Logo van Gemeente Achtkarspelen
Logo van Gemeente Achtkarspelen

Senior Sociaal Werker Jeugd

Stationsstraat 18, 9285 NH Buitenpost, Nederland

Sluit over 4 dagen

Begindatum:

5 jan 2026

Einddatum:

30 jun 2026

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

15 dec 2025
Opdracht tarief 110Opdracht uren 32 - 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Als senior sociaal werker ben je een zeer ervaren en deskundige sociaal werker. Je hebt een heel beperkte eigen caseload, maar jouw echte toegevoegde waarde zit in advisering, coachende en begeleidende rol richting onze sociaal werkers Jeugd. Jij versterkt hun professionaliteit en draagt bij aan kwaliteitsontwikkeling. Je adviseert actief sociaal werkers in hun caseload en denkt overstijgend mee in de stappen die genomen dienen te worden met name in veiligheidszaken. Je bent de verbindende schakel tussen praktijk, beleid en samenwerking met ketenpartners.

Deze functie is ingeschaald in schaal 10 cao Gemeenten.

Verantwoordelijkheden

  • Individueel en in teamverband adviseren, coachen en begeleiden van sociaal werkers.
  • Actief meedenken in casuïstiek en samen reflecteren op inhoud, houding en attitude en stimuleert het nadenken over handelingsalternatieven.
  • Optreden als vraagbaak bij complexe jeugdzorgsituaties.
  • Ondersteunen van regievoering bij complexe casussen.
  • Signaleren van knelpunten en bijdragen aan kwaliteits- en beleidsontwikkeling.
  • Indien nodig investeren in samenwerking met bijvoorbeeld Veilig Thuis en jeugdhulpaanbieders.

Eisen

  • U voegt een CV van maximaal 3 pagina's A4 toe.
  • U voegt een motivatiebrief van de kandidaat van maximaal 2 pagina's A4 toe.
  • Kandidaat heeft een afgeronde hbo-opleiding in SPH
  • Kandidaat heeft een aanvullende post hbo-opleiding afgerond zoals Begeleidingskunde
  • Kandidaat heeft minimaal 3 jaar relevante werkervaring in een soortgelijke functie in de afgelopen 5 jaar bij een gemeentelijke organisatie.
  • De kandidaat heeft ervaring met complexe casuïstiek
  • Kandidaat is in het bezit van een geldige VOG (maximaal 3 maanden oud en relevant voor de functie) ofwel bereid deze aan te vragen.
  • De kandidaat is in loondienst bij de inschrijvende partij en kwalificeert zich niet als ZZP'er.
  • Kandidaat is in bezit van rijbewijs en auto

Wensen en competenties

Wensen

  • Mate van werkervaring bij een gemeentelijke organisatie. (Gewicht: 40%)
  • Mate van ervaring met complexe vraagstukken (Gewicht: 30%)
  • De mate van werkervaring in een soortgelijke functie (Gewicht: 30%)

Competenties

  • Samenwerken
  • Zelfstandig
  • Pro-actief

Organisatie en team

De opdrachtgever is Gemeente Achtkarspelen.

Gespreksinformatie

De gesprekken vinden plaats op 23 december 2025. Als Inschrijver in de top 2 is geëindigd, ontvangt inschrijver een uitnodiging voor het interview. Tijdens het interview wordt een verificatie gedaan op basis van de aangeboden offerte. Als de verificatie positief is wordt de kandidaat beoordeeld op basis van criteria. Indien er geen klik is, of de kandidaten niet voldoen, houdt de opdrachtgever zich het recht voor om in gesprek te gaan met de kandidaten op plek 3, 4 en 5.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging: 4 x 6 maanden

Hybride: Geen verdere informatie

Aantal professionals of FTE: 1

Overig algemeen:

Vanwege de aard en inhoud van deze opdracht is het belangrijk om te voldoen aan de richtlijnen van de Wet deregulering beoordeling arbeidsrelaties (DBA). Om schijnzelfstandigheid te voorkomen, is inschrijving uitsluitend mogelijk voor partijen die personeel in loondienst beschikbaar stellen.

Dit betekent dat zelfstandigen zonder personeel (zzp'ers), evenals bv's met enkel een directeur-grootaandeelhouder, helaas niet in aanmerking komen voor deze opdracht. Ook inschrijvingen via detacheringsbureaus, brokers, uitzendorganisaties of andere intermediairs die zzp'ers aanbieden, kunnen niet worden meegenomen in de beoordeling – ongeacht de aard van de contractuele relatie.

Alleen kandidaten die aantoonbaar in loondienst zijn bij de inschrijvende partij komen in aanmerking voor gunning. De gemeente behoudt zich het recht voor om bij twijfel aanvullende documentatie op te vragen om de aard van het dienstverband te verifiëren. Als blijkt dat niet aan deze voorwaarden wordt voldaan, kan dit leiden tot uitsluiting van verdere deelname aan de procedure.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl of met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr