Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.
Logo van Uitvoeringsorganisatie BBS
Logo van Uitvoeringsorganisatie BBS

Gegevensregisseur

Uitvoeringsorganisatie BBS

Raadhuisplein 1, 3762 AV Soest, Nederland

Sluit over 8 dagen

Begindatum:

5 jan 2026

Einddatum:

5 apr 2026

Uren per week:

28

Publicatiedatum:

5 dec 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 28
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Voor Eemkracht zoeken wij een Gegevensregisseur. Dit is een nieuwe functie in de nieuwe organisatie Eemkracht binnen de nieuwe afdeling bedrijfsvoering. Jouw rol en taak is dan ook om deze functie vorm te geven, zodat de vaste toekomstige medewerker zo in kan stromen.

De gegevensregisseur is verantwoordelijk voor:

  • Het Inventariseren en analyseren van de informatie- en systeembehoefte binnen de uitvoeringsorganisatie.

  • Het signaleren van knelpunten en kansen in huidige gegevensstromen, informatiesystemen en rapportagevoorzieningen.

  • Brengt de afhankelijkheden tussen informatiebehoeften, processen en de systemen in kaart.

  • Adviseert het management over de informatievoorziening, de inrichting van processen en de benodigde systeemontwikkelingen.

  • Adviseert over informatievraagstukken en datastrategie op de lange termijn.

  • Je stemt af met IT, proceseigenaren en allen die betrokken zijn over impact en inrichting van gegevensbeheer.

  • Je voert de regie op implementatie en adviseert over datakwaliteit en minimalisatie in de lijn met wet- en regelgeving.

  • Je toetst of systeemaanpassingen en procesveranderingen bijdragen aan de doelstellingen van de organisatie.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Minimaal 5 jaar werkervaring binnen een gemeentelijke instelling of gemeenteschappelijke regeling;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als Gegevensregisseur binnen een overheidsinstelling;
  • Een afgeronde wo-opleiding Informatiemanagement en/of Bedrijfskunde.

Wensen en competenties

Wensen

  • Actuele kennis en werkervaring met de AVG wet-en regelgeving;
  • Aantoonbare werkervaring als gegevensregisseur in een rol binnen een uitvoeringsorganisatie;
  • Aantoonbare werkervaring binnen het sociaal domein;
  • Aantoonbare werkervaring met het inventariseren en analyseren van informatie- en systeembehoefte.

Competenties

  • Analytisch vermogen;
  • Overtuigingskracht;
  • Resultaatgerichtheid;
  • Visie;
  • Gevoel voor bestuurlijke en politieke verhoudingen.

Organisatie en team

De Uitvoeringsorganisatie Eemkracht (opvolger van het huidige Uitvoeringsorganisatie Baarn, Bunschoten, Soest) verzorgt alle taken die gericht zijn op de zelfredzaamheid, participatie en het welzijn van de inwoners van de gemeente Baarn, Bunschoten en Soest. Hieronder vallen o.a. de Jeugdwet, participatiewet, Wmo, Leerplichtwet en leerlingenvervoer. We werken nauw samen met de betrokken gemeenten en lokale welzijnspartijen, waarbij de hulpvraag van de inwoners centraal staat. Hierbij staan onze kernwaarden centraal: Betrokken, Samen en Professioneel. Als uitvoeringsorganisatie werken we voor een diverse samenleving. Daarom vinden we het belangrijk dat onze organisatie net zo divers is.

Gespreksinformatie

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 18 december en vrijdag 19 december 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 17 december 2025 bericht.

Selectieproces:

  • Stap 1: Beoordeling CVs op minimumeisen. De externe partij beoordeelt de CVs op de minimumeisen. Kandidaten die voldoen, worden geselecteerd voor stap 2.

  • Stap 2: Selectie tien (10) CVs die aan de organisatie worden voorgelegd. De externe partij beoordeelt de CVs van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in onderlinge vergelijking op de gunningscriteria. De tien (10) kandidaten die het beste scoren worden geselecteerd voor stap 3. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend.

  • Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek. De opdrachtgever beoordeelt de CVs van de geselecteerde kandidaten op relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten en bij soortgelijke organisaties. De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een selectiegesprek.

  • Stap 4: Selectiegesprek. In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het profiel (met name op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Nee

Optie tot verlenging: 2x 3 maanden

Functieschaal: Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen: Maximaal 5 pagina's, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen: Ma Di Wo Do Vr

Overig:

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl of met Sybren Hindriks via sybren.hindriks@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, do, vr
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: di, wo, do, vr
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr