Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Ervaren Projectleider Gebiedsontwikkeling

Laan 19, 1741 EA Schagen, Nederland

Sluit over 15 dagen
126 36 Noord-Holland

Begindatum:

1 dec 2025

Einddatum:

30 nov 2026

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

19 sept 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

De werkzaamheden als ervaren projectleider bestaan uit: Het realiseren van ruimtelijke projecten op het gebied van woningbouw, gebiedsontwikkeling en maatschappelijke voorzieningen, waarbij zowel publiek als private partijen betrokken zijn;

Daarbij heb je de volgende verantwoordelijkheden: Leiden van de projecten vanaf de initiatieffase tot en met de realisatie. Verantwoordelijk voor de planning, budgettering, risicobeheersing en kwaliteitsborging van de projecten. Coordineren van alle activiteiten binnen het projectteam en met de betrokken stakeholders. Zorgen voor goede communicatie en afstemming met alle betrokken partijen. Monitoren van de voortgang en rapporteren aan het management. Signaleren van kansen en bedreigingen en hierop anticiperen.

Eisen

  • Relevante opleiding op HBO of WO niveau, aangevuld met aantoonbare kennis op het gebied van wet- en regelgeving, gebiedsontwikkeling en bouwtechniek.
  • Recente en ruime (>7 jaar) ervaring met het begeleiden en coordineren van complexe gebiedsontwikkelings-projecten bij een gemeente met ca. 50.000 inwoners.
  • Meer dan drie jaar ervaring als projectleider met het werken aan een gebiedsontwikkelingsproject(en) waarin opgenomen een onderwijsinstelling, sportvoorziening en woningbouw.
  • Beschikbaarheid per 1 december 2025 voor minimaal 32 en maximaal 36 uur per week tot minimaal 1 december 2026.

Wensen en competenties

Wensen

  • Als ervaren projectleider vindt je het geweldig om projecten op het snijvlak van politiek, maatschappij en vakspecialisten te realiseren.
  • Samenwerken is daarbij jouw uitgangspunt zowel met ontwikkelaars, belangenorganisaties, collegas, inwoners of politiek.
  • Je bent een stevige gesprekspartner, waarbij je het vertrouwen van bestuurders, bewoners en ondernemers weet te winnen.
  • Je beschikt over analytisch vermogen en weet een goede risicoanalyse te maken om zo de haalbaarheid van ontwikkelingen en plannen helder te maken.
  • Je kent alle fasen van een project en werkt gestructureerd en procesmatig, daarnaast zorg je ervoor dat je project en projectdocumentatie op orde is of op orde komt.
  • Je denkt mee over hoe processen, samenwerking en coacht andere teamleden
  • Je hebt ervaring met het begeleiden en coordineren van complexe ontwikkelingsprojecten.
  • Je hebt ervaring met het begeleiden van minder ervaren collegas.
  • Je bent een voorbeeld voor je collega projectleiders in het team.
  • Voor het team is het belangrijk dat je humor meebrengt, sparringpartner bent en gericht bent op samenwerken.

Competenties

  • Plannen, organiseren en voortgang bewaking
  • Analytisch
  • Communicatieve vaardigheden
  • Omgevingsbewust
  • Overtuigingskracht
  • Gevoel voor politieke en bestuurlijke verhoudingen
  • Besluitvaardigheid

Organisatie en team

De gemeente heeft de mogelijkheid om de kandidaat na 1 jaar detachering kosteloos in dienst te nemen. Bij indiensttreding zijn de arbeidsvoorwaarden o.a: Een vast contract voor 32-36 uur per week Afhankelijk van opleiding en werkervaring is je salaris maximaal 7128,= bruto per maand bij een 36-urige werkweek (schaal 12 okt 2025, CAO Gemeenten) Wanneer het functioneren zeer goed of uitstekend is, is een arbeidsmarkttoelage conform de CAO bespreekbaar. Een Individueel Keuze Budget (IKB) van in totaal 18,65% (inclusief vakantiegeld en eindejaarsuitkering) die je naar eigen keuze kunt inzetten. Zo kun je dit budget maandelijks laten uitbetalen of inzetten voor bijv extra verlof, aanschaf fiets, afbetalen studieschuld. Pensioenopbouw bij ABP, waarvan de gemeente 70% betaald Reiskostenvergoeding voor auto, fiets en bij thuiswerken een thuiswerkvergoeding De volledige CAO is te lezen via: Cao Gemeenten 2025-2027 - Cao Gemeenten

Gespreksinformatie

De interviews staan gepland in week 42.

Toelichting op rooster een minimum van 32 uur per week is bespreekbaar.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Dienstencategorie Diensten voor plaatsing van personeel en personeelsverschaffing

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur