Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Procesmanager Leerlingenvervoer

Gemeente Twenterand

Manitobaplein 1, 7671 GS Vriezenveen, Nederland

Sluit over 6 dagen
100 24 Overijssel

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

18 sept 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Binnen het sociaal domein van de gemeente Twenterand wordt tijdelijke expertise ingezet om processen te optimaliseren. Voor het onderdeel leerlingenvervoer is het doel om de huidige werkwijze te evalueren, knelpunten te identificeren en verbeteringen door te voeren die leiden tot een efficientere dienstverlening en kortere doorlooptijden. Een groot deel van de kennis en informatie over het proces leerlingenvervoer zit momenteel in het hoofd van een medewerker. Deze medewerker gaat over ruim een jaar met pensioen. Het is daarom van groot belang dat deze kennis wordt vastgelegd en geborgd in duidelijke procesbeschrijvingen en werkinstructies, zodat continuiteit en kwaliteit van dienstverlening gewaarborgd blijven.

Taken en verantwoordelijkheden:

  • Het in kaart brengen van de huidige werkprocessen en de rolverdeling en de knelpunten hierbij;
  • Opstellen van procesbeschrijvingen en werkomschrijvingen;
  • Evalueren van bestaande processen rondom leerlingenvervoer, inclusief administratieve en uitvoerende taken;
  • Identificeren van inefficienties en doublures in werkzaamheden tussen consulenten en backoffice;
  • Herverdeling van taken: verschuiven van administratieve taken naar de backoffice waar mogelijk;
  • Optimaliseren van het gebruik van systemen (zoals Carel) binnen het proces leerlingenvervoer;
  • Toepassen van best practices van de processen uit andere gemeenten;
  • Samenwerken met teamleiders en consulenten om verbeteringen te implementeren;
  • Vastleggen van kennis en werkwijzen die nu impliciet zijn, in heldere documentatie.

Beoogde resultaten:

  • Een efficienter ingericht proces voor leerlingenvervoer met duidelijke taakverdeling;
  • Verkorte doorlooptijden en minder wachttijd voor inwoners;
  • Overzicht van verschoven taken en afgeschafte separate lijsten;
  • Plan van aanpak om de kwetsbaarheid van de gemeente Twenterand te verminderen t.a.v. een vertrekkende medewerker;
  • Documentatie van impliciete kennis en borging van cruciale informatie;
  • Rapportage van behaalde resultaten en aanbevelingen voor borging.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met procesoptimalisatie binnen het sociaal domein van een gemeente;
  • Maximaal uurtarief van 100,- exclusief btw, inclusief reiskosten.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met procesoptimalisatie binnen het sociaal domein van een gemeente (30 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met procesoptimalisatie bij het leerlingenvervoer (30 punten);
  • Aantoonbare kennis van best practices uit andere gemeente wat betreft leerlingenvervoer, benoem duidelijk in het cv waar deze kennis is opgedaan (30 punten);

Competenties

  • Luisteren;
  • Resultaatgericht werken;
  • Samenwerken;
  • Besluitvaardigheid;
  • Organiseren;
  • Kritisch;
  • Analyserend vermogen;
  • Oplossingsgericht;
  • Communicatief;
  • Zelfstandig.

Organisatie en team

Ons Twenterand, is een betrokken gemeente in het Overijssels land. Van Bruinehaar tot Den Ham, de plek waar we onze vrijheid vinden. Een plek waar we klaar staan voor elkaar. Met ruim 300 medewerkers voelen we ons verbonden met alle 34.000 inwoners en betrokkenen die hier wonen, werken, leven en recreeren. Bij Twenterand geloven we dat veranderen iets is wat je samen doet. Met onze maatschappij, inwoners en onze medewerkers. We staan klaar voor onze mensen en luisteren naar de mensen die hier leven, werken, wonen en recreeren. We zijn impactmakers, echte publieksmensen die hun verantwoordelijkheid voelen en nemen. En we houden van het Twentse landschap. We werken en leven daar op de rand waar de vonk over sloeg. Lees meer over onze unieke werkomgeving op Werken bij Twenterand | Ontdek Jouw Vonk.

Team Elke dag zetten we ons in voor inwoners en betrokkenen. Ons team is het team Ondersteuning Sociaal. Met momenteel elf medewerkers verrichten wij diverse werkzaamheden zoals de uitkeringsadministratie, werkzaamheden m.b.t. de backoffice jeugd en Wmo en werkzaamheden i.h.k.v. de bedrijfsvoering sociaal domein.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 1 oktober 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 26 september 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Gemeente Twenterand heeft er voor gekozen om Flextender als broker in te zetten. Na gunning verzorgt Flextender derhalve de contractafhandeling, urenregistratie en facturatie. Dit betekent dat u een overeenkomst afsluit met Flextender. U zal in casu factureren aan Flextender middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. Door in te schrijven gaat u ermee akkoord middels deze constructie de opdracht uit te voeren. Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste. Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 25% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer. Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die niet is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 55% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer. Deze functie heeft een maximum uurtarief van 100,00. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning. Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier. Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties. De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: variabel. Is hybride werken mogelijk: Ja. Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 22 september 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden uiterlijk op dinsdag 23 september 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot woensdag 24 september 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur