Logo van Gemeente Tytsjerksteradiel
Logo van Gemeente Tytsjerksteradiel

Locatiemanager Opvang Nieuwkomers Gemeente Tytsjerksteradiel

Raadhuisweg 7, 9251 GH Burgum, Nederland

Sluit over 6 dagen

Begindatum:

1 jan 2026

Einddatum:

30 jun 2025

Uren per week:

24 - 32

Publicatiedatum:

31 okt 2025
Opdracht tarief 85Opdracht uren 24 - 32

Omschrijving

Opdracht omschrijving

De gemeente Tytsjerksteradiel zoekt een ervaren locatiemanager voor een gemeentelijke opvanglocatie voor nieuwkomers (waaronder statushouders en Oekraïense ontheemden) voor 24 uur per week.

Als locatiemanager ben je verantwoordelijk voor de dagelijkse operationele aansturing van de opvanglocatie en geef je leiding aan een team van woonbegeleiders. Je zorgt voor een veilig, stabiel en mensgericht leefklimaat voor bewoners en een professioneel werkklimaat voor medewerkers.

De rol vraagt nadrukkelijk om iemand met ervaring en affiniteit met de zorgsector. De opvanglocatie kent een dynamiek die vergelijkbaar is met een intramurale zorgomgeving, waarin bewoners begeleiding, structuur en nabijheid nodig hebben. Ervaring met zorgprocessen, teamcoördinatie in een 24-uurssetting en samenwerking met ketenpartners zoals eerste en tweedelijns zorginstellingen.

Je beschikt over het vermogen om empathie en zakelijkheid te combineren: je weet de menselijke maat te bewaren zonder de randvoorwaarden van veiligheid, leefbaarheid en organisatiebelang uit het oog te verliezen

Verantwoordelijkheden
Je takenpakket betstaat onder andere uit de volgende werkzaamheden:

  • Operationele leiding op de opvanglocatie, inclusief coaching en aansturing van woonbegeleiders.

  • Bewaken van dagstructuur, veiligheid en welzijn van bewoners, in nauwe samenwerking met het zorg- en veiligheidsteam.

  • Onderhouden van contacten met ketenpartners zoals politie, huisarts/ziekenhuis, thuiszorg, beveiliging en vrijwilligers.

  • Signaleren en oplossen van knelpunten in de dagelijkse praktijk en escalaties waar nodig.

  • Verantwoordelijkheid voor personeelsplanning, locatiebeheer en rapportage aan de projectleider.

  • Deelnemen aan piketdiensten (in toerbeurt met collega-locatiemanagers) voor acute situaties buiten kantooruren.

  • Bewaken van kwaliteit van zorg, begeleiding en veiligheid op de locatie en bijdragen aan structurele verbeteringen.

Eisen

  • U voegt een cv van maximaal 3 pagina's A4 toe. n het cv dient een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en het aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld;

  • U voegt een motivatiebrief van de kandidaat van maximaal 2 pagina’s A4 toe;

  • Kandidaat heeft een afgeronde opleiding, bij voorkeur een afgeronde mbo-V-opleiding, en/of werkervaring in de zorg;

  • De kandidaat heeft aantoonbare ervaring als locatiemanager, teamleider of coördinator binnen een zorg- of opvangorganisatie;

  • De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring met de doelgroep nieuwkomers, specifiek Oekraïense ontheemden met een zorgbehoefte;

  • De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring in een coördinerende rol;

  • De kandidaat is in bezit van een rijbewijs en eigen vervoer;

  • De kandidaat is in het bezit van een geldige VOG (maximaal 3 maanden oud en relevant voor de functie) ofwel bereid deze aan te vragen.

Wensen en competenties

Beste prijs-kwaliteitsverhouding
Gewicht van kwaliteit: 90 %
Gewicht van prijs: 10 %

Wensen

  • De kandidaat heeft aantoonbare ervaring in het aansturen van teams binnen een zorg- of opvangomgeving.
    Gewicht: 25 %

  • De kandidaat beschikt over een zorginhoudelijke achtergrond en weet de zorgbehoefte van bewoners professioneel te duiden en te vertalen naar passende actie.
    Gewicht: 25 %

  • De kandidaat is communicatief sterk en weet verbinding te maken met bewoners, medewerkers en ketenpartners vanuit rust, duidelijkheid en respect.
    Gewicht: 25 %

  • De kandidaat is in staat daadkracht en leiderschap te tonen.
    Gewicht: 25 %

Competenties

De kandidaat die we zoeken:

  • beschikt over goede communicatieve- en adviesvaardigheden;

  • heeft overtuigingskracht;

  • is proactief;

  • is resultaatgericht;

  • is flexibel;

  • werkt graag binnen teamverband.

Organisatie en team

De gemeente Tytsjerksteradiel zoekt een ervaren locatiemanager voor een gemeentelijke opvanglocatie voor nieuwkomers (waaronder statushouders en Oekraiense ontheemden) voor 24 uur per week.

Gespreksinformatie

Als Inschrijver in de top 3 is geëindigd, ontvangt inschrijver een uitnodiging voor het interview. Tijdens het interview wordt een verificatie gedaan op basis van de aangeboden offerte. Als de verificatie positief is wordt de kandidaat beoordeeld op basis van criteria.

De criteria zijn hieronder te raadplegen ter voorbereiding op het interview. Bij de terugkoppeling op de offertes (gunningsbeslissing) worden de resultaten bekendgemaakt in deze applicatie.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging

4 x 6 maanden

CV-eisen

Onder een cv verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat. Dit in het Nederlands gesteld en bij voorkeur in PDF-formaat van maximaal 3 pagina's A4.

De externe partij behoudt zich het recht voor om aanbiedingen terzijde te leggen indien er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het cv en/of referentie voorkomen. In het cv dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld.

Beschikbaarheid

De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 januari 2026 tot en met 30 juni 2026 voor 24 tot 32 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd.

De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

De opdracht is voor 24 tot 32 uur per week. Opdrachtgever heeft de bevoegdheid om gedurende de looptijd van de overeenkomst de inzet te verhogen tot maximaal 36 uren per week waarbij het uurtarief ongewijzigd zal blijven, tenzij partijen bij urenuitbreiding een lager uurtarief overeenkomen vanwege de verhoging van de inzet.

Een hoger uurtarief is uiteraard niet mogelijk. Deze urenuitbreiding is optioneel, opdrachtnemer kan hier geen rechten aan ontlenen. Uitbreiding geschiedt in overleg met opdrachtnemer en wordt indien van toepassing nader schriftelijk vastgelegd. Bij inschrijving dient u uit te gaan van het minimaal aantal uren per week.

Schaal

Deze functie is ingeschaald in functieschaal 8, cao Gemeenten.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr