Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Waadhoeke
Logo van Gemeente Waadhoeke

Teamleider Financiën

Harlingerweg 18, 8801 PA Franeker, Nederland

Sluit over 15 dagen

Begindatum:

2 feb 2026

Einddatum:

31 jul 2026

Uren per week:

24 - 32 uur per week

Publicatiedatum:

24 dec 2025
Opdracht tarief € 125,00Opdracht uren 24 - 32 uur per week

Context
De gemeente Waadhoeke heeft per 1 juli 2023 de afdeling Bedrijfsvoering opnieuw ingericht. Binnen deze afdeling zijn drie teams actief: Financiën, Informatievoorziening en Organisatieondersteuning. In verband met tijdelijke afwezigheid van de huidige teamleider, zoeken wij voor het team Financiën tijdelijk een ervaren Teamleider om de dagelijkse aansturing en verdere professionalisering van het team te waarborgen en te continueren. Het team Financiën bestaat uit circa 22 medewerkers verdeeld over de clusters Inkoop, Financieel Beheer, Procesadvies, Planning & Control en Belastingen & Verzekeringen.

Doel van de opdracht
Het realiseren van een stabiele en resultaatgerichte aansturing van het team Financiën, inclusief het versterken van samenwerking, kwaliteit en processen. De Teamleider draagt bij aan een veilige en inspirerende werkomgeving en ondersteunt de ontwikkeling van medewerkers

 

Let op: Deze opdracht is niet beschikbaar voor ZZP'ers vanwege de regelgeving rondom de Wet DBA. We kunnen alleen kandidaten overwegen die via een detacheringsbureau werken (in loondienst).


 

  • Leidinggeven aan het team Financiën (circa 22 medewerkers).
  • Zorgdragen voor continuering en tijdig uitvoeren van werkzaamheden met aandacht voor  resultaten, kwaliteit, processen, doorlooptijden en samenwerking (inclusief borgen en/of creëren van een veilige en professionele teamcultuur).
  • Afstemmen met de manager Bedrijfsvoering en collega-teamleiders over planning, capaciteit en prioriteiten.
  • Coachen van medewerkers op vakmanschap en persoonlijke ontwikkeling.
  • Signaleren van knelpunten en initiëren van verbeteringen.
  • Bijdragen aan de koppeling tussen beleid en uitvoering binnen het financiële domein.
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via nikki.nowack@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo