Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Soest
Logo van Gemeente Soest

BRP Specialist Burgerzaken

Raadhuisplein 1, 3762 AV Soest, Nederland

Sluit over 4 dagen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

24 nov 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 32 - 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdrachtomschrijving

Voor de afdeling Burgerzaken zijn we op zoek naar een BRP specialist. Als Specialist Burgerzaken ben je onder andere verantwoordelijk voor het nauwkeurig verwerken, controleren en beheren van gegevens in de BRP. Je zorgt ervoor dat de gegevens van inwoners correct en actueel zijn en je kunt snel en efficiënt wijzigingen doorvoeren. Daarnaast behandel je aanvragen rondom vestiging vanuit het buitenland en naturalisatie. Hierbij, begeleidt je inwoners zorgvuldig door het hele proces en voorzie je hen van de juiste informatie.

Werkzaamheden

  • Verwerken van mutaties en aanvragen in de BRP, zoals verhuizingen, geboortes, huwelijken en overlijdens;
  • Controleren van ingevoerde gegevens op juistheid en volledigheid;
  • Behandelen van vragen en verzoeken van inwoners en instanties met betrekking tot de BRP;
  • Aanvragen behandelen voor verzoeken Nederlandse Nationaliteit.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als medewerker burgerzaken bij een gemeente;
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als BRP specialist.

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbaar een afgeronde cursus/training BRP;
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met het coachen van collega's;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met de BRP en burgerlijke stand;
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met het verbeteren van complexe procedures en (controle)processen op het gebied van BRP (omschrijf duidelijk in het cv).

Competenties

  • Nauwkeurig;
  • Klantgericht;
  • Communicatief;
  • Teamplayer.

Organisatie en team

Soest is een moderne, open en betrokken gemeente met een rijke historie. De gemeente bestaat al bijna 1.000 jaar en telt momenteel zo'n 48.000 inwoners. Het ligt aan de rand van de Utrechtse Heuvelrug, midden in de prachtige natuur van de Soester Duinen, en is rijk aan bossen, heide en weilanden. We vormen samen met 350 professionals onze organisatie. Bij ons staan de kernwaarden vertrouwen, samen en leren centraal. Werken aan een toekomstbestendig Soest doe je samen met je collega's, bestuur, de samenleving en partners. Dit alles met vertrouwen in elkaar. Daarbij leer je van de dingen die je doet en van je omgeving. Als gemeentelijke organisatie werken we voor een diverse samenleving. Daarom vinden we het belangrijk dat onze organisatie net zo divers is. Voor deze opdracht is de afdeling Burgerzaken de betrokken afdeling.

Gespreksinformatie

Planning en selectieproces

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 3 of donderdag 4 december 2025, tussen 10.00 en 12.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 2 december 2025 bericht.

Beoordelingsstappen:

  1. Stap 1: Beoordeling CV's op minimumeisen
    Een externe administratieve broker beoordeelt de CV's op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen, worden geselecteerd voor stap 2.
  2. Stap 2: Selectie vijf (5) CV's die aan de organisatie worden voorgelegd
    De externe administratieve broker beoordeelt de CV's van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde gunningscriteria. De vijf (5) best scorende kandidaten worden geselecteerd voor stap 3. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend.
  3. Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
    De opdrachtgever beoordeelt de CV's van de door de externe administratieve broker geselecteerde kandidaten in onderlinge vergelijking op relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten en bij soortgelijke organisaties. De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4).
  4. Stap 4: Selectiegesprek
    In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Uitvoeringsvoorwaarde: Met het verstrekken van de opdracht aan de ondernemer die inschrijft en voor gunning in aanmerking komt, en de Gemeente Soest mag geen arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de Gemeente Soest. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA).

Functieschaal: Deze functie is ingedeeld in functieschaal 7. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen: Maximaal 5 pagina's, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Overige informatie: De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, do, vr