Arbo coördinator

Harlingerweg 18, 8801 PA Franeker, Nederland

Sluit over 5 dagen
95 Voor 20 uur per week Friesland

Begindatum:

1 okt 2025

Einddatum:

31 mrt 2026

Uren per week:

20

Publicatiedatum:

5 sept 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

De gemeente Waadhoeke is op zoek naar een tijdelijke Arbo coordinator. In deze tijdelijke opdracht ben je verantwoordelijk voor het bevorderen van de gezondheid, veiligheid en het welzijn van medewerkers binnen de organisatie. Je coördineert de werkzaamheden van de preventiemedewerkers en ziet toe op het naleven van Arbo wetgeving. Je zorgt voor het uitvoeren en toetsen van de Risico Inventarisatie en -Evaluatie (RI&E) en adviseert leidinggevenden en medewerkers over arbeidsomstandigheden. Daarnaast organiseer je trainingen en zorg je voor de implementatie van preventieve maatregelen. In deze rol werk je onder andere nauw samen met je collega's van HRM, leidinggevenden, ondernemingsraad, preventiemedewerkers en de arbodienst. Het is mogelijk om hybride te werken, ongeveer 1 dag per week. Je werkt in deze rol op basis van onze kernwaarden: vertrouwen, doel- en resultaatgerichtheid, klantgerichtheid, integriteit en betrouwbaarheid.

Verantwoordelijkheden:

  • Zorgdragen dat er aan de wettelijke verplichtingen vanuit de Arbowet wordt voldaan, zoals de regie op de uitvoering van de plannen van aanpak bij de RI&E.

  • Coördineren van de preventieorganisatie, inclusief afstemmen en overleggen met preventiemedewerkers.

  • Actueel houden en door ontwikkelen op basis van laatste wet- en regelgeving van het arbobeleid (waaronder het verzuimbeleid) en de bijbehorende protocollen.

  • Coördineren en uitvoeren van overige voorkomende Arbo gerelateerde werkzaamheden, zoals het opstellen van een jaarplanning

  • Adviseren bij inrichting van werkplekken of werkomstandigheden.

Eisen

  • U voegt een cv van maximaal 3 pagina's A4 toe;

  • Afgeronde Hbo-opleiding, bij voorkeur op het gebied van HRM of Veiligheidskunde;

  • Ruime werkervaring in een soortgelijke functie;

  • Actuele kennis van en ervaring met Arbowetgeving, sociale veiligheid en RI&E-trajecten.

Wensen en competenties

Beste prijs-kwaliteitsverhouding
Gewicht van kwaliteit: 70 %
Gewicht van prijs: 30 %

Wensen

  • Aanvullende scholing tot Arbo-coördinator of vergelijkbaar;
    Gewicht: 30 %

  • In staat om informatie bij elkaar te brengen en werkzaamheden te coördineren;
    Gewicht: 20 %

  • Affiniteit met vitaliteit, werkvermogen en duurzame inzetbaarheid;
    Gewicht: 20 %

  • Initiatiefrijk, in staat om kansen en knelpunten vroegtijdig te signaleren en aan te pakken;
    Gewicht: 10 %

  • Je onderschrijft de kernwaarden (vertrouwen, doel- en resultaatgericht, klantgericht, integer en betrouwbaar) van de gemeente Waadhoeke, past deze toe in je werkzaamheden en draagt deze proactief uit;
    Gewicht: 10 %

  • Je hebt affiniteit met de Friese taal en hebt een positieve houding tegenover meertaligheid.
    Gewicht: 10 %

Competenties

  • Sterke communicatieve en adviesvaardigheden

  • Resultaatgericht

  • Zelfstandigheid

  • Organiserend vermogen

  • Coördineren

  • Initiatief

Organisatie en team

De gemeente Waadhoeke is op zoek naar een tijdelijke Arbo coordinator. In deze tijdelijke opdracht ben je verantwoordelijk voor het bevorderen van de gezondheid, veiligheid en het welzijn van medewerkers binnen de organisatie. Je werkt in deze rol onder andere nauw samen met je collegas van HRM, leidinggevenden, ondernemingsraad, preventiemedewerkers en de arbodienst.

Gespreksinformatie

Niet bekend

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging
Ja

Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf zo snel mogelijk tot en met 31 maart 2026 voor 20 uur per week. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Uurtarief
Minimaal: € 75,00
Maximaal: € 95,00

CV-eisen
Onder een CV verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat. Dit in het Nederlands gesteld en bij voorkeur in PDF-formaat van maximaal 3 pagina's A4. De externe partij behoudt zich het recht voor om aanbiedingen terzijde te leggen indien er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het CV en/of referentie voorkomen. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld.

Opleidingen en diploma's
Indien bij de eisen en/of de gunningcriteria kwaliteit gevraagd wordt naar afgeronde opleidingen, dan dient een kopie diploma en/of certificaat te worden toegevoegd aan de aanvraag. Kunnen Externen dit niet aantonen (op het moment dat hierom wordt gevraagd), dan is definitieve afwijzing het gevolg.

Referenties
Onder een referentie verstaan wij een overzichtelijke omschrijving van minimaal één eerdere opdracht. Hierin moet tot uitdrukking komen wie de opdrachtgever was, de begin- en einddatum van de opdracht en het aantal uren per week. Elke referentie moet de mogelijkheid bieden contact op te nemen met de voormalige opdrachtgever, hetgeen in zijn algemeenheid alleen zal gebeuren als de Externe in aanmerking komt voor een interview.

Geheimhoudingsverklaring
Is van toepassing op alle verkregen informatie gedurende het verblijf bij Gemeente Waadhoeke.

VOG
Een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) is een verklaring waaruit blijkt dat gedrag van de Externe in het verleden geen bezwaar vormt voor het vervullen van een specifieke taak of functie in de samenleving.  Voor aanvang van de opdracht dient er een VOG te worden overlegd. Kunnen Externen dit niet aantonen, dan is definitieve afwijzing het gevolg.

Tarieven
De overeengekomen uurtarieven staan vast voor de duur van de overeenkomst (inclusief alle verlengingen), zijn in euro’s, omvatten alle belastingen (maar exclusief BTW) en betreffen de overeengekomen prestatie, alsmede alle overige kosten, zoals die van training of inwerking van personeel, reis- en verblijf- en voorrijkosten, administratiekosten en de kosten van de verpakking.

Expliciet vermelden wij dat eventuele verblijfskosten en de reisduur voor woon-werkverkeer niet voor vergoeding in aanmerking komen. De opgegeven prijs dient marktconform en reëel te zijn. Marktconform en reëel houdt in dat Leveranciers eerlijke, kostendekkende en in de markt gebruikelijke prijzen dienen op te geven, als basis voor een gezonde Inhuuropdracht. Het doel hiervan is te voorkomen dat prijzen worden ontvangen die te veel afwijken van hetgeen in de markt gebruikelijk is, welke enerzijds de gunningsmethodiek negatief benvloeden en anderzijds praktisch niet toepasbaar zijn.

Faciliteiten
De leverancier verleend de nodige faciliteiten aan de Externe wanneer dit noodzakelijk is voor het uitoefenen van de opdracht. Te denken valt aan het beschikbaar stellen van een telefoon. Een laptop wordt ter beschikking gesteld door gemeente Waadhoeke.

Let op:
Deze opdracht is niet beschikbaar voor ZZP'ers vanwege de regelgeving rondom de Wet DBA. We kunnen alleen kandidaten overwegen die via een detacheringsbureau werken (in loondienst).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur