Inkoopcoördinator

Stadserf 1, 3112 DZ Schiedam, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
125 36 Zuid-Holland

Begindatum:

15 apr 2024

Einddatum:

30 jun 2024

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

4 apr 2024

Omschrijving van de opdracht
Haal jij voldoening uit het strategisch adviseren van ons MT, directie en bestuur op het gebied van inkoop?  En word jij enthousiast van het coachen en begeleiden van de inkoopcollega’s? Lever jij een bijdrage aan het vergroten van het gedachtegoed ‘openbaar tenzij’?  Dan ben jij misschien de tijdelijk inkoopcoördinator die wij zoeken voor gemeente Schiedam!

Onze inkoopcoördinator gaat van 22 april tot en met 7 juni met verlof. Wij zoeken iemand die gedurende deze periode een deel van de taken tijdelijk waarneemt.

Wat ga je doen als tijdelijk inkoopcoördinator?
Als inkoopcoördinator ben jij verantwoordelijk voor de eenheid Inkoop en daarmee ook het eerste aanspreekpunt voor Inkoop binnen de gemeente. Samen met de manager Juridische Zaken en Inkoop borg jij dat er rechtmatig, doelmatig en rechtvaardig wordt ingekocht. Als inkoopcoördinator ben je een daadkrachtige teamcoach en sterke teambuilder, hard op de inhoud, zacht op de menskant. Je houdt overzicht, prioriteert, brengt focus aan en durft medewerkers aan te spreken op resultaat en ontwikkeling. Hebt gevoel voor wat er speelt zowel binnen het team alswel buiten het team en speelt daar op een goede manier op in. Dit kan betrekking hebben op zowel het inhoudelijke vlak alswel op het relationele vlak. Als verbindende schakel richting het college, de directie en het managementteam zorg jij ervoor dat je iedereen meeneemt in de inkoopontwikkelingen en tegelijkertijd zorg je voor voldoende draagvlak. Je hebt het talent om door elkaar lopende wensen en belangen uit elkaar te houden of juist bij elkaar te brengen. Je bent juridisch onderlegd en vormt het eerste aanspreekpunt voor juridische vragen voor de eenheid Inkoop. Je focus zal vooral liggen bij de continuïteit van de dagelijkse werkzaamheden. Hierbij valt te denken aan het voorzitten van de werkoverleggen, strategische advisering, tegenlezen van aanbestedingsdocumenten, besluiten nemen over operationele inhoudelijke inkoopvraagstukken en on the job coaching van je inkoopcollega’s.

Functie-eisen

  • Tenminste 3 jaar ervaring met tactisch / initiële inkoop binnen een de (semi)overheid;

  • Tenminste 3 jaar ervaring in een adviserende functie;

  • Tenminste 3 jaar ervaring met overdragen van en ontwikkeling van vakinhoudelijke kennis aan anderen;

  • HBO werk- en denkniveau.

Een opleiding Nevi Publiek, aanbestedingsrecht of vergelijkbare opleiding wordt gewaardeerd maar is niet alles bepalend. Verder breng je enthousiasme, kennis, energie en schwung mee. Je bent een persoonlijkheid en weet je senioriteit doel- en resultaatgericht in te zetten. Je bent gewend verschillende (complexe) projecten tegelijk te begeleiden en doelmatig te managen. Je weet wat jou rol in het geheel is, weet jou rol ook vast te houden en helpt anderen dat ook te doen. Je bent een zelfstarter, voelt daarbij aan wanneer je zelfstandig aan de slag kan en wanneer je anderen daarin mee moet meenemen.

Over het team
Je wordt onderdeel van het team Juridische Zaken en Inkoop met ruim 20 collega’s. Ons team werkt voor de gehele gemeente en haar inwoners. Samen helpen wij collega’s, managers en bestuurders te navigeren door en te handelen naar relevante wet en regelgeving. Zo verzorgen wij de coördinatie en afhandeling van schades en verzekeringen, bezwaren van burgers en bedrijven, verzoeken in het kader van Wet Openbare Overheid (WOO), het plaatsen van overheidsopdrachten en het opstellen van Schiedamse wetten en regels. Onze gemeente advocaat ondersteunt bij privaatrechtelijke vraagstukken. Het team in het algemeen en je inkoopcollega’s in het bijzonder werken nauw samen, vullen elkaar aan en komen zo tot treffende adviezen.

Eisen

  • Akkoord procedure en voorwaarden (oa all-in tariefstelling wat betreft reiskosten woon-werk).

  • Dit blijkt uit een afgeronde opleiding en/of een toelichting in het cv

  • Minimaal 3 jaar ervaring met tactisch / initiële inkoop binnen een (semi)overheidsorganisatie

  • Minimaal 3 jaar ervaring in een adviserende functie

  • Minimaal 3 jaar ervaring met overdragen van en ontwikkeling van vakinhoudelijke kennis aan anderen.

  • Het maximum tarief is €125,-

  • De kandidaat is per direct beschikbaar

  • Het betreft tijdelijke invulling van een reguliere functie bij de gemeente. De opdracht leent zich daarom niet voor invulling op zzp-basis. Eventueel geïnteresseerde zzp'ers kunnen zich op detacheringsbasis ( = met loonuitbetaling) laten aanbieden door een bureau. Doorleenconstructies zijn nadrukkelijk niet toegestaan.

Wensen

  • In het cv is kort beschreven in welke mate en hoe uw bedrijf of uw kandidaat aan duurzaamheid doet

  • Een opleiding Nevi Publiek, aanbestedingsrecht of vergelijkbare opleiding is een lichte pre

  • Competenties: Zie PDF.

Meer informatie
Voor meer informatie omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de Hoe werkt het pagina. Heb je een vraag? Neem direct contact op met Leya Schoonderwoerd via leya.schoonderwoerd@kbenp.nl of via 06 436 079 99.

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.