Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Vergunningverlener Kap en Inrit

Raadhuisplein 1, 3762 AV Soest, Nederland

Sluit over 4 dagen
Geen maximum 28 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

28

Publicatiedatum:

23 sept 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Je beoordeelt aanvragen om vergunningen voor kap en inrit ingevolge de Omgevingswet en verstrekt hier informatie over zowel mondeling als schriftelijk. Ook adviseer je het gemeentebestuur hierover. Je bent in dit proces verantwoordelijk voor de juridische procedure van vergunningaanvragen, inclusief ondersteuning bij de bezwaar- en beroepsprocedures. Je hebt direct contact met klanten.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de opdracht;
  • Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 6 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van vergunningverlening WABO binnen een gemeente;
  • Afgeronde opleiding ABW 1 en ABW 2;
  • Aantoonbare werkervaring met het beoordelen van vergunningen voor kap en inrit binnen een gemeente.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 8 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van vergunningverlening WABO binnen een gemeente (50 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met bestuurlijke advisering binnen een overheidsorganisatie (20 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met het volledige proces van het behandelen van omgevingsvergunningen (20 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met het samenwerken met stakeholders / externe partijen (10 punten).

Competenties

  • Communicatief;
  • Proactief;
  • Kritisch;
  • Verbinder;
  • Initiatiefrijk;
  • Resultaatgericht;
  • Overzicht bewaren.

Organisatie en team

Soest is een moderne, open en betrokken gemeente met een rijke historie De gemeente bestaat al bijna 1.000 jaar en telt momenteel zon 47.000 inwoners. Het ligt aan de rand van de Utrechtse Heuvelrug, midden in de prachtige natuur van de Soester Duinen, en is rijk aan bossen, heide en weilanden. We vormen samen met 275 professionals onze organisatie Bij ons staan de kernwaarden vertrouwen, samen en leren centraal. Werken aan een toekomstbestendig Soest doe je samen met je collegas, bestuur, de samenleving en partners. Dit alles met vertrouwen in elkaar. Daarbij leer je van de dingen die je doet en van je omgeving. Als gemeentelijke organisatie werken we voor een diverse samenleving. Daarom vinden we het belangrijk dat onze organisatie net zo divers is.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever worden gepland in overleg. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel als mogelijk bericht. De overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:
  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Vragen kunnen ingediend worden tot donderdag 25 september 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 26 september 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 29 september 2025, 09.00 uur Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur