Logo van Gemeente Tytsjerksteradiel
Logo van Gemeente Tytsjerksteradiel

Woonbegeleiders Vluchtelingenopvang Nieuwkomers

Raadhuisweg 7, 9251 GH Burgum, Nederland

Sluit over 7 dagen

Begindatum:

1 jan 2026

Einddatum:

30 jun 2026

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

31 okt 2025
Opdracht tarief 70Opdracht uren 24
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdracht omschrijving

De gemeente Tytsjerksteradiel zoekt twee woonbegeleiders, samen voor 48 uur per week, voor de gemeentelijke opvanglocatie voor Oekraïense vluchtelingen, waaronder vluchtelingen met een zorgbehoefte.

Als woonbegeleider draag je zorg voor een veilig, stabiel en menswaardig leefklimaat op de opvanglocatie. Je bent het eerste aanspreekpunt voor bewoners en zorgt voor structuur, ondersteuning en begeleiding in het dagelijks leven. Daarbij werk je nauw samen met de locatiemanager en collega-begeleiders. En daarnaast heb je contact met zorgverleners in de eerste- en tweedelijns zorg. 

De functie kent een zorg- en begeleidingskarakter: veel bewoners hebben een zorgbehoefte. Jij zorgt dat bewoners zich gezien voelen, dat signalen tijdig worden opgepakt en dat afspraken worden nagekomen.

Jouw verantwoordelijkheden:

  • Begeleiden van bewoners met een zorg- of ondersteuningsbehoefte, gericht op stabiliteit, herstel en zelfredzaamheid.

  • Signaleren van zorgvragen en veranderingen in gedrag en deze tijdig bespreken met de locatiemanager of betrokken zorgprofessionals (zoals GGD of maatschappelijk werk).

  • Opstellen en uitvoeren van begeleidings- of signaleringsplannen, afgestemd op de individuele situatie van bewoners.

  • Ondersteunen bij dagelijkse zorgstructuren, zoals daginvulling, hygiene, leefregels en persoonlijke verzorging waar nodig.

  • Begeleiden van bewoners in het omgaan met stress, trauma of sociaal isolement, met aandacht voor culturele en persoonlijke achtergrond.

  • Fungeren als eerste aanspreekpunt voor bewoners bij praktische, sociale en emotionele kwesties.

  • De-escalerend optreden bij spanningen, conflicten of onveilig gedrag en bijdragen aan een voorspelbare, rustige sfeer.

  • Stimuleren van eigen regie en betrokkenheid van bewoners bij hun leefomgeving en herstelproces.

  • Zorgdragen voor duidelijke communicatie en overdracht binnen het team, inclusief rapportages en observaties.

  • Samenwerken met zorg- en veiligheidspartners binnen en buiten de locatie.

Eisen

  • U voegt een cv van maximaal 3 pagina's A4 toe. In het cv dient een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en het aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld.

  • U voegt een motivatiebrief van de kandidaat van maximaal 2 pagina’s A4 toe.

  • De kandidaat is in bezit van een rijbewijs en eigen vervoer.

  • De kandidaat heeft een maximale aanrijtijd van 30 minuten.

  • De kandidaat beschikt minimaal over mbo werk- en denkniveau.

  • De kandidaat heeft minimaal 2 jaar aantoonbare ervaring als woonbegeleider in de doelgroep Oekraïense vluchtelingen.

  • De kandidaat is in het bezit van een geldige VOG (maximaal 3 maanden oud en relevant voor de functie) ofwel bereid deze aan te vragen.

Wensen en competenties

Beste prijs-kwaliteitsverhouding
Gewicht van kwaliteit: 90 %
Gewicht van prijs: 10 %

Wensen

  • De mate waarin de kandidaat ervaring heeft met de doelgroepen (blijkt uit cv).
    Gewicht: 60 %

  • De kandidaat beheerst de Engelse taal.
    Gewicht: 20 %

  • De kandidaat beschikt over beheersing van gesprekstechnieken en interculturele communicatie.
    Gewicht: 20 %

Competenties

  • Beschikt over goede communicatieve- en adviesvaardigheden;

  • heeft overtuigingskracht;

  • is proactief;

  • is resultaatgericht;

  • is flexibel;

  • werkt graag binnen teamverband.

Organisatie en team

De gemeente Tytsjerksteradiel zoekt twee woonbegeleiders voor de gemeentelijke opvanglocatie voor Oekraiense vluchtelingen.

Gespreksinformatie

Interview

Als Inschrijver in de top 2 is geëindigd, ontvangt inschrijver een uitnodiging voor het interview. Tijdens het interview wordt een verificatie gedaan op basis van de aangeboden offerte.

Bij de terugkoppeling op de offertes (gunningsbeslissing) worden de resultaten bekendgemaakt in deze applicatie.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 2

Optie tot verlenging
4 x 6 maanden

CV-eisen
Onder een CV verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat. Dit in het Nederlands gesteld en bij voorkeur in PDF-formaat van maximaal 3 pagina's A4.

De externe partij behoudt zich het recht voor om aanbiedingen terzijde te leggen indien er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het CV en/of referentie voorkomen. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld.

Beschikbaarheid
De kandidaten zijn inzetbaar vanaf 1 januari 2026 tot en met 30 juni 2026 samen voor 48 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd.

De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

De opdracht is in totaal voor 48 uur per week. Opdrachtgever heeft de bevoegdheid om gedurende de looptijd van de overeenkomst de inzet te verhogen tot maximaal 36 uren per week waarbij het uurtarief ongewijzigd zal blijven, tenzij partijen bij urenuitbreiding een lager uurtarief overeenkomen vanwege de verhoging van de inzet.

Een hoger uurtarief is uiteraard niet mogelijk. Deze urenuitbreiding is optioneel, opdrachtnemer kan hier geen rechten aan ontlenen. Uitbreiding geschiedt in overleg met opdrachtnemer en wordt indien van toepassing nader schriftelijk vastgelegd. Bij inschrijving dient u uit te gaan van het minimaal aantal uren per week.

Schaal
Deze functie is ingeschaald in functieschaal 7, cao Gemeenten.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr