw: jij zet ’m neer, geeft vorm aan de werkwijze en bepaalt wat er nodig is voor de toekomst.

Werkzaamheden

In deze rol breng je de volledige portefeuille van aangehuurde objecten in beeld, inclusief contracten, looptijden, opzegtermijnen, huurprijzen, indexaties en servicekosten. Je beoordeelt of de huidige huren marktconform zijn en of de objecten passen bij het feitelijke gebruik en de huisvestingsbehoefte. Je signaleert kansen voor optimalisatie door overeenkomsten te beëindigen, verlengen of aanpassen. Je voert gesprekken met interne afdelingen over hun huidige en toekomstige ruimtebehoefte en bereidt strategische keuzes voor over de toekomstige omvang en samenstelling van de portefeuille. Tot slot maak je kwartaaloverzichten, analyses en adviezen die zorgen voor inzicht en goede besluitvorming en leg je een stevige basis voor structureel portefeuillebeheer, zodat jouw werk na afloop soepel kan worden overgedragen aan het team Vastgoedbeheer.

Tevens breng je de sportportefeuille op orde door overeenkomsten te updaten, huisregelementen in te voeren, de incidentele verhuur te structureren en stookkostenafrekeningen door te voeren. Je onderhoudt actief contact met huurders, exploitanten, sportverenigingen, scholen en interne collega’s en bent het aanspreekpunt voor de portefeuille. Verder bereid je de portefeuille voor op mogelijke uitbesteding van het beheer en stel je sturing via KPI’s in om de externe beheerder effectief te begeleiden.

Eisen

  • Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met vastgoedbeheer;

  • Aantoonbaar in het bezit van een Prince2 certificaat;

  • Een maximum tarief van € 100,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werkverkeer, parkeerkosten en fee;

  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als portefeuillehouder binnen gemeentelijk vastgoed;

  • Aantoonbaar beschikbaar voor 36 uur per week (benoem duidelijk in cv).

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met vastgoedbeheer bij een gemeente (50 punten);

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het schakelen met verschillende belanghebbenden (gemeenten, uitvoerende partijen en bewoners) en het bevorderen van constructieve samenwerking in een maatschappelijk gevoelige context (Benoem dit duidelijk in het cv) (50 punten).

Competenties

  • Communicatief vaardig

  • Klantgericht

  • Plannen en organiseren

  • Zelfstandig

Organisatie en team

Wageningen is al jarenlang een van de beste overheidsorganisaties! Wageningen is de stad van de vrijheid met een sociaal gezicht en trotse inwoners. Typerend voor de werkcultuur is het eigenzinnige karakter en het werken vanuit het hart. Wageningen bied je een omgeving waar je je werk met plezier kunt doen. Binnen de organisatie wordt veel gedaan aan vitaliteit en duurzaamheid. Bij ons krijg je de ruimte om je werk op jouw manier in te vullen. Of je nu nieuwe ideeën hebt voor een duurzamer beheer van de buitenruimte, of actief mee wilt denken over hoe we onze wijken nog mooier maken: jouw bijdrage doet ertoe. Kom werken in Wageningen, waar vrijheid en betrokkenheid samenkomen.

Gespreksinformatie

Beoordeling 

Uitnodiging voor een selectiegesprek 
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door de externe partij zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria. 

  • Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten. 

  • Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. 

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek. 
 
Selectiegesprek 
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. 

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren. 

Planning  

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 5 januari 2026. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 2 januari 2026 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht. 

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging: Optie tot verlenging: 2x 6 maanden

Hybride: in overleg

Aantal professionals of FTE: 1 persoon

Overig algemeen:

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. 

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).  

  • BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen ja 

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de administratieve partner. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. 

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr