Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Secretaris Bezwarencommissie / juridisch adviseur

Dr. Reilinghplein 1, 4141 DA Leerdam, Nederland

Sluit over 7 dagen
Geen maximum 32 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

18 sept 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdracht- We zoeken een Secretaris Bezwarencommissie/Juridisch adviseur.

Je houdt je bezig met het voeren van het secretariaat van de bezwarencommissie en de behandeling van Awb klachten. Dit doe je door:

  • Af te stemmen met je collega secretarissen en de juridisch ondersteuner.
  • Adviezen te schrijven voor de commissie voor bezwaarschriften.
  • Het afhandelen van formele klachten.
  • De coordinatie van informele klachtenafhandeling.
  • Tijdens afwezigheid van de juridisch ondersteuner verzorg jij zelf de administratieve be- en afhandeling van bezwaarschriften.

In een leuk team met gepassioneerde juristen en collega secretarissen.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Aantoonbaar afgeronde Juridische opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Aantoonbare werkervaring op het gebied van bestuursrecht;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als secretaris bezwarencommissie;
  • Aantoonbare werkervaring bij een gemeente;

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als secretaris van de bezwarencommissie in de afgelopen 6 jaar (40 punten);
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring bij een gemeente (30 punten);
  • Werkervaring in het afhandelen van (officiele) klachten (30 punten).

Competenties

Niet bekend

Organisatie en team

Organisatie onderdeel
De gemeente Vijfheerenlanden ligt in het midden van het land, in de provincie Utrecht tussen de rivieren Lek en Linge. Een prachtig gebied met polders, uiterwaarden, dijken, molens, boerderijen, steden en dorpen. Vijfheerenlanden ligt centraal bij de snelwegen A2, A15 en A27. In deze groene gemeente wonen ruim 60.000 inwoners. De 16 woonplaatsen hebben elk hun eigen identiteit.

In een leuk team met gepassioneerde juristen en collega secretarissen.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandagochtend 29 september 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 26 september 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:
  • Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
  • Gemeente Vijfheerenlanden faciliteert geen laptop.

Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 22 september 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op dinsdag 23 september 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot donderdag 25 september 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur