Kwaliteitsmedewerker Sociaal Team, Specialisme WMO

Dr. Reilinghplein 1, 4141 DA Leerdam, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 32-36 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

28 aug 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Als kwaliteitsmedewerker bewaak je de kwaliteit van de dienstverlening aan inwoners met een hulpvraag en ondersteun je de professionals van het Sociaal Team (nadruk op volwassenen/WMO). Daarnaast draag je bij aan het verbeteren van processen, weet je dit vast te leggen, zorg je voor implementatie van beleid, borg je actuele kennis en blijf je op de hoogte van landelijke en regionale ontwikkelingen.

Belangrijkste taken:

  • Toetsen, controleren, borgen en verbeteren van de kwaliteit van de dienstverlening en processen met nadruk op WMO;

  • Regelmatig rapporteren aan de verantwoordelijke beleidsmedewerker sociaal domein over de voortgang en kwaliteit van de uitgevoerde dienstverlening;

  • Ondersteunen van medewerkers Sociaal Team door:

    • Uitwerken van instructies en richtlijnen voor een consistente en hoogwaardige uitvoering van de ondersteuning en dienstverlening;

    • Bijdrage leveren aan verbetering van het administratieve systeem Gidso waarmee gewerkt wordt;

    • Het bieden van advies en feedback op individuele casussen;

    • Ondersteunen bij bezwaar en beroepzaken;

    • Bijdrage leveren bij aanbestedingsprocedures ihkv WMO-voorzieningen;

    • Signaleren van knelpunten en aandragen van verbetervoorstellen;

    • Actief deelnemen aan regiobijeenkomsten en kennisdelingssessies om ontwikkelingen in het vakgebied te volgen en kennis actueel te houden;

    • Bijdragen aan een mensgerichte benadering.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  • Aantoonbare werkervaring als kwaliteitsmedewerker;

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als wmo-consulent;

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als kwaliteitsmedewerker wmo (25 punten);

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met de uitvoering van complexe problematiek binnen het Sociaal Domein binnen een gemeente of een vergelijkbare organisatie (licht dit duidelijk toe in het cv) (45 punten);

  • Een aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding in de richting van sociaal werk, bestuurskunde, kwaliteitsmanagement (15 punten);

  • Aantoonbare kennis van Gidso als administratief registratiesysteem (benoem dit duidelijk in het cv) (15 punten).

Competenties

  • Uitstekende communicatieve vaardigheden en overtuigingskracht.

  • Kennis van de kinderopvangtoeslagaffaire en de impact daarvan op gezinnen is een pre.

  • Een proactieve, oplossingsgerichte werkhouding en oog voor detail.

Organisatie en team

De gemeente Vijfheerenlanden ligt in het midden van het land, in de provincie Utrecht tussen de rivieren Lek en Linge. Een prachtig gebied met polders, uiterwaarden, dijken, molens, boerderijen, steden en dorpen. Vijfheerenlanden ligt centraal bij de snelwegen A2, A15 en A27. In deze groene gemeente wonen ruim 60.000 inwoners. De 16 woonplaatsen hebben elk hun eigen identiteit.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland in overleg. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn ontvangen bericht. De overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.

Overige informatie

  • Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • Gemeente Vijfheerenlanden faciliteert geen laptop.

Uitvoeringsvoorwaarde:
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Vijfheerenlanden. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.