Logo van Gemeente Soest
Logo van Gemeente Soest

Sr. juridisch plantoetser

Raadhuisplein 1, 3762 AV Soest, Nederland

Sluit over 6 dagen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 mrt 2026

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

20 nov 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 32 - 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdracht

We hebben een langdurig zieke medewerker. Daarom zoeken we een sr. juridisch plantoetser voor het toetsen van 500 aanvragen omgevingsvergunning en 200 verzoeken om vooroverleg.

Werkzaamheden:

  • Je toetst bouwplannen aan de wet- en regelgeving (met uitzonderingen van het besluit bouwwerken leefomgeving).

  • Je behandelt met name complexe aanvragen omgevingsvergunningen, verzoeken om vooroverleg en stelt beschikkingen op.

  • Als een aanvraag niet past binnen het omgevingsplan zoek je naar mogelijkheden die wel zouden passen in overleg met de aanvrager.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  • Afgeronde juridische opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar op het gebied van WABO en Omgevingswet;

  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met het voeren van bezwaar- en beroepsprocedures;

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als vergunningverlener omgevingswet binnen een gemeente.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar op het gebied van WABO en Omgevingswet;

  • Aantoonbare werkervaring met bestuurlijke advisering bij een overheidsorganisatie;

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als vergunningverlener omgevingswet binnen een gemeente;

  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het interpreteren van bouwplannen (omschrijf duidelijk in cv hoe deze ervaring is opgedaan).

Competenties

  • Goed kunnen plannen

  • Goed kunnen werken onder tijdsdruk

  • Kwaliteit hoog in het vaandel

Organisatie en team

Soest is een moderne, open en betrokken gemeente met een rijke historie
De gemeente bestaat al bijna 1.000 jaar en telt momenteel zo’n 48.000 inwoners. Het ligt aan de rand van de Utrechtse Heuvelrug, midden in de prachtige natuur van de Soester Duinen, en is rijk aan bossen, heide en weilanden.  
 
We vormen samen met 350 professionals onze organisatie
Bij ons staan de kernwaarden vertrouwen, samen en leren centraal. Werken aan een toekomstbestendig Soest doe je samen met je collega’s, bestuur, de samenleving en partners. Dit alles met vertrouwen in elkaar. Daarbij leer je van de dingen die je doet en van je omgeving.
Als gemeentelijke organisatie werken we voor een diverse samenleving. Daarom vinden we het belangrijk dat onze organisatie net zo divers is. 

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever worden in overleg gepland. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel als mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Uitvoeringsvoorwaarde

Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Soest mag geen arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de Gemeente Soest. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA).

Opties verlenging

2 x 3 maand(en)

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10A. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen

  • Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands

  • Minimaal 2 referenties

Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma Di Wo Do Vr

Overige informatie

De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr