thumbnail
thumbnail

Omgevingsmanager project Amazonekwartier

Stadsplateau 1, 3521 AZ Utrecht, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
€110
16-20 Utrecht

Begindatum:

1 okt 2024

Einddatum:

1 okt 2026

Uren per week:

16-20

Publicatiedatum:

27 aug 2024

Omgevingsmanager project Amazonekwartier
Periode: Van 1-10-2024 tot 1-10-2026 met mogelijke opties tot verlenging
Belasting: 16 - 20 uur per week gemiddeld
Tarief: Max. 110 euro per uur inclusief reiskosten, exclusief BTW

Korte beschrijving speelveld
Utrecht heeft jou nodig! Project Amazonekwartier is een integraal ruimtelijk project van de afdelingen Ruimte en Stadsbedrijven, specifiek Beheer Openbare Ruimte (BOR) van de Gemeente Utrecht. Aanleiding voor het project is de opdracht van de Raad om de bussluis in de Amazonedreef te laten vervallen. Parallel wordt de vervanging/vernieuwing van de riolering in Overvecht voorbereid en wordt de openbare ruimte opnieuw ingericht. In het kader van Ontwikkelend Beheer is gekeken welke kansen er liggen om werk met werk te maken en meer (gemeentelijke) ambities te verwezenlijken. Hierbij kan gedacht worden aan het leveren van een bijdrage aan de groene schaalsprong en de wijk verkeersveiliger en klimaatbestendiger maken.
Momenteel worden het Integraal Programma van Eisen en Functioneel Ontwerp (IPvE-FO) afgerond en na de zomer zal de participatie starten. Dit moet uiteindelijk leiden tot bestuurlijke besluitvorming waarin het College het IPvE-FO vaststelt en de volgende fase kan starten. De uitvoering van het project wordt verwacht in 2026-2028.

Als Omgevingsmanager voor dit project werk je in een Integraal Project Management (IPM) team samen met een Projectmanager, Technisch manager, Contractmanager en Manager projectbeheersing. Je bent onderdeel van de afdeling Project Management Ruimte (PMR), waar meer omgevingsmanagers actief zijn.

Je taken zijn:
In zijn algemeenheid zoeken wij een Omgevingsmanager die deze rol kan invullen binnen een IPM-team. Dat betekent het beheren van niet alleen de externe, maar ook de interne omgeving. In dat laatste geval moet gedacht worden aan afstemming met bestuursadviseurs en het opstellen van bestuurlijke stukken. Onderdeel van het takenpakket is ook vergunningen beheer en BLVC (Bereikbaarheid, Leefbaarheid, Veiligheid en Communicatie).

  • Je bent zowel intern als extern het aanspreekpunt voor stakeholders op het gebied van omgevingsmanagement (communicatie met en naar stakeholders) en houdt overzicht over alle lopende en komende issues met bijbehorende stakeholders.

  • Je geeft het projectteam inzicht in welke issues er spelen, hoe de contactmomenten verlopen en of er sprake is van bestuurlijke issues.

  • Je bereidt de ambtelijke en bestuurlijke overleggen met stakeholders voor.

  • Het organiseren van participatie met bewoners en andere stakeholders en het verwerken van de reacties (incl. het opstellen en actualiseren van het participatieplan).

  • Je stuurt het bestuurlijk traject voor vaststelling IPvE-FO en VO aan (incl. het opstellen van de benodigde stukken).

  • Je bent verantwoordelijk voor de aanvragen en verkrijgen van de verschillende vergunningen en stuurt het BLVC-proces aan.

Jij hebt:

  • Minimaal een hbo-opleiding afgerond, bij voorkeur in een van de volgende richtingen of vergelijkbaar: sociaalwetenschappelijk, bestuurskundig, communicatief, civiele techniek of omgevingsmanagement.

  • Minimaal 2 jaar ervaring met het werken binnen een IPM-team.

  • Bij voorkeur minimaal 5 jaar werkervaring met uitvoeren van omgevingsmanagement en participatietrajecten bij vergelijkbare herinrichtingsprojecten.

  • Bij voorkeur heb je minimaal 1 jaar ervaring als omgevingsmanager binnen een grote gemeente, in een wijk met een grote adressendichtheid.

  • Bij voorkeur heb je ervaring met het opstellen van BLVC-plannen.

  • Bij voorkeur heb je ervaring met het begeleiden van bestuurlijke besluitvormingsprocessen.

Competenties/vaardigheden:

  • Je hebt sterke communicatieve vaardigheden en het vermogen om te overtuigen en te onderhandelen.

  • Je herkent je in de volgende competenties: omgevingssensitief, proactief, flexibel, samenwerken, initiatief nemen, besluitvaardig en zelfstandig.

  • Je bent in staat de belangen van stakeholders te identificeren en de verwachtingen te managen.

  • Je bent in staat om draagvlak te creeren, zowel binnen als buiten de organisatie.

  • Je bent bestuurlijk en organisatie-sensitief.

Als gemeente Utrecht geloven wij dat een diverse organisatie zorgt voor meer innovatie, creativiteit en een betere samenwerking. Om die reden streven wij ernaar om een zon inclusief mogelijke organisatie te zijn. Ben je benieuwd hoe wij dat doen? Lees dat op deze pagina.

Goed om te weten:
Gesprekken zijn gepland op 16 september. De manager neemt contact op indien je wordt uitgenodigd voor een gesprek. Dit kan of fysiek of digitaal plaatsvinden.


Door de weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag wordt de rangorde van de offertes in prijs/kwaliteit bepaald. Alleen van de 5 hoogst scorende offertes worden nader gewogen op de kwaliteit. Indien het aantal offertes de 10 niet overstijgt kunnen alle offertes nader op de kwaliteit beoordeeld worden.

Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond behoudt Gemeente Utrecht zich in alle geval het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd.

De gemeente Utrecht behoudt zich het recht voor om gedurende de eerste 3 maanden na gunning, bij gebleken ongeschiktheid of tussentijdse beeindiging, de opdracht te gunnen aan de nummer 2 aanbieder of opvolgend.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur

Ben jij de Omgevingsmanager project Amazonekwartier die deze organisatie zoekt?

Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.