Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Projectmanager Vastgoed

Achterweg 2, 4001 MV Tiel, Nederland

Sluit over 4 dagen
Geen maximum 20 Gelderland

Begindatum:

3 nov 2025

Einddatum:

3 mei 2026

Uren per week:

20

Publicatiedatum:

10 okt 2025

Omschrijving

Context en opdrachtomschrijving

De gemeente Tiel staat aan de vooravond van een schaalsprong richting 50.000 inwoners. In dit kader wordt fors geinvesteerd in maatschappelijk vastgoed. De afdeling Vitale Stad is verantwoordelijk voor de ontwikkeling en realisatie van voorzieningen zoals sportaccommodaties, onderwijshuisvesting en wijkcentra.

Recent is een locatiebesluit genomen voor een nieuwe sporthal die op korte termijn gerealiseerd moet worden. Daarnaast staan diverse projecten op stapel, waaronder nieuwbouw en renovatie van scholen en buurtvoorzieningen. Voor de voorbereiding en realisatie van deze projecten zoeken wij een ervaren Projectmanager Vastgoed.

Taken en verantwoordelijkheden

  • Opstellen van projectplan, inclusief planning, budget en benodigde capaciteit.
  • Uitwerken van het Programma van Eisen en aanbestedingsdocumenten.
  • Begeleiden van ontwerpteam en coordineren van realisatie.
  • Organiseren van de bouworganisatievorm en aanbesteding van aannemer(s).
  • Aanvragen van omgevingsvergunning en coordinatie van participatieproces.
  • Inrichten van de projectorganisatie en afstemmen met interne en externe stakeholders.
  • Coordineren van bestuurlijke besluitvorming en rapportages.
  • Bewaken van budget, planning, kwaliteit en risicos.
  • Zorgdragen voor inspecties, kwaliteitscontroles en contractmanagement.
  • Transparante communicatie richting gebruikers, bestuur en omgeving.

Eisen

Eisen:

  • HBO/WO werk- en denkniveau.
  • Minimaal 8 jaar ervaring als zelfstandig projectmanager in maatschappelijk vastgoed sport/onderwijs. Dit is een harde eis
  • Ervaring met verschillende bouworganisatievormen en contractvormen.
  • Aantoonbare ervaring met contractmanagement in ontwerp- en realisatiefase.
  • Ervaring met projectmatig werken en bestuurlijke besluitvorming.
  • Sterke communicatieve vaardigheden en politiek-bestuurlijke sensitiviteit.

Wensen en competenties

Competenties

  • Stevig en ervaren projectmanager.
  • Schakelt moeiteloos tussen strategisch en operationeel niveau.
  • Weet draagvlak te creëren bij uiteenlopende belanghebbenden.

Organisatie en team

Organisatie en werkomgeving

Je komt te werken binnen een ambitieuze gemeente die volop in ontwikkeling is. De afdeling Vitale Stad bestaat uit circa 30 professionals die werken aan beleid en projecten in het ruimtelijk domein. Je werkt veel samen met de collegas van de afdeling Leefomgeving, waar het team Vastgoed onder valt. De werksfeer is informeel en collegiaal, met korte lijnen naar directie en bestuur. Binnen de kaders van je opdracht krijg je veel ruimte voor eigen initiatief en professionele autonomie.

Gespreksinformatie

Niet bekend

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:
Niet bekend
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur