thumbnail
thumbnail

Strategisch adviseur vastgoed en grondzaken

Stadserf 1, 3112 DZ Schiedam, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum
32 Zuid-Holland

Begindatum:

17 jun 2024

Einddatum:

31 dec 2024

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

6 jun 2024

De opdracht:
De Gemeente Schiedam zoekt een gedreven adviseur die zorgt voor een strategische visie en werkbare processen ontwikkelt en implementeert voor een toekomstbestendige inrichting van het team Vastgoed en Grondzaken.
Het team bestaat uit 25 fte. Er wordt momenteel 5 fte extern ingehuurd.

Je gaat aan de slag met de conclusies en aanbevelingen vanuit de recente rapportage van bureau Rijnconsult met betrekking tot het subteam erfpacht. Je zorgt ervoor dat er duidelijke, heldere processen opgesteld worden en met jouw sturing en veranderkracht ontwikkel en begeleid je de teamleden zo, dat ze klaar zijn voor deze toekomstgerichte professionaliseringslag.  
Vervolgens zal je als regievoerder aangesteld worden bij een onderzoek naar de organisatie van de werkzaamheden binnen het subteam planeconomie, om ook daar, met jouw sturing en veranderkracht, te zorgen dat ook dit team weer toekomstbestendig is.

Dit is een prachtige opdracht waarbij je met een Schiedamse mentaliteit de handen uit de mouwen steekt!

Jouw Rol:
Dit vereist ervaring in organisatietransities en kennis van menselijk gedrag, maar ook politiek-bestuurlijke sensitiviteit.

Deze positie vereist het vermogen om te schakelen tussen strategisch, tactisch en operationeel niveau. Je bent resultaatgericht en hebt een integrale blik op complexe vraagstukken. Je hebt ervaring in het begeleiden van transities en bent tevens een empathische coach die professionals begeleidt naar groei en ontwikkeling, waarbij je hun sterke punten benut en ontwikkelpunten aanpakt.

De huidige teammanager staat naast je terwijl jij vanuit jouw rol de focus legt op verandering en  visie.

Functie-eisen:

  • Academisch werk- en denkniveau

  • Ervaring in het ontwikkelen van strategische meerjarenplannen inclusief visie

  • Ervaring met personeels- en organisatie transities

  • Bereidheid om minimaal 75% van de werktijd op de werklocatie te zijn

Competenties:

  • Schakelvermogen tussen diverse niveaus (strategisch-tactisch-operationeel)

  • Resultaatgerichtheid

  • Integrale blik

  • Goede coachende vaardigheden en in staat om medewerkers te ontwikkelen

  • Bestuurlijke sensitiviteit

Beschikbaarheid:

  • Fase 1: Directe start tot 15 juli 2024, 18 uur per week; adviezen van onderzoek uitwerken.

  • Fase 2: vanaf 15 juli 2024 tot einde van het jaar (met de mogelijkheid tot verlenging), 32 uur per week; processen opstellen en implementeren

Resultaten te behalen binnen deze opdracht:

  • Een visie met bijbehorend meerjarenplan.

  • Een plan van aanpak met verschillende scenario's voor een toekomstbestendige afdeling.

  • Het opstellen van een transitieplan voor het gekozen scenario en advisering en begeleiding in het voortraject.

  • Heldere procesbeschrijvingen voor team erfpacht.

  • Strategische personeelsplanning in kaart gebracht: Bezetting kwalitatief en kwantitatief toekomstbestendig maken.

Eisen

  • Akkoord procedure en voorwaarden (oa all-in tariefstelling wat betreft reiskosten woonwerk).

  • Minimaal een afgeronde relevante HBO opleiding

  • Ervaring in het ontwikkelen van strategische meerjarenplannen inclusief visie

  • Ervaring op het gebied van organisatietransities/veranderstrategie binnen een gemeente

  • Leidinggevende ervaring op een afdeling Vastgoed en grondzaken

  • De kandidaat is bereid om minimaal 75% van de werktijd op de werklocatie aanwezig te zijn

  • De kandidaat is per direct beschikbaar

Wensen

  • Duurzaamheid: In het cv is kort beschreven in welke mate en hoe uw bedrijf of uw kandidaat aan duurzaamheid doet

  • Leidinggevende ervaring op een afdeling Vastgoed en grondzaken bij een gemeente

  • De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek.

    • Schakelvermogen tussen diverse niveaus (strategisch-tactisch-operationeel)

    • Resultaatgerichtheid - Integrale blik

    • Goede coachende vaardigheden en in staat om medewerkers te ontwikkelen

    • Bestuurlijke sensitiviteit

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 of per mail via sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Help
Contact

Vind jouw volgende opdracht

Kies een interessante opdracht uit en klik op inschrijven. Daarna zal een van onze adviseurs binnen 48 uur contact met je opnemen. Na telefonisch contact, beoordeelt onze adviseur jouw CV en geeft terugkoppeling of deze goed aansluit bij de inhuuropdracht (eisen en wensen) en ambitie van de opdrachtgever.

Kies een opdracht

Ben jij de Strategisch adviseur vastgoed en grondzaken die deze organisatie zoekt?

Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.