Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Waadhoeke
Logo van Gemeente Waadhoeke

Medewerker Gebiedsteam - specialisme jeugd

Harlingerweg 18, 8801 PA Franeker, Nederland

Sluit over 20 dagen

Begindatum:

19 jan 2026

Einddatum:

17 jul 2026

Uren per week:

34

Publicatiedatum:

17 dec 2025
Opdracht tarief 80Opdracht uren 34
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Bij afdeling Gebiedsteam van gemeente Waadhoeke staat de deur open voor een...

Medewerker Gebiedsteam – specialisme jeugd

(34 uur per week)

Even uitleggen
Een baan bij Waadhoeke betekent dat je werkt op basis van onze kernwaarden: vertrouwen, doel- en resultaatgericht, klantgericht, integer en betrouwbaar. Als medewerker gebiedsteam ben je het gezicht van de gemeente, werk je outreachend en benader je burgers zo nodig proactief. Je verricht een integrale intake en maakt een sociale netwerkanalyse, verheldert vragen en behoeften en biedt informatie en advies. Je versterkt de zelfredzaamheid en zelfregie van inwoners en gezinnen en biedt zo nodig structuur en stimuleert verantwoordelijk gedrag. Dit gebeurt vanuit het uitgangspunt, één huishouden, één plan, één contactpersoon. Daarnaast:

- Je hebt een specifieke taak op de jeugdproblematiek binnen de gemeente Waadhoeke
- Je bent SKJ-geregistreerd en beschikt over aantoonbare werkervaring binnen het Sociaal Domein Jeugd.
- Je verstrekt de zelfredzaamheid en zelfregie van inwoners, gezinnen en biedt zo nodig structuur en stimuleert verantwoordelijk gedrag.
- Je werkt generalistisch richting inwoners en treedt met jouw achtergrond op als specialist voor andere professionals en/of collega's.
- Je biedt praktische en materiële hulpverlening (lichte en kortdurende ondersteuning) en waar nodig langer durende hulpverlening (1,5 lijnszorg).
- Je onderzoekt hulpvragen en het is een pré als je kennis hebt van indiceren c.q. het in kaart brengen van gespecialiseerde zorg.
- Je werkt samen met uiteenlopende groepen/organisaties zoals de buurt, vrijwilligersorganisatie, welzijns- en maatschappelijke organisaties en verbindt gezamenlijke en individuele aanpak (individuele vraag met potenties van vrijwilligers, actieve burgers en organisaties).
- Je zoekt naar oorzaken en verbanden om duurzame, geïntegreerde oplossingen te bewerkstelligen en schakelt experts en specialisten in op het moment wanneer dat nodig is.
- Je bent instaat om (onderhandelings) gesprekken aan te gaan met aanbieders over de te behalen resultaten.
- Je signaleert ontwikkelingen, problemen en knelpunten in het gebied en onderneemt hier actie op in overleg met de teamleider.

Verantwoordelijkheden
- Je hebt een afgeronde HBO opleiding gericht op maatschappelijk werk/SPH/social work.
- Je hebt enkele jaren ervaring in jeugdzaken en ervaring in het doen van raadsmeldingen en werken in complexe gezinsproblematiek op dit gebied.
- Je bent een goede luisteraar die echt contact maakt.
- Je werkt vraag- en resultaatgericht met een professionele houding.
- Je bent in staat om over de te behalen resultaten in gesprek te gaan met aanbieders.
- Je ziet samenhang, hebt analyserend vermogen en bent kostenbewust.
- Je bent iemand die verschillende werelden kan verbinden, samenwerkt en in een veranderende omgeving kan werken.
- Je bent een doorzetter, handelt daadkrachtig en maakt gebruik van expertise van anderen.
- Je durft jezelf te zijn en staat open voor feedback geven en ontvangen.
- Je bent reflectief, flexibel inzetbaar, hebt lef en bent in staat out-of-the-box te denken.
- Je onderschrijft de kernwaarden van de gemeente Waadhoeke, past deze toe in je werkzaamheden en draagt deze proactief uit.
- Je hebt affiniteit met de Friese taal en hebt een positieve houding ten opzichte van meertaligheid.
- Je onderschrijft de kernwaarden van de gemeente Waadhoeke, past deze toe in je werkzaamheden en draagt deze proactief uit.
- Je hebt affiniteit met de Friese taal en hebt een positieve houding tegenover meertaligheid.

Eisen

  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 19 januari 2026 tot en met 17 juli 2026 voor 34 uur per week.
  • U voegt een cv van maximaal 4 pagina's A4 toe. U dient gebruik te maken van het bijgevoegde template en alle gevraagde onderdelen in te vullen.
  • 3-5 jaar ervaring.
  • HBO werk- en denkniveau.

Wensen en competenties

Wensen
  • HBO (Gewicht: 40%)
  • 3-5 jaar ervaring (Gewicht: 20%)
  • Je bent SKJ-geregistreerd en beschikt over aantoonbare werkervaring binnen het Sociaal Domein Jeugd. (Gewicht: 40%)
Competenties
  • Je hebt een afgeronde HBO opleiding gericht op maatschappelijk werk/SPH/social work.
  • Je hebt enkele jaren ervaring in jeugdzaken en ervaring in het doen van raadsmeldingen en werken in complexe gezinsproblematiek op dit gebied.
  • Je bent een goede luisteraar die echt contact maakt.
  • Je werkt vraag- en resultaatgericht met een professionele houding.
  • Je bent in staat om over de te behalen resultaten in gesprek te gaan met aanbieders.
  • Je ziet samenhang, hebt analyserend vermogen en bent kostenbewust.
  • Je bent iemand die verschillende werelden kan verbinden, samenwerkt en in een veranderende omgeving kan werken.
  • Je bent een doorzetter, handelt daadkrachtig en maakt gebruik van expertise van anderen.
  • Je durft jezelf te zijn en staat open voor feedback geven en ontvangen.
  • Je bent reflectief, flexibel inzetbaar, hebt lef en bent in staat out-of-the-box te denken.
  • Je onderschrijft de kernwaarden van de gemeente Waadhoeke, past deze toe in je werkzaamheden en draagt deze proactief uit.
  • Je hebt affiniteit met de Friese taal en hebt een positieve houding ten opzichte van meertaligheid.

Organisatie en team

Een warm bad
Het klinkt misschien als een hectische baan, maar je staat er niet alleen voor. Je werkt in een hecht team met fijne collega's en hebt veel vrijheid om je werk te doen op de manier die jij wilt. De sfeer is informeel en met elkaar maken we onze gemeente nóg mooier voor onze inwoners. Daar wil je toch bij horen?

De afdeling Gebiedsteam is een dynamische en ambitieuze afdeling. In totaal werken er zo'n 70 professionals die zich bezig houden met zorg en welzijn. Je staat er dus niet alleen voor. Deze professionals zijn verdeeld over twee gebiedsteams die opgesplitst zijn in twee regio's (stadsregio en platteland). Gebiedsteam Stadsregio werkt vanuit het gemeentehuis in Franeker en Gebiedsteam platteland heeft twee werklocaties; St. Annaparochie en Menaam.

Gespreksinformatie

Fase 2: Het interview
Als Inschrijver in de top x [invullen aantal] is geëindigd, ontvangt inschrijver een uitnodiging voor het interview. Tijdens het interview wordt een verificatie gedaan op basis van de aangeboden offerte. Als de verificatie positief is wordt de kandidaat beoordeeld op basis van criteria. De criteria zijn hieronder te raadplegen ter voorbereiding op het interview. Bij de terugkoppeling op de offertes (gunningsbeslissing) worden de resultaten bekendgemaakt in deze applicatie.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Optie tot verlenging: De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd.

Hybride: Geen verdere informatie

Aantal professionals of FTE: 1

Overig algemeen: Let op: Deze opdracht is niet beschikbaar voor ZZP'ers vanwege de regelgeving rondom de Wet DBA. We kunnen alleen kandidaten overwegen die via een detacheringsbureau werken (in loondienst).

CV
Onder een CV verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat. Dit in het Nederlands gesteld en bij voorkeur in PDF-formaat van maximaal 5 pagina's A4. De administratieve partner behoudt zich het recht voor om aanbiedingen terzijde te leggen indien er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het CV en/of referentie voorkomen. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr