Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Stadskanaal
Logo van Gemeente Stadskanaal

WOZ specialist

Raadhuisplein 1, 9501 SZ Stadskanaal, Nederland

Sluit over 9 dagen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

4 nov 2025
Opdracht tarief 80Opdracht uren 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Als WOZ-deskundige werk je zowel zelfstandig als in teamverband en ben je verantwoordelijk voor het efficient en effectief uitvoeren van de Wet WOZ.

Dit houdt onder andere in dat jij je bezighoudt met:

  • Analyse van marktgegevens waarbij je deze integraal analyseert om zo goed inzicht te krijgen in de lokale marktsituatie;
  • De vertaling van de uitgevoerde marktanalyse naar waarderingsmodellen uitvoert om zo de herwaardering kwalitatief goed uit te kunnen voeren;
  • De uitvoering van de jaarlijkse herwaardering voor alle objectcategorieen;
  • De behandeling van bezwaarschriften en beroepszaken;
  • Inhoudelijk overleg met diverse stakeholders, waaronder grootzakelijk gerechtigden, over waarderingen;
  • Inhoudelijke vragen over taxaties, zowel intern als extern.

Eisen

Vereisten / knock-outcriteria

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Een afgeronde opleiding op minimaal mbo niveau 4;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als medewerker WOZ binnen een gemeentelijke organisatie;

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring in de uitvoering van de wet WOZ en modelmatige waardebepaling;
  • Bereid om veldwerk uit te voeren, waaronder (inpandige) opnamen van woningen;
  • Een certificering als WOZ-taxateur is een pré;
  • Bereid om gerichte vakopleidingen te volgen en onder begeleiding van een ervaren WOZ-deskundige werkervaring op te doen.

Competenties

  • Flexibiliteit
  • Stressbestendigheid
  • Daadkracht
  • Accuratesse
  • Discreet
  • Analytisch vermogen
  • Kwaliteitsbewust

Organisatie en team

Over de gemeente Stadskanaal

De Gemeente Stadskanaal vervult een centrumfunctie voor haar omgeving. De vele bedrijven, winkels, zorgvoorzieningen en recreatiemogelijkheden maken het wonen, werken en recreeren aantrekkelijk. Stadskanaal heeft ongeveer 32.500 inwoners, verdeeld over verschillende kernen en dorpen. Deze zijn gelegen in een groene omgeving, het veenkoloniale kanaallandschap en het lichtglooiende Westerwoldse zandlandschap. De ongeveer 340 betrokken medewerkers van de gemeente Stadskanaal geven gezicht aan de dienstverlening die wij dagelijks leveren. Om onze ambities te realiseren werken we samen met buurgemeenten, het bedrijfsleven en het maatschappelijk veld.

Team

Om de kwaliteit, de beschikbaarheid en het gebruik van (geo-)gegevens te bevorderen is het Team Belastingen en Geo-informatie (B&G) opgericht. B&G is ontstaan uit een samenvoeging van het cluster Geo-informatie en het cluster Belastingen/WOZ. Het nieuwe team is verantwoordelijk voor het beheer van de Wkpb en de Basisregistraties BAG, BGT en WOZ. Met een eigen landmeter verzorgen we de hele keten van inwinning van geometrie tot levering aan de Landelijke Voorziening BGT. Daarnaast draagt het team zorg voor het beheer, de ontsluiting en de GIS- & data-analyse van (ruimtelijke) gegevens voor collegas, bewoners en bedrijven. Tenslotte is ze verantwoordelijk voor de oplegging van lokale heffingen, die voor een belangrijk deel gebaseerd zijn op de vastgoedgegevens die het team beheert. Belastingen en Geo-informatie is een divers en enthousiast team bestaande uit 11 personen die ieder vanuit hun eigen specialisme bijdragen aan de doelen van het team. Die missie valt samen te vatten met de leuzen de basis op orde en waarde uit de basis. Iedereen moet kunnen vertrouwen op de kwaliteit van onze gegevens: de Basisregistraties. Met een goede basis kunnen en willen wij als team waardevolle dienstverlening aanbieden in de vorm van GIS- en data-analyses, (digitale) cartografische producten en betrouwbare en transparante heffing van lokale belastingen.

Gespreksinformatie

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 17 november 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 14 november 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

De Gemeente Stadskanaal heeft er voor gekozen om een externe administratieve broker in te zetten. Na gunning verzorgt de externe administratieve broker derhalve de contractafhandeling, urenregistratie en facturatie. Dit betekent dat u een overeenkomst afsluit met de externe administratieve broker. U zal in casu factureren aan de externe administratieve broker middels de facturatiemodule van de externe administratieve broker. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. Door in te schrijven gaat u ermee akkoord middels deze constructie de opdracht uit te voeren.

Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste. Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M. BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen NVT Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 25% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer. Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die niet is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 55% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 8. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee

De externe administratieve broker brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen

Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma tot en met vrijdag

Meer informatie

Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 11 november 2025 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op woensdag 12 november 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij de externe administratieve broker, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot donderdag 13 november 2025 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr