Adviseur interne controle / Medewerker VIC

Dr. Reilinghplein 1, 4141 DA Leerdam, Nederland

Sluit over 7 dagen
Geen maximum 28 tot 36 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 jan 2026

Uren per week:

28 - 36

Publicatiedatum:

5 sept 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdracht

  • Uitvoeren van interne controle van de gemeentelijke processen t.b.v. dossieropbouw voor accountant.

  • Uitvoeren van spendanalyse.

  • Ondersteuning verlenen aan de senior adviseur bij uitvoerende werkzaamheden.

  • Rapporteren van controlebevindingen aan het management inclusief het doen van verbetervoorstellen.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag
  • Een aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding;
  • Aantoonbare werkervaring en kennis van wet-en regelgeving (bij voorkeur op publiekrechtelijke niveau);
  • Aantoonbare werkervaring en kennis van gemeentelijke organisatiestructuur;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als adviseur interne controle / medewerker VIC bij een gemeente of soortgelijke overheidsorganisatie;
  • Uiterlijk beschikbaar per 13 oktober voor 28 tot 36 uur per week;
  • De vaste werkdagen zijn dinsdag en donderdag op kantoor in Vianen.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als adviseur interne controle / medewerker VIC (30 punten);

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar als adviseur interne controle / medewerker VIC binnen een gemeente (30 punten);

  • Aantoonbare werkervaring met het opstellen van een verslag van controlebevindingen (20 punten);

  • Een afgeronde financiële of controle opleiding op hbo niveau (15 punten);

  • Aantoonbare kennis van ERPx van Unit4 in de afgelopen 2 jaar (5 punten).

Competenties

  • Omgevingsbewust

  • Accuraat

  • Communicatief vaardig (mondeling en schriftelijk)

  • Verbindend

  • Ondernemend

  • Controlerend op de voortgang

Organisatie en team

De gemeente Vijfheerenlanden ligt in het midden van het land, in de provincie Utrecht tussen de rivieren Lek en Linge. Een prachtig gebied met polders, uiterwaarden, dijken, molens, boerderijen, steden en dorpen. Vijfheerenlanden ligt centraal bij de snelwegen A2, A15 en A27. In deze groene gemeente wonen ruim 60.000 inwoners. De 16 woonplaatsen hebben elk hun eigen identiteit.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 18 september 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 16 september 2025 bericht. De overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.

Overige Informatie

  • Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • Gemeente Vijfheerenlanden faciliteert een laptop.

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Vijfheerenlanden mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente Vijfheerenlanden. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl of met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur