Logo van Gemeente Den Bosch
Logo van Gemeente Den Bosch

(Senior) Projectleider

Wolvenhoek 1, 5211 HH 's-Hertogenbosch, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen

Begindatum:

26 nov 2025

Einddatum:

25 nov 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

20 okt 2025
Opdracht tarief 110Opdracht uren 36

Omschrijving

Opdracht omschrijving

Als projectleider ben je het aanspreekpunt bij ontwikkel-, beheer- en onderhoudsprojecten vanaf de initiatief fase t/m de overdracht naar beheer binnen de afdeling Projectmanagement & Voorbereiding.

Inhoudende:

  • gecontroleerd starten van een project op basis van een projectplan;

  • leiding geven aan het projectteam in de ontwerp-, voorbereidings-, -uitvoeringsfase en nazorgfase;

  • verantwoordelijk voor sturing op de gemaakte afspraken m.b.t. de aspecten tijd, geld, kwaliteit, informatie, risico's, organisatie, beheeraspecten en communicatie;

  • verzorgen van de aanbesteding en gunning;

  • projectmatig werken volgens het Bossche model;

  • directievoering/contractmanagement inclusief afhandeling meer- en minderwerk;

  • regulier overleg met opdrachtgever over voortgang van het project;

  • het bij elkaar brengen van de input van de verschillende vak- en beheerdisciplines.

Het betreft projecten op het gebied van element- en asfaltverharding, riolering, cultuurtechniek, kunstwerken en bouw- en woonrijp maken waarbij het accent ligt op projecten op het gebied van aanleg, vervanging en herinrichting en de toepassing van duurzame maatregelen zoals circulariteit en klimaat adaptieve maatregelen. Het verzorgen van technische & financiële adviezen en rapportages.

Hierbij valt te denken aan:

  • beoordelen van contracten binnen het werkgebied, zoals RAW bestekken, UAV-gc contract en bouwteamovereenkomst;

  • opstellen projectplan;

  • opstellen projectenplanning;

  • risico gestuurd werken middels onder andere het opstellen van reguliere risicoanalyses volgens de Risman methodiek;

  • opstellen van periodieke projectvoortgangsrapportages voor de opdrachtgever.

Kandidaat omschrijving

De kandidaat is gewend om te werken in een multidisciplinaire omgeving en in staat koers te houden in een omgeving met tegenstrijdige belangen.
Kandidaat beschikt over een open houding.

Kandidaat heeft kennis en ervaring op het gebied van:

  • Projectmanagement (GROTICK).

  • RAW, UAV / UAV-GC / Bouwteam.

  • Projectmatig werken.

  • Contractmanagement o.b.v. UAV en UAV-gc.

  • Risicomanagement.

  • Planning.

Eisen

  • Vereist opleidingsniveau
    Afgeronde HBO opleiding civiele techniek.

  • Vereiste werkervaring

    • Aantoonbaar 5 jaar werkervaring als projectleider met het realiseren van civiel technische projecten bij een (middel) grote gemeenten.

    • Aantoonbaar 5 jaar ervaring met (herinrichting) projecten in de openbare ruimte.

    • Aantoonbaar 5 jaar ervaring met projectmatig werken.

    • Aantoonbaar 5 jaar ervaring met (bewoners)communicatie/-participatie.

Wensen en competenties

Wensen

  • Uurtarief
    Weging: 20 %

  • Gewenst opleidingsniveau
    Weging: 20 %

    • Aanvullende cursussen Directievoering UAV/Contractmanagement.

    • Kennis van Projectmanagement (GROTICK) en risicomanagement.

  • Gewenste werkervaring
    Aantoonbaar 5 jaar werkervaring als directievoerder (UAV) of het uitvoeren van contractmanagement.
    Weging: 20 %

  • Competenties
    Weging: 15 %

  • Interview
    Weging: 25 %

Competenties

  • Samenwerkingsgericht

  • Initiatiefrijk

  • Communicatief

  • Omgevingsbewust

  • Besluitvaardig

  • Prestatiegericht

Organisatie en team

De kandidaat is gewend om te werken in een multidisciplinaire omgeving en in staat koers te houden in een omgeving met tegenstrijdige belangen. Kandidaat beschikt over een open houding. Kandidaat heeft kennis en ervaring op het gebied van: Projectmanagement (GROTICK). RAW, UAV / UAV-GC / Bouwteam. Projectmatig werken. Contractmanagement o.b.v. UAV en UAV-gc. Risicomanagement. Planning.

Gespreksinformatie

Interview planning

Gesprekken vinden plaats op dinsdag 18 november 2025.

Gesprek

Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.

Met de top 3 kandidaten wordt een gesprek aangegaan waarin we onder andere zullen toetsen of de kandidaat voldoet aan het kandidaatsprofiel en aan de gestelde minimumeisen. Daarnaast zal worden beoordeeld welke kandidaat het beste aansluit bij datgeen de opdrachtgever zoekt in een kandidaat (competenties, aansluiting bij de organisatie, het team, etc.). Het gesprek is onderdeel van de beoordeling.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie verlenging

2 x 12 maanden

Aanleveren na gunning

  • Actuele Uniform Europees Aanbestedingsdocument

  • Verklaring Omtrent Gedrag

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via nikki.nowack@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, do, vr
Sluiten
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.