Begindatum:
1 dec 2025Einddatum:
1 dec 2026Publicatiedatum:
4 nov 2025Als WOZ-deskundige werk je zowel zelfstandig als in teamverband en ben je verantwoordelijk voor het efficient en effectief uitvoeren van de Wet WOZ.
Dit houdt onder andere in dat jij je bezighoudt met:
Een afgeronde opleiding op minimaal mbo niveau 4;
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als medewerker WOZ binnen een gemeentelijke organisatie;
Een afgeronde opleiding op minimaal mbo niveau 4 in de richting van WOZ / Vastgoed.
Een afgeronde opleiding op minimaal HBO bachelor niveau.
Een aantoonbare certificering WOZ-taxateur.
Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als medewerker WOZ binnen een gemeentelijke organisatie.
Aantoonbare werkervaring met het behandelen van bezwaar- en beroepsprocedures binnen het WOZ vakgebied.
Detavast constructie: kandidaat is bereid om bij wederzijds goedvinden initiële duur kosteloos bij opdrachtgever in dienst te treden.
Flexibiliteit
Stressbestendigheid
Daadkracht
Accuratesse
Discreet
Analytisch vermogen
Kwaliteitsbewust
De Gemeente Stadskanaal vervult een centrumfunctie voor haar omgeving. De vele bedrijven, winkels, zorgvoorzieningen en recreatiemogelijkheden maken het wonen, werken en recreeren aantrekkelijk. Stadskanaal heeft ongeveer 32.500 inwoners, verdeeld over verschillende kernen en dorpen. Deze zijn gelegen in een groene omgeving, het veenkoloniale kanaallandschap en het lichtglooiende Westerwoldse zandlandschap.
De ongeveer 340 betrokken medewerkers van de gemeente Stadskanaal geven gezicht aan de dienstverlening die wij dagelijks leveren. Om onze ambities te realiseren werken we samen met buurgemeenten, het bedrijfsleven en het maatschappelijk veld.
Om de kwaliteit, de beschikbaarheid en het gebruik van (geo-)gegevens te bevorderen is het Team Belastingen en Geo-informatie (B&G) opgericht. B&G is ontstaan uit een samenvoeging van het cluster Geo-informatie en het cluster Belastingen/WOZ. Het nieuwe team is verantwoordelijk voor het beheer van de Wkpb en de Basisregistraties BAG, BGT en WOZ. Met een eigen landmeter verzorgen we de hele keten van inwinning van geometrie tot levering aan de Landelijke Voorziening BGT. Daarnaast draagt het team zorg voor het beheer, de ontsluiting en de GIS- & data-analyse van (ruimtelijke) gegevens voor collegas, bewoners en bedrijven. Tenslotte is ze verantwoordelijk voor de oplegging van lokale heffingen, die voor een belangrijk deel gebaseerd zijn op de vastgoedgegevens die het team beheert.
Belastingen en Geo-informatie is een divers en enthousiast team bestaande uit 11 personen die ieder vanuit hun eigen specialisme bijdragen aan de doelen van het team. Die missie valt samen te vatten met de leuzen de basis op orde en waarde uit de basis. Iedereen moet kunnen vertrouwen op de kwaliteit van onze gegevens: de Basisregistraties. Met een goede basis kunnen en willen wij als team waardevolle dienstverlening aanbieden in de vorm van GIS- en data-analyses, (digitale) cartografische producten en betrouwbare en transparante heffing van lokale belastingen.
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 17 november 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 14 november 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Maximaal 5 pagina's, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

