Publicatiedatum:
30 sept 2025Als projectleider van de inkoop van divers materieel en mogelijke systemen draai je volledig mee in de inkoopaanbesteding als vertegenwoordiging van de afdeling. Samen met een inkoopadviseur doorloop je een aanbestedingsprocedure. Als projectleider ben je verantwoordelijk voor het resultaat van de aanbesteding. In het wervingsteam betrekken van de juiste inhoudelijke mensen van de afdeling. De implementatie van het contract in de uitvoering en borgen in een goede werkwijze in de afdeling. Bewaken van het inkoopbudget Het inkoopproces is de verantwoordelijkheid van de inkoopadviseur.
De prioriteit voor de komende periode ligt bij de aanbesteding van divers materieel, aantal aanbestedingen die op stapel staan zijn, dienstvoertuigen, ritregistratie, zware voertuigen (vrachtwagens, veegmachines), mede als voorzieningen die daarbij nodig zijn. Je vormt een projectteam (in samenwerking met afdeling Materieel Beheer en de desbetreffende afdeling waar de middelen voor zijn) waar inhoudsdeskundige en de eindgebruiker een belangrijke rol hebben.
Je bent tenminste 2 dagen in de week op locatie, of zoveel vaker als de opdracht daarom vraagt.
Je werkt autonoom, waar mogelijk met eigen middelen en richt je werkzaamheden naar eigen inzicht in. De beoordeling van de werkzaamheden vindt plaats op basis van het resultaat van de werkzaamheden.
Utrecht heeft jou nodig!
Stadsbedrijven is een dienst binnen de gemeente Utrecht en is verantwoordelijk voor alle rollende en varende voertuigen binnen de gemeente Utrecht. Mede omdat de omvang en de diversiteit van onze inkoop zo groot is, is het belangrijk dat we doeltreffend zijn. Doelen zijn allereerst dat we de goede dingen kopen, passend bij de behoefte van de gebruiker en passend bij onze ambities, waaronder Social Return en MVOI. Als projectleider heb jij een belangrijke bijdrage in het realiseren van onze doelen.
Gesprekken zijn gepland in de week van 20 oktober. De manager neemt contact op indien je wordt uitgenodigd voor een gesprek. Dit gesprek kan of fysiek of digitaal plaatsvinden. Jouw werkplek is op de tractieweg 2. Minimaal 50% van je tijd zal je daar aanwezig moeten zijn. De werkplek is bereikbaar met openbaar vervoer vanaf station Zuilen.
Het opvragen van referenties kan in een latere fase onderdeel zijn van de procedure.
De weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag bepaalt de rangorde van de offertes op basis van prijs en kwaliteit. Hierbij hanteren we een weging van circa 25% voor het geoffreerde tarief. De kwaliteit voor circa 75%.
Door de weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag wordt de rangorde van de offertes in prijs/kwaliteit bepaald. Alleen de 5 hoogst scorende offertes worden nader gewogen op de kwaliteit. Indien het aantal offertes de 10 niet overstijgt kunnen alle offertes nader op de kwaliteit beoordeeld worden.
Bij gebleken geschiktheid bestaat er een kans dat er nog een kandidaat uit deze procedure wordt aangenomen.
Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond behoudt Gemeente Utrecht zich in alle geval het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd.
De gemeente Utrecht behoudt zich het recht voor om gedurende de eerste 3 maanden na gunning, bij gebleken ongeschiktheid of tussentijdse beëindiging, de opdracht te gunnen aan de nummer 2 aanbieder of opvolgend.
Gemeente Utrecht heeft het voornemen om per mei 2026 gebruik te maken van een broker. Indien dit voornemen wordt gerealiseerd, zullen de overeenkomsten die doorlopen na 1 november 2026 via de broker worden gehercontracteerd. De hercontractering zal in dat geval plaatsvinden in oktober/november 2026. Bij deze hercontractering blijven de inhuurtermijn en het tarief ongewijzigd.