Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Schouwen-Duiveland
Logo van Gemeente Schouwen-Duiveland

Klantmanager Bbz en IOAZ

Laan van Sint Hilaire 2, 4301 SH Zierikzee, Nederland

Sluit over 6 dagen

Begindatum:

1 jan 2026

Einddatum:

1 jul 2026

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

6 nov 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 16
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdracht

Binnen het Besluit bijstandverlening zelfstandigen 2004 (Bbz 2004) en de Wet Inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte gewezen zelfstandigen (Ioaz) poog je de (financiele) problematiek van ondernemers te verhelpen. Dit doe je door in gesprek te treden met de ondernemers en zodoende de oorzaken van de problematiek bloot te leggen. Binnen de bestaande regelingen wordt niet altijd een oplossing geboden. In die gevallen raadpleeg je een (extern) netwerk om de hulpvraag van de ondernemer weg te nemen. De opdracht wordt uitgevoerd voor inwoners van de gemeente Schouwen-Duiveland. Als Klantmanager heb je een realistische- en praktische blik op de mogelijkheden om mensen te ondersteunen in ondernemerschap. Je weet een juiste balans te vinden tussen een zakelijke opstelling en betrokkenheid met ondernemers.

Taken

  • Je voert (intake)gesprekken op het gemeentehuis (niet via andere kanalen zoals Microsoft Teams).
  • Je neemt besluiten op aanvragen Bbz en IOAZ en bewaakt termijnen;
  • Je toetst aanvragen bedrijfskapitalen en levensonderhoud aan Bbz en IOAZ;
  • Je stelt beschikkingen en overeenkomsten op;
  • Je stelt bijstand om niet en rentekwijtscheldingen bij verstrekte bedrijfskapitalen vast;
  • Je maakt definitieve vaststellingen van de verstrekte Bbz uitkeringen en stelt beschikkingen op.
  • Je onderhoudt een (extern) netwerk (Leger des Heils, Stichting Over Rood, Schuldhulpverlening voor ondernemers, etc).

Eisen

Vereisten / knock-outcriteria

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als klantmanager Bbz 2004 en IOAZ in de afgelopen 5 jaar;
  • In het CV zijn minimaal 2 referenties opgenomen inclusief contactgegevens. Zonder deze referenties in het CV wordt dit criterium niet goedgekeurd.

Gunningscriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als Klantmanager Bbz en IOAZ binnen een gemeente in de afgelopen 8 jaar (40 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met Suite. Benoem duidelijk in het CV waar deze werkervaring is opgedaan (10 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met het voeren van intakegesprekken Bbz & IOAZ. Benoem duidelijk in het CV waar deze werkervaring is opgedaan (20 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met het toetsen van aanvragen bedrijfskapitalen (30 punten).

Wensen en competenties

Competenties

  • Plannen en organiseren
  • Klantgerichtheid
  • Resultaatgerichtheid
  • Samenwerken
  • Schriftelijke vaardigheid
  • Vakinhoudelijke deskundigheid

Organisatie en team

Organisatie

Met zon 400 collegas zetten we ons bij de gemeente Schouwen-Duiveland dagelijks in voor ons mooie eiland. We juichen initiatieven vanuit onze samenleving van harte toe en helpen waar mogelijk. Hierbij denken we niet vanuit wat moet; we denken juist vanuit wat kan. We stellen hierbij de mensen onze inwoners, ondernemers, en gasten centraal. Dit geldt ook voor iedereen die bij de gemeente Schouwen-Duiveland werkt. Omdat de mens centraal stellen voor iedere functie wat anders betekent, krijg je bij ons de ruimte om hier je eigen aanvulling aan te geven. Een bewezen sleutel tot succes!

Team

Het cluster LSZ (Loket Samenleving en Zorg) is gesplitst in een Participatie (Team Werk en Inkomen) en Team Jeugd en WMO. Jij gaat werken binnen het Team Participatie (Werk en Inkomen). Het team Werk en Inkomen bestaat uit klantmanagers Participatie (Inkomen, Werk en Inburgering), consulenten minimabeleid, consulenten terugvordering & verhaal, een sociaal rechercheur, een procesregisseur, kwaliteitsmedewerker en medewerkers van de uitkeringsadministratie. Het cluster Loket Samenleving en Zorg (LSZ) vormt binnen de afdeling Werken, Wonen, Leven (WWL; ruim 70 ftes) de integrale toegang naar het sociaal domein. Vraagverheldering en inzet van ondersteuning vindt hier op een zo vroeg mogelijk moment en zo dicht mogelijk bij de inwoner plaats. Wat kunnen wij betekenen voor onze klanten? In het cluster vindt ook de toetsing en opdrachtverlening naar specialistische voorzieningen plaats.

Gespreksinformatie

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdag 14 november 2025, van 14:00 uur tot 17:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 13 november 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Meer informatie

Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 10 november 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op dinsdag 11 november 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij een externe administratieve broker, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot woensdag 12 november 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Overige informatie

De gemeente Schouwen-Duiveland heeft er voor gekozen om een externe administratieve broker in te zetten. Na gunning verzorgt de externe administratieve broker derhalve de contractafhandeling, urenregistratie en facturatie. Dit betekent dat u een overeenkomst afsluit met een externe administratieve broker. De overeenkomsten zijn als model bijgevoegd in het reactieformulier (Model 4 in geval u een ZZPer bent, Model 5 in geval je een Toeleverancier bent die een zzper aanbiedt en Model 6 in het geval je een Toeleverancier bent die de tijdelijke medewerker detacheert). Je zal in casu factureren aan de externe administratieve broker middels de facturatiemodule van de externe administratieve broker. Indien je de opdracht gegund krijgt, ontvang je een handleiding. Door in te schrijven ga je ermee akkoord middels deze constructie de opdracht uit te voeren. Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste. Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi) Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 25% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer. Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die niet is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 55% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen

Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties. Motivatie opgesteld door de professional zelf, toegevoegd als een document achter het cv.

Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma Di Wo Do Vr (in overleg).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr