Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Technisch Oracle Cloud Ontwikkelaar - cluster BCO

Coolsingel 40, 3011 AD Rotterdam, Nederland

Sluit over 8 dagen
Onbekend Zuid-Holland

Uren per week:

32 - 40

Publicatiedatum:

8 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Waar ben jij van?

Jij bent thuis in de diverse Oracle producten. De complexe technische verbeteringen/ vraagstukken die aan je worden toegewezen, worden door jou zelfstandig vertaald naar (gebruiksvriendelijke) oplossingen. Door je brede kennis en flexibele geest kun je veel gebruikers met het systeem helpen met hun vragen/problemen, waardoor issues snel en adequaat worden opgepakt en opgelost.

Jouw functie

Als Technisch Oracle consultant participeer je in het optimaliseren van het Technisch beheer. Je zet jouw kennis en vaardigheden in om nieuwe oplossingen te bedenken op het gebied beheer van de processen en interfaces.

De opdracht wordt binnen team CRI uitgevoerd. In Oracle Cloud voor Inkoop, iProcurement, Voorraad, Crediteuren, Projecten, Debiteuren, Order Management, Kostenbeheer, Sub-ledger accounting, Treasury, Vastgoed, Tijdschrijven en Activa. Daarnaast voorziet het team de business van advies, lost issues op en faciliteert wijzigingen en/of verbeteringen op aanvraag van de business.

Eisen

  • Je hebt minimaal 3 jaar werkervaring als Technisch Oracle Cloud Ontwikkelaar, opgedaan in de afgelopen 5 jaar;
  • Als Technisch Ontwikkelaar heb je ervaring met de volgende tools;
    • SQL rapportages
    • Jira
    • SOAP/UI
    • Rest API's
    • Topdesk
    • Oracle Integration Cloud
    • Visual Builder Cloud Service (VBCS)
    • Visual Builder Studio (VBS)
  • Je hebt werkervaring met de volgende toepassingen/modules;
    • Kennis en ervaring in het ontwerpen en ontwikkelen van Enterprise applicaties
    • Kennis en ervaring met ontwikkelen in Oracle Integration Cloud (OIC)
    • Kennis en ervaring met Page composer in Oracle Cloud
    • Kennis en ervaring met Application composer in Oracle Cloud

Wensen en competenties

Wensen

  • Je beschikt over technische kennis van integraties in Oracle;
  • Je beschikt over technische kennis van SWIFT en SEPA betalingen;
  • Je beschikt over kennis van RTF files;
  • Je hebt ervaring met agile/scrum;
  • Je hebt ervaring bij een gemeente met meer dan 250.000 inwoners.

Competenties

  • Jij beschikt over de vaardigheden en eigenschappen om doelgericht en doelmatig invulling te geven aan deze afwisselende, dynamische en soms stressvolle opdracht.
  • Je hebt goede communicatieve vaardigheden en uitdrukkingsvaardigheden in woord en schrift in de Nederlandse taal om vooral de gebruikers van het systeem goed te helpen.
  • Je beschikt over een goed analytisch vermogen om problemen snel zelfstandig technisch te doorgronden en op te lossen.
  • Je werkt systematisch en hebt nagedacht over de vraag hoe je werkzaamheden het beste kunt organiseren.
  • Je bent een expert in het beheren en ontwikkelen van integraties tussen verschillende systemen en bent in staat om als sparringpartner voor Oracle SaaS en PaaS ontwikkelaars tot gezamenlijke oplossingen te komen.

Organisatie en team

De afdeling

Team CRI bestaat uit 60 medewerkers (Functioneel beheerders, Architect / Adviseur ERP, Quality control, gebruikersondersteuning) die het functioneel beheer uitvoeren voor met name Oracle Cloud, Oracle EBS, APRO Betaalverkeer en Imaging, LIAS (de applicatie welke het plannings- en begrotingsproces ondersteunt), koppeling met HR en, een stukje treasury. Het team CRI werkt Agile/Scrum en ondersteunt alle clusters van de Gemeente Rotterdam welke met genoemde applicaties werken, een onderdeel in deze ondersteuning is het functioneel beheerteam. Dit is de ingang waar alle Oracle EBS en Oracle Cloud issues, vragen, verzoeken en problemen via Topdesk binnenkomen.
Naast het beheer voorziet het team de business van advies, lost issues op en faciliteert wijzigingen op aanvraag van de clusters.
Het team neemt deel aan projecten en denkt mee met veranderingen om de software samen met de organisatie optimaal te laten werken voor de Gemeente Rotterdam.
Dit team werkt sinds maart 2020 via de Agile/Scrum werkwijze. Hierbij wordt in scrum teams elke vier weken een releasemoment gepland Ook de teams die niet ingezet worden voor werk aan een release, gaan hun werk op een meer Agile manier inrichten.

Onze organisatie

Het team CRI is onderdeel van de Afdeling CIO Office, Concernsystemen en IT-contracten, welke gepositioneerd is binnen de BCO (Bestuurs- en Concern Ondersteuning) van de Gemeente Rotterdam. Het cluster Bestuurs- en Concernondersteuning is de spil van de gemeentelijke organisatie en maakt kaders voor het hele concern. Zij zorgt enerzijds dat het college van burgemeester en wethouders de stad kan besturen en de schakel is tussen de burgers, het stadsbestuur en de gebieden. Anderzijds is het cluster de schakel met de overige (beleids)clusters op het gebied van bedrijfsvoering. ICT, HR, Facilitaire Zaken, Juridische Zaken, Onderzoek, Financiën, Inkoop en Communicatie zijn gebundeld. Zo levert het cluster haar bijdrage die de organisatie nodig heeft bij het uitvoeren van haar werk voor de stad.

Gespreksinformatie

Procedure

Weging

Op basis van de totaalscore op de subgunningscriteria wordt bepaald welke inschrijver de economisch meest voordelige inschrijving heeft gedaan. De weging van de subgunningscriteria is:

  • 20% prijs
  • 80% kwaliteit

De weging van de afzonderlijke vragen is weergegeven in de vragenlijst.

Verificatiegesprek

De kandidaten die aangeboden zijn in de inschrijvingen die het hoogst eindigen in de ranking worden uitgenodigd voor een verificatiegesprek. Dit zijn maximaal 3 kandidaten.

Geschatte gespreksduur per gesprek: 30 - 60 minuten

Data voor verificatiegesprek: Week 42/43

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Verhouding prijs/kwaliteit

20% - 80%

Inschrijvingen

Inschrijver kan 1 kandidaat aanbieden.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur