thumbnail
thumbnail

Adviseur Bestuurlijke Zaken medior

Stadsplateau 1, 3521 AZ Utrecht, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
€115
32-36 Utrecht

Begindatum:

29 apr 2024

Einddatum:

31 dec 2024

Uren per week:

32-36

Publicatiedatum:

25 mrt 2024

Adviseur Bestuurlijke Zaken, medior
Periode: Van 29 april 2024 (of zsm) tot 31 december 2024 (8 maanden) met optie tot verlenging
Belasting: 32-36 uur per week gemiddeld * zie toelichting
Tarief: max. 115 euro per uur inclusief reiskosten, exclusief BTW

Korte beschrijving speelveld
Ter tijdelijke vervanging van een collega zijn wij op zoek naar een ervaren Adviseur bestuurlijke zaken voor de portefeuille Mobiliteit. Je zult werken binnen het team Adviseurs Bestuurlijke Zaken, afdeling Ruimte. Binnen het organisatieonderdeel Ruimte zijn we verantwoordelijk voor een breed scala aan onderwerpen die in de portefeuilles van in ieder geval 5 wethouders vallen. Een zeer beleidsrijk organisatieonderdeel dus, met de nodige bestuurlijke dynamiek. Samen met 10 collega adviseurs en 2 ondersteuners bestuurlijke besluitvorming, breng je lijn in de directe advisering en besluitvorming in je portefeuille Mobiliteit.

Je taken zijn:
De kern van je werkzaamheden is het adviseren van collegas uit de organisatie over het bestuurlijke besluitvormingsproces en meedenken over bestuurlijke zaken. Daarnaast zorg je voor een goed verloop van de procedure en zorg voor de juiste (kwaliteit) van stukken. In deze opdracht vorm je de schakel tussen de ambtelijke organisatie en het bestuur.

Concreet zijn je belangrijkste taken:

  • Je zorgt voor de voorbereiding van de stafvergaderingen (tweewekelijks overleg met de wethouder). De voorbereiding vindt plaats in een apart overleg met de voorzitter van de staf en de directeur Mobiliteit. In overleg met de voorzitter draag je zorg voor de agenda, kwaliteit van de stukken en terugkoppeling over de bespreking. Jouw rol daarin is adviserend en faciliterend. Je bent vraagbaak voor opstellers van bestuursvoorstellen en raadsbrieven. Je bewaakt de (basis) kwaliteit en tijdigheid van bestuursvoorstellen. We verwachten van jou dat je kunt adviseren over het juiste proces, of het gebruik van de juiste formats. Ook denk je mee over de inhoudelijke opbouw van een voorstel, zodanig dat het advies bijdraagt aan een integraal, weloverwogen, kwalitatief goed besluit. Door dossiers met elkaar te verbinden, bevorder je de integraliteit binnen de organisatie.
     

  • Je houdt overzicht op lopende zaken en acties en coordineert samen met je collega adviseur en de opgavemanagers de stukken die betrekking hebben op de gemeentelijke financiele cyclus.

  • Je organiseert de beantwoording van schriftelijke en mondelinge vragen van de gemeenteraad.

  • Je zorgt voor overzicht en termijnbewaking van toezeggingen / moties en de beantwoording van brieven aan de gemeenteraad binnen het beleidsveld.



Jij bent:
Jij bent/jij hebt:

  • Een afgeronde WO werk- en denkniveau;

  • Je hebt tenminste 5 jaar werkervaring bij minimaal een 100K+ gemeente;

  • Je hebt bestuurlijke ervaring opgedaan en hebt affiniteit met bestuurlijke processen;

  • Het is een pre als je affiniteit hebt met Mobiliteit;

  • Je bent flexibel qua werktijden als het werk daar om vraagt;

  • Je bent verbindend en communicatief vaardig, en politiek sensitief;

  • Je hebt visie op rol en werkzaamheden binnen het grotere geheel van het team en de organisatie;

  • Je bent organisatorisch sterk en behoudt het overzicht.



Goed om te weten:
Voor wat betreft flexibele werktijden: incidenteel ben je beschikbaar om te werken op donderdagavond i.v.m. raadsbijeenkomsten. Bij de gemeente Utrecht werken we hybride. Voor het opbouwen van een netwerk is het nodig om eerst vaker op kantoor te werken.

Toelichting *: De opdracht kan in 32 uur worden uitgevoerd, maar het kan voorkomen dat in sommige periodes extra uren noodzakelijk zijn. Dit zal in afstemming zijn.

Gesprekken zijn gepland op 11 april van 14:00 17:00 uur. De manager zal contact opnemen indien je wordt uitgenodigd voor een gesprek. De gesprekken vind plaats op locatie Stadskantoor gemeente Utrecht.

Door de weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag wordt de rangorde van de offertes in prijs/kwaliteit bepaald. Alleen van de 5 hoogst scorende offertes worden nader gewogen op de kwaliteit. Indien het aantal offertes de 10 niet overstijgt kunnen alle offertes nader op de kwaliteit beoordeeld worden.

Een deta-vast constructie kan, indien dit gewenst is door de Gemeente Utrecht, aanbieder en kandidaat, tot de mogelijkheden behoren.

Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond behoudt Gemeente Utrecht zich in alle geval het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd.

De gemeente Utrecht behoudt zich het recht voor om gedurende de eerste 3 maanden na gunning, bij gebleken ongeschiktheid of tussentijdse beeindiging, de opdracht te gunnen aan de nummer 2 aanbieder of opvolgend.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Hibo Abdi via 06 43 36 34 42 / hibo.abdi@kbenp.nl of met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Hibo Abdi
Hibo Abdi
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur

Ben jij de Adviseur Bestuurlijke Zaken medior die deze organisatie zoekt?

Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.