Gauke Boelensstraat 2, 9203 RM Drachten, Nederland
Begindatum:
1 okt 2025Einddatum:
31 aug 2026Publicatiedatum:
25 sept 2025De implementatie van de nieuwe riool- en waterzorgheffing, zodat de gemeentelijke organisatie vanaf 1 januari 2026 beschikt over een juridisch correcte verordening, goed ingerichte processen en systemen.
Het proces wat hieraan vooraf ging is reeds doorlopen en het is niet uitgesloten dat de professional die hieraan heeft gewerkt zich ook inschrijft voor dit implementatie deel.
Verantwoordelijkheden
De projectleider coördineert de werkzaamheden van de teams Belastingen, Financiën, Klant Contact Centrum en Concernzaken (juridische inzet).
De projectleider:
maakt met de betrokken medewerkers een gedetailleerde planning en stuurt op de voortgang;
stelt tussentijdse rapportages op en bespreekt deze met de opdrachtgever;
agendeert knelpunten of besluitpunten in periodiek overleg;
borgt dat de nieuwe aanslagen in februari 2026 foutloos en tijdig worden opgelegd;
zorgt dat de organisatie voorbereid is op de afhandeling van bezwaarschriften;
borgt de juridische onderbouwing van de tarieven, inclusief tijdige oplevering van het vGRP, de waterzorgnotitie en de vertaling van het klimaatadaptatieplan naar een waterplan.
U voegt een cv van maximaal 4 pagina's A4 toe;
Beschikt over minimaal een HBO diploma richting Bestuurskunde/ Bedrijfskunde;
Minimaal 7 jaar ervaring als projectleider of projectmanager binnen een overheidsorganisatie of in een vergelijkbare bestuurlijk-juridische context.
Beste prijs-kwaliteitsverhouding
Gewicht van kwaliteit: 90 %
Gewicht van prijs: 10 %
Aantoonbare ervaring met het coördineren van ambtelijke collega's uit diverse teams zonder hiërarchische bevoegdheden;
Gewicht: 34 %
Aantoonbare ervaring met het implementeren van nieuwe processen, systemen of regelgeving binnen een gemeentelijke of publieke organisatie;
Gewicht: 33 %
Kennis van of ervaring met lokale heffingen en belastingprocessen (bijvoorbeeld rioolheffing, afvalstoffenheffing, waterschaps- of gemeentebelastingen).
Gewicht: 33 %
Plannen en organiseren
Coördineren
Omgevingsbewustzijn
Samenwerken
Overtuigingskracht
Analytisch vermogen
Niet bekend
De hoogst gerankte inschrijver(s) ontvangen een uitnodiging voor het interview. Wij behouden ons het recht voor om zelf te bepalen welk aantal inschrijvers wij uitnodigen. De niet geselecteerde aanbieders ontvangen een afwijzing via deze applicatie.
Tijdens het interview wordt een verificatie gedaan op basis van de aangeboden offerte. Als de verificatie positief is, en dus daadwerkelijk voldoende aansluit op de door ons gestelde eisen en wensen, wordt de kandidaat verder beoordeeld op basis van criteria. Die criteria zijn hieronder te raadplegen ter voorbereiding op het interview. Bij de terugkoppeling wordt de gunning of afwijzing aan u onderbouwd per telefoon of per e-mail en ontvangt u een afwijs- of gunningsbericht via deze applicatie.
Uurtarief
Minimaal: € 100,00
Maximaal: € 120,00
CV-eisen
Onder een CV verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat. Dit in het Nederlands gesteld en bij voorkeur in PDF-formaat van maximaal 4 pagina's A4.
De externe partij behoudt zich het recht voor om aanbiedingen terzijde te leggen indien er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het CV en/of referentie voorkomen. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld.
Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar voor een initiële periode van 11 maanden vanaf 1-10-2025 tot en met 31-8-2026 voor 24-36 uur per week. Verlengen is in onderling overleg tussen opdrachtgever en opdrachtnemer mogelijk met maximaal 2 keer de initiële contractperiode.
De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
Algemene inkoopvoorwaarden gemeente Smallingerland
De algemene voorwaarden van inschrijver zijn uitdrukkelijk niet van toepassing. Uitsluitend de algemene voorwaarden van de gemeente Smallingerland, die u kunt inlezen en downloaden onder de deze link, zullen van toepassing zijn.
VOG
Een tijdelijke arbeidskracht mag bij gemeente Smallingerland alleen starten met de werkzaamheden wanneer deze beschikt over een VOG (niet ouder dan 6 maanden). Opdrachtnemer is verantwoordelijk voor de controle of de tijdelijke arbeidskracht over de VOG beschikt en deze dient voor aanvang van de werkzaamheden overhandigt te worden aan de gemeente Smallingerland.
Het uurtarief
Het uurtarief betreft een all-in tarief, dus inclusief reiskosten en overige kosten, zoals een thuiswerkvergoeding. Dergelijke kosten mogen niet separaat worden gedeclareerd. Kosten voor werk-werkvervoer zijn hierop een uitzondering en kunnen wel separaat worden gedeclareerd tegen € 0,31 per kilometer.
Indexeren
Het uurtarief kan in geval van verlenging eenmaal per kalenderjaar, voor het eerst 12 maanden na de ingangsdatum van de eerste initiële inhuurperiode, na akkoord van Opdrachtgever worden geïndexeerd. Indexering vindt plaats conform CBS Dienstenprijzen, categorie 78: arbeidsbemiddeling en personeel, uitgaande van het meest recente kwartaalcijfer van het lopende kalenderjaar. Het is Opdrachtnemer nadrukkelijk niet toegestaan om andere indexeringen (bijvoorbeeld cao verhogingen) door te voeren.
ZZP
U bent in dienst bij bijvoorbeeld een detacheringsbureau en geen ZZP-er of BV met enkel een directeur-grootaandeelhouder. De aard en inhoud van deze opdracht brengt met zich mee dat er vanuit de Wet deregulering beoordeling arbeidsrelaties (DBA) er een risico bestaat dat er sprake is van een fictieve dienstbetrekking.