Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Projectleider Aanbestedingen (Europees, enkel en meervoudige onderhands) (2x)

Stadsplateau 1, 3521 AZ Utrecht, Nederland

Sluit over 11 dagen
Onbekend Utrecht

Uren per week:

Onbekend

Publicatiedatum:

11 sept 2025
Projectleider Aanbestedingen (Europees, enkel en meervoudige onderhands)
Periode: 6-10-2025/ zsm tot 6-10-2026 (12 aantal maanden) met mogelijke opties tot verlenging
Belasting: 20 uur per week gemiddeld
Tarief: Max. 120,00 euro per uur inclusief reiskosten, exclusief BTW

Korte beschrijving speelveld
Binnen het organisatieonderdeel Stadsbedrijven is de afdeling Beheer Openbare Ruimte (BOR) verantwoordelijk voor het beheer van assets in de openbare ruimte. We hebben contracten voor dagelijks-, planmatig en groot onderhoud en we hebben een vervangingsopgave. Het gaat vooral om raamcontracten met aannemers o.b.v. de UAV-RAW systematiek voor de civieltechnische en werktuigbouwkundige objecten (bruggen, installaties, wegen, bebording, speeltoestellen).

Wij zien het professioneel aanbesteden en daaropvolgend het contractmanagement als de manier om onze opgave te realiseren. We willen hier gestructureerd, tijdig en met duurzaamheid als uitgangspunt aanbesteden.

We hebben jou nodig als projectleider om de specialisten (assetmanagers, vakspecialisten), inkopers, duurzaamheidsadviseurs en de contractmanager samen te brengen en met hen te zorgen dat we op tijd en met goed resultaat een aanbesteding doorlopen. Je start op verzoek van de contractmanager of assetmanager met een aanbestedingsproces en maakt een plan van aanpak. Je bent dus niet de inkoper of contractmanager, maar draagt als projectleider zorg voor het aanbestedingsproces. Na de gunning draag je het contract over aan de contractmanager.

We investeren hier de afgelopen twee jaar stevig op geinvesteerd, maar de organisatie is nog niet af. We zijn nog bezig met categoriemanagement uitwerken, de contractketen versterken en bepalen hoe we binnen de bestaande kaders de duurzaamheidstransitie (toepassen van hergebruik, uitvragen met MKI, Co2 prestatieladder) kunnen maken.

Belangrijk is dat je naast je inhoudelijke en organisatorische kwaliteit ook een fijne collega bent die onze jr. projectleider aanbestedingen meeneemt in het vak en hem een stap verder brengt.

Opdrachtomschrijving (de taken)
Je bent van begin tot eind verantwoordelijk voor aanbestedingstrajecten binnen BOR/WCI. Onderstaand een opsomming, welke niet uitputtend is:

Afstemmen met de opdrachtgever, bespreken scope/uitgangspunten en terugkoppelen voortgang
Het sturen op deadlines
Samenstellen en aansturen van verwervingsteam
Samenwerken met inkopers, stakeholders binnen de organisatie
Het begeleiden en uitvoeren van de (administratieve) handelingen die bij het inkooptraject horen, zoals het uitwerken van een aanbestedingsaanpak, begeleiden tenderboard proces en het afstemmen met betrokken afdelingen
Mede met interne stakeholders vanuit BOR en andere stakeholders het selecteren van de juiste leverancier
Het versterken van duurzaamheidseisen in onze uitvraag naar de markt
Meenemen en begeleiden van de jr. projectleider aanbestedingen.
Je werkt autonoom, waar mogelijk met eigen middelen en richt je werkzaamheden naar eigen inzicht in. Er is geen sprake van leiding en toezicht door een leidinggevende. De beoordeling van de werkzaamheden vindt plaats op basis van het resultaat van de werkzaamheden.




Jij bent/hebt:
Minimaal HBO werk- en denkniveau
Minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring in een vergelijkbare rol als projectleider aanbestedingen binnen een grotere gemeentelijke-, een overheids-, en/of grotere non-profit organisatie;
Inhoudelijke en relevante kennis van aanbestedingen;
Je hebt ervaring met werken in de gww sector (grond weg en waterbouw)
Bij voorkeur ervaring heeft met het doen van aanbestedingen in het werkveld van de Openbare Ruimte (met name in de civiele hoek te weten wegen, constructies, WTB/e-installaties, speelvoorzieningen)
Concrete werkervaring als projectleiders aanbestedingen waarbij je eindverantwoordelijk was voor het gehele proces.
Aantoonbare ervaring met het ontwikkelen van aanbestedingsaanpakken
Je hebt ervaring met het begeleiden van teams of (junior) collegas
Als gemeente Utrecht geloven wij dat een diverse organisatie zorgt voor meer innovatie, creativiteit en een betere samenwerking. Om die reden streven wij ernaar om een zon inclusief mogelijke organisatie te zijn. Ben je benieuwd hoe wij dat doen? Lees dat op deze pagina.


Goed om te weten:
Gesprekken zijn worden in overleg gepland, waarschijnlijk tussen 25 september en 3-10 . De manager neemt contact op indien je wordt uitgenodigd voor een gesprek. Dit gesprek kan of fysiek of digitaal plaatsvinden.

Je gaat werken voor de onderhoud afdeling BOR-gemeente Utrecht, specifiek voor de afdeling WCI (Wegen, civiele constructies en installaties), onze standplaats is Tractieweg 2 Utrecht en het stadskantoor. We werken dus op 2 plekken in de stad.

Voor deze opdracht is het mogelijk om een duo in te schrijven. Idealiter wordt de opdracht gegund aan twee opdrachtnemers die beide gemiddeld 20 uur per week beschikbaar zijn.

Het opvragen van referenties kan in een latere fase onderdeel zijn van de procedure.

De weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag bepaalt de rangorde van de offertes op basis van prijs en kwaliteit. Hierbij hanteren we een weging van circa 25% voor het geoffreerde tarief. De kwaliteit voor circa 75%.
Door de weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag wordt de rangorde van de offertes in prijs/kwaliteit bepaald. Alleen de 5 hoogst scorende offertes worden nader gewogen op de kwaliteit. Indien het aantal offertes de 10 niet overstijgt kunnen alle offertes nader op de kwaliteit beoordeeld worden.

Bij gebleken geschiktheid bestaat er een kans dat er nog een kandidaat uit deze procedure wordt aangenomen.

Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond behoudt Gemeente Utrecht zich in alle geval het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd.

De gemeente Utrecht behoudt zich het recht voor om gedurende de eerste 3 maanden na gunning, bij gebleken ongeschiktheid of tussentijdse beeindiging, de opdracht te gunnen aan de nummer 2 aanbieder of opvolgend.

Gemeente Utrecht heeft het voornemen om per mei 2026 gebruik te maken van een broker. Indien dit voornemen wordt gerealiseerd, zullen de overeenkomsten die doorlopen na 1 november 2026 via de broker worden gehercontracteerd. De hercontractering zal in dat geval plaatsvinden in oktober/november 2026. Bij deze hercontractering blijven de inhuurtermijn en het tarief ongewijzigd.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Leya Schoonderwoerd via 06 43 60 79 99 / leya.schoonderwoerd@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Leya Schoonderwoerd
Leya Schoonderwoerd
Opdracht Adviseur