Begindatum:
1 jan 2026Einddatum:
1 jul 2026Publicatiedatum:
5 dec 2025Utrecht heeft jou nodig!
De belasting van het elektriciteitsnet in Utrecht nadert een kritische grens. Er is tekort aan capaciteit voor stroomtransport op piekmomenten. Daardoor is er al een wachtlijst voor stroomaansluitingen voor grootverbruikers en dreigt er een wachtlijst voor kleinverbruikers. Zonder onmiddellijke aanvullende maatregelen komen veel ontwikkelingen tot stilstand. En daarmee de ontwikkeling van woningen en voorzieningen, de vestiging van bedrijven, verduurzaming. Ook neemt het risico op frequente stroomuitval aanzienlijk toe. Dit alles kan grote impact hebben op het woon- en leefklimaat, de werkgelegenheid en de leefbaarheid in Utrecht. Daarnaast heeft de dreigende stilstand grote financiële gevolgen voor de gemeente.
Om verdere netcongestie en verlies aan inkomsten te voorkomen, ontwikkelingen mogelijk te maken en voorbereidingen te treffen voor geval van stroomuitval is een pakket maatregelen voorgesteld. Hiertoe is een gemeentebreed programma opgesteld, waar het 'project' Netcongestie VTH deel van uit maakt. De werkzaamheden binnen VTH betreffen 1 van de 13 binnen de in dit programma Netcongestie gedefinieerde 'deelprojecten'.
Werkzaamheden
Van de projectleider wordt gevraagd om:
Sturing te geven aan het projectteam netcongestie binnen VTH;
Af te stemmen met de overige (deel)projectleiders netcongestie binnen de gemeente;
De werkzaamheden te coördineren die binnen (een deel van) de projectgroep uitgevoerd moeten worden;
Waar nodig hierbij zelf ook bij te springen;
Rapportages op te stellen van de behaalde resultaten en deze te rapporteren aan de opdrachtgever binnen VTH.
Je zorgt ervoor dat het project blijft draaien en de benodigde resultaten volgens het al opgestelde projectplan blijft behalen totdat een vaste invulling van de positie is gevonden.
Deze opdracht kan worden afgerond als een vaste invulling van de positie van (deel)projectleider is gevonden en je je werk aan deze persoon hebt over gedragen. Dit zal naar verwachting op zijn vroegst over een half jaar het geval zijn.
Als gemeente Utrecht geloven wij dat een diverse organisatie zorgt voor meer innovatie, creativiteit en een betere samenwerking. Om die reden streven wij ernaar om een zo'n inclusief mogelijke organisatie te zijn. Ben je benieuwd hoe wij dat doen? Lees dat op deze pagina.
https://www.werkenbijutrecht.nl/over-ons/diversiteit-en-inclusiviteit/
Gesprekken zijn gepland in derde week van december. De manager neemt contact op indien je wordt uitgenodigd voor een gesprek. Dit gesprek kan of fysiek of digitaal plaatsvinden.
Periode: van 1 januari 2026 tot 1 juli 2026 (6 aantal maanden) met mogelijke opties tot verlenging
Belasting: 30-36 uur per week gemiddeld
Tarief: Maximaal 105,- euro per uur inclusief reiskosten, exclusief BTW
Functieschaal: 11
In het kader van de Wet DBA (Deregulering Beoordeling Arbeidsrelatie) is inschrijving door zzp'ers niet toegestaan.
Het opvragen van referenties kan in een latere fase onderdeel zijn van de procedure.
De weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag bepaalt de rangorde van de offertes op basis van prijs en kwaliteit. Hierbij hanteren we een weging van circa 25% voor het geoffreerde tarief. De kwaliteit voor circa 75%.
Door de weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag wordt de rangorde van de offertes in prijs/kwaliteit bepaald. Alleen de 5 hoogst scorende offertes worden nader gewogen op de kwaliteit. Indien het aantal offertes de 10 niet overstijgt kunnen alle offertes nader op de kwaliteit beoordeeld worden.
Bij gebleken geschiktheid bestaat er een kans dat er nog een kandidaat uit deze procedure wordt aangenomen.
Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond behoudt Gemeente Utrecht zich in alle geval het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd.
De gemeente Utrecht behoudt zich het recht voor om gedurende de eerste 3 maanden na gunning, bij gebleken ongeschiktheid of tussentijdse beeindiging, de opdracht te gunnen aan de nummer 2 aanbieder of opvolgend.
Gemeente Utrecht heeft het voornemen om per mei 2026 gebruik te maken van een broker. Indien dit voornemen wordt gerealiseerd, zullen de overeenkomsten die doorlopen na 1 november 2026 via de broker worden gehercontracteerd. De hercontractering zal in dat geval plaatsvinden in oktober/november 2026. Bij deze hercontractering blijven de inhuurtermijn en het tarief ongewijzigd.