thumbnail
thumbnail

Vakspecialist Planning en IT Afvalbeheer

Stadsplateau 1, 3521 AZ Utrecht, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
95
8-24 Utrecht

Begindatum:

13 dec 2024

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

8-24

Publicatiedatum:

27 sept 2024

Vakspecialist Planning en IT Afvalbeheer
Periode: Van 13-12-2024 tot 31-12-2025 met mogelijke opties tot verlenging
Belasting: 8 24 uur per week
Tarief: Maximaal 95 euro per uur inclusief reiskosten, exclusief BTW

Korte beschrijving speelveld
Utrecht heeft jou nodig!

Jij komt werken bij de afdeling Inzamelen Markten en Havens (IMH) en voor de unit Transport & Inzamelen. Deze logistieke afdeling zorgt voor de gescheiden inzameling van afval en grondstoffen van particulieren en bedrijven. De voornaamste activiteiten zijn het legen van de gemeentelijke ondergrondse containers, het inzamelen van mini containers en de traditionele zakken (huis aan huis), het ophalen van grofvuil en van commercieel afval. Innovatie van het gescheiden ophalen en verwerken van afval staat hoog op de agenda. Dit is belangrijk werk want zo kan afval als grondstof een nieuw leven krijgen.

Binnen deze unit heeft het team Planning en Administratie een centrale rol. Dit team bestaat uit 12fte en is verantwoordelijk voor de korte, midden- en lange termijnplanning van mens, materieel en routes van de afvalinzameling in Utrecht. Hierbij is het van belang dat de inzet van medewerkers en materiaal op een zo efficient en effectief mogelijke wijze plaatsvindt. Vanuit de afdeling planning en administratie is er nauw contact met vijf teamleiders die leidinggeven aan de afvalinzameling- en transportdienst.

Op dit moment wordt gewerkt aan de implementatie van een nieuw softwarepakket dat IMH moet ondersteunen in alle aspecten van het afvalbeheer. Jij gaat het team Planning en Administratie ondersteunen in de implementatie en adoptie van dit nieuwe pakket.

Als lid van het implementatieteam denk je mee in alle inrichtingskeuzes die gemaakt moeten worden en neem je het personeel goed mee in alle veranderingen die komend jaar op hen afkomen.

Daarnaast staat voor dit team op dit moment een vacature uit voor een vaste teamleider. Ter overbrugging zoeken we daarom iemand die deze twee rollen met elkaar kan verbinden. Gezien de planning zal het gewicht van deze klus vooral liggen in de implementatie van het nieuwe softwarepakket.

Je bent collegiaal ingesteld en hebt oog voor knelpunten in processen, in het bijzonder rondom afvallogistiek. Daarnaast kun je op een heldere en concrete manier adviseren over keuzes die gemaakt moeten worden binnen het software implementatie proces en de nieuwe manier van werken.

Tenslotte ben je proactief betrokken bij zijdelingse projecten zoals bijvoorbeeld het implementeren van de nieuwe planningsapplicatie, het sturen op het gebruik van de tachograaf en bij het integreren en in balans brengen van de dynamische routeplanning en uren administratie. In voorkomende gevallen acteer je ook als projectleider. Hierbij werk je nauw samen met jouw collegas van het bedrijfsbureau en de unit projecten.

Je taken zijn:
Lid van het implementatieteam van de nieuwe softwareapplicatie;
Ondersteunen bij het implementeren van dit pakket, waaronder ook verandermanagement
Je brengt stabiliteit en positiviteit in de organisatie. Dit doe je bijvoorbeeld door middel van het organiseren van werkoverleggen en het in stelling brengen van duidelijke structuren op de werkvloer;
Je weet hoe je jouw medewerkers in beweging krijgt bij veranderingen;
Je zorgt ervoor dat beleid vertaald wordt naar goed lopende werkprocessen op de werkvloer.

Jij hebt:
Je beschikt over een afgeronde relevante hbo-opleiding;
Je bent een ervaren teamleider en je hebt ten minste 5 jaren werkervaring als leidinggevende in de logistiek, bij voorkeur in de afvalbranche;
Je hebt ruime ervaring met veranderprocessen op de werkvloer en je weet hoe je deze tot een positief einde kunt leiden;
Je hebt ervaring binnen een (grote) gemeente;
Je hebt kennis en affiniteit met digitale logistieke sturingssoftware in de afvalbranche;
Je bent besluitvaardig en kijkt vanuit verschillende invalshoeken naar een situatie om anderen mee te kunnen krijgen;
Je kunt verschillende gedragsstijlen inzetten bij het leidinggeven en je hebt oog voor wat speelt bij het personeel;
Je bent een inspirerende, verbindende en communicatief vaardige leidinggevende;
Je bent stressbestendig;
Je weet om te gaan met verschillende en/of strijdige belangen en doelgroepen en beschikt over politiek-bestuurlijke en maatschappelijke sensitiviteit.

Als gemeente Utrecht geloven wij dat een diverse organisatie zorgt voor meer innovatie, creativiteit en een betere samenwerking. Om die reden streven wij ernaar om een zon inclusief mogelijke organisatie te zijn. Ben je benieuwd hoe wij dat doen? Lees dat op deze pagina.

Goed om te weten:
Voor deze opdracht is het belangrijk dat je zichtbaar aanwezig bent. De standplaats van de opdracht is de Tractieweg. Hier is voldoende parkeermogelijkheid. We gaan ervan uit dat je op jouw eigen devices werkt. Indien dit niet mogelijk is kan een aanvraag voor een laptop worden gedaan.

Gesprekken worden in overleg gepland. De manager neemt contact op indien je wordt uitgenodigd voor een gesprek. Dit kan of fysiek of digitaal plaatsvinden.

Door de weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag wordt de rangorde van de offertes in prijs/kwaliteit bepaald. Alleen van de 5 hoogst scorende offertes worden nader gewogen op de kwaliteit. Indien het aantal offertes de 10 niet overstijgt kunnen alle offertes nader op de kwaliteit beoordeeld worden.

Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond behoudt Gemeente Utrecht zich in alle geval het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd.

De gemeente Utrecht behoudt zich het recht voor om gedurende de eerste 3 maanden na gunning, bij gebleken ongeschiktheid of tussentijdse beeindiging, de opdracht te gunnen aan de nummer 2 aanbieder of opvolgend.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur

Ben jij de Vakspecialist Planning en IT Afvalbeheer die deze organisatie zoekt?

Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.