Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

ICT-servicedeskmedewerker

Gemeente Wageningen

Markt 22, 6701 CZ Wageningen, Nederland

Sluit over 6 dagen
Geen maximum 32 Gelderland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

8 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

OpdrachtContext

Het IT-landschap van gemeente Wageningen is naar aanleiding van interne en externe ontwikkelingen - zoals de overstap naar een IaaS platform bij een externe ICT-dienstverlener en Microsoft365 met MS Teams volop in ontwikkeling. De ICT-Servicedesk is het eerste aanspreekpunt voor IT-gerelateerde vragen en problemen en is daarmee een belangrijk visitekaartje van het Team I&A. Op dit moment is er bij Gemeente Wageningen een tijdelijke behoefte aan extra kennis, ervaring en capaciteit voor de ICT-Servicedesk. We werken momenteel aan de verbetering van procedures en processen van de Service Desk in samenhang met die van de andere teams & afdelingen en onze nieuwe externe ICT-dienstverlener. Daarom zijn we op zoek naar een tijdelijke, ervaren Medewerker ICT-servicedesk.

Opdracht

Als ICT-servicedeskmedewerker ben jij het eerste aanspreekpunt voor gemeentemedewerkers op het gebied van ICT. Je fungeert als het visitekaartje van de I&A-dienstverlening en biedt eerstelijns ondersteuning met een klantgerichte en sensitieve benadering. Van het beheren van ICT-meldingen en het oplossen van storingen tot het uitreiken van werkplekapparatuur en mobiele telefoonsjij draait er je hand niet voor om. Je registreert en beheert meldingen zorgvuldig in TOPdesk, draagt bij aan voorraadbeheer en faciliteert het onderhoud van werkplekken en mobiele apparaten op diverse locaties. Door incidenten goed vast te leggen en grondoorzaken te onderzoeken, lever je een waardevolle bijdrage aan probleemmanagement. Bij complexe vraagstukken zorg je voor een efficiente overdracht naar de juiste ICT-specialist of leverancier, uiteraard nauwkeurig gedocumenteerd. Daarnaast informeer je gebruikers over beschikbare informatie en procedures, stel je instructies op en ondersteun je bij het verbeteren van de digitale dienstverlening. Je onderhoudt intensief contact met leveranciers en bent flexibel inzetbaar, ook in de avonduren of het weekend indien nodig. Samen met je collegas vorm je het gezicht van Team I&A. Jouw proactieve houding, technische kennis en dienstverlenende instelling maken jou onmisbaar in het ondersteunen van een moderne, betrouwbare ICT-omgeving. Jij bent een oplossingsgerichte, stressbestendige en klantvriendelijke collega met uitstekende communicatieve vaardigheden. Nauwkeurigheid en het snel doorgronden van problemen zijn jouw sterke punten. Je aarzelt niet om hulp te vragen aan directe collega's of specialisten. Je bent leergierig en gedreven om jezelf te blijven ontwikkelen in een dynamische omgeving.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Een aantoonbare afgeronde mbo 4 opleiding ICT;
  • Beschikbaar per uiterlijk 1 november 2025 tot maart 2026 voor minimaal 32 uur per week gedurende gehele opdracht inclusief mogelijke verlengingen;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als ICT servicedesk medewerker;
  • Aantoonbare werkervaring binnen een gemeente in de afgelopen 3 jaar.
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 4 jaar met processen in TOPdesk, benoem minimaal 1 concreet voorbeeld;
  • Aantoonbare werkervaring met de volgende systemen in de afgelopen 3 jaar (activer directory, windows, microsoft 365, outlook, office en Teams) benoem dit concreet in de werkervaring;
  • Aantoonbaar in het bezit van een ITIL foundatiion V3 certificering;
  • Aantoonbare werkervaring met Citrix en Microsoft Azure (benoem waar dit is toegepast);
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring binnen een gemeente.

Wensen en competenties

Wensen

  • Flexibel inzetbaar (ook in de avonduren of het weekend indien nodig)
  • Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift

Competenties

  • Denkt vanuit een klantbeleving
  • Sensitief
  • Initiatiefrijk
  • Tijdig communiceert in geval van escalaties
  • Stressbestendig
  • Empathisch vermogen
  • Samenwerken
  • Klantgericht
  • Teamwerker
  • Zelfstarter
  • Analytisch vermogen, scherp, kritisch, oog voor detail
  • Resultaatgericht
  • Actieve werkhouding, nieuwsgierig, pakt aan, en hands-on mentaliteit
  • Oplossingsgericht
  • Uitstekende communicatieve vaardigheden
  • Nauwkeurigheid
  • Snel doorgronden van problemen
  • Leergierig en gedreven om jezelf te blijven ontwikkelen

Organisatie en team

Wageningen is al jarenlang een van de beste overheidsorganisaties! Wageningen is de stad van de vrijheid met een sociaal gezicht en trotse inwoners. Typerend voor de werkcultuur is het eigenzinnige karakter en het werken vanuit het hart. Wageningen bied je een omgeving waar je je werk met plezier kunt doen. Binnen de organisatie wordt veel gedaan aan vitaliteit en duurzaamheid. Bij ons krijg je de ruimte om je werk op jouw manier in te vullen. Of je nu nieuwe ideeen hebt voor een duurzamer beheer van de buitenruimte, of actief mee wilt denken over hoe we onze wijken nog mooier maken: jouw bijdrage doet ertoe. Kom werken in Wageningen, waar vrijheid en betrokkenheid samenkomen.
Het IT-landschap van gemeente Wageningen is naar aanleiding van interne en externe ontwikkelingen - zoals de overstap naar een IaaS platform bij een externe ICT-dienstverlener en Microsoft365 met MS Teams volop in ontwikkeling. De ICT-Servicedesk is het eerste aanspreekpunt voor IT-gerelateerde vragen en problemen en is daarmee een belangrijk visitekaartje van het Team I&A. Samen met je collegas vorm je het gezicht van Team I&A.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 20 oktober 2025, 13.30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 16 oktober 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
De selectieprocedure omvat meerdere stappen, waaronder een beoordeling van cv's op minimumeisen en gunningscriteria, gevolgd door een selectiegesprek waarin nader getoetst wordt op competenties.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 8. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen

Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties. Motivatie opgesteld door de professional zelf, toegevoegd als een document achter het cv.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
  • BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen Eigen laptop.
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur