Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Communicatieadviseur

Purmersteenweg 42, 1441 DM Purmerend, Nederland

Sluit over 8 dagen
Geen maximum 24--32 Noord-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

24 - 32

Publicatiedatum:

23 sept 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Voor het team Communicatie zijn wij op zoek naar een tijdelijke hands on communicatieadviseur. Je werkt samen met een senior communicatieadviseur voor onder andere de portefeuilles openbare orde en veiligheid, vergunningen, toezicht en handhaving (vth). Je adviseert proactief over de communicatieaanpak, ontwikkelt communicatiecampagnes en bent samen met collegas aanspreekpunt voor pers. Ook ondersteun je bestuurlijk gevoelige dossiers Je werkt nauw samen met beleidsadviseurs, juristen, communicatiecollegas en bestuurders. Je bent gewend snel te schakelen tussen advies en uitvoering, staat ook de media te woord en onderhoudt perscontacten.

Taken en verantwoordelijkheden

Opstellen en (laten) uitvoeren van communicatieplannen voor veiligheid en vergunningen, toezicht en handhaving. Zoals ondermijning, zorg en veiligheid, jeugdoverlast, handhaving, vergunningstrajecten, apv en veiligheidscampagnes vanuit de gemeente en veiligheidsregio (zoals campagnes rondom cybercrimes, acties rondom veiligheid in en om scholen (VIOS-aanpak) etc) Beantwoorden persvragen en opstellen woordvoeringslijnen. Adviseren van bestuurders, directie en beleidsadviseurs bij calamiteiten en bij gevoelige dossiers. Inrichten en coordineren van de interne en externe communicatie rondom incidenten of handhavingsacties. Samenwerken met regionale communicatiepartners (bijv. politie, veiligheidsregio, OM). Signaleren van risicos en kansen in het publieke en politieke speelveld. Zorgen voor een consistente, transparante en toegankelijke informatievoorziening aan inwoners en stakeholders.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als communicatieadviseur in de publieke sector.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als communicatieadviseur bij een gemeente (benoem dit duidelijk in het cv.)
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als communicatieadviseur voor de themas veiligheid en/of vth bij een overheidsinstantie. (benoem dit duidelijk in het cv.)
  • Aantoonbare werkervaring met het opstellen en/of uitvoeren van communicatiecampagnes (benoem dit duidelijk in het cv.)
  • Je bent flexibel en vindt het geen probleem om s avonds te werken als er een bewonersbijeenkomst is en bent ook incidenteel buiten kantooruren inzetbaar bij calamiteiten op afroep (benoem dit duidelijk in het cv.)
  • Je geeft in een korte motivatie aan waarom deze opdracht je aanspreekt en jij de geschikte kandidaat bent. De motivatie dient te zijn geschreven door de kandidaat zelf (benoem dit duidelijk in het cv)

Competenties

  • Je beschikt over politieke sensitiviteit en uitstekende adviesvaardigheden;
  • Je bent proactief, flexibel en ziet welke kansen er liggen;
  • Sterk in schakelen tussen advies en uitvoering
  • Zelfstandig, proactief en verbindend

Organisatie en team

Gemeente Purmerend is volop in beweging. De laatste jaren zijn we succesvol veranderd naar een energieke organisatie met volop mogelijkheden. Wij werken volgens de Purmerendse manier, onze inwoners staan centraal. Dat betekent dat we bij alles wat we doen onszelf de vraag stellen; wat is hiervan de bijdrage aan de inwoners of bedrijven van Purmerend? Het betekent ook dat we denken in kansen en mogelijkheden. Creativiteit, een informele aanpak en in verbinding staan met de omgeving vinden we belangrijk.

Gespreksinformatie

De fysieke gesprekken bij de gemeente zijn gepland op maandag 6 oktober 2025 of dinsdag 7 oktober 2025 tussen 13:00 en 17:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 3 oktober 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien je de opdracht gegund krijgt, ontvang je een handleiding. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). Bring your own device is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad. We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Purmerend komt werken. In de marktuitvraag van Flextender wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer en parkeerkosten is.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur