Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.

Projectleider informatievoorziening

Kloosterstraat 2-8, 4701 KK Roosendaal, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
105 24 Noord-Brabant

Begindatum:

24 jun 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

7 jun 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Organisatie
Wij zijn Roosendaal
Wij zijn geen gemeente, wij zijn Roosendaal. Benieuwd wat we daarmee bedoelen? Dat leggen we je graag uit in deze video.
https://www.youtube.com/watch?v=iqDy6rJ9oaw

Wij hanteren een autonomere werkwijze waar dat kan. Dat houdt in dat we in kleine groepen werken van acht tot twaalf medewerkers zonder teamleiders. Binnen onze organisatie zijn er echter ook een paar (grotere) groepen of afdelingen waar het (tijdelijk) efficiënter is om met een teamleider te werken. Wij geloven in de kracht van onze medewerkers. Samen ben je verantwoordelijk voor het resultaat wat je oplevert en verdeel je in overleg de werkzaamheden. Zo zijn we wendbaar, ontstaat er ruimte voor mooie initiatieven en is het werkplezier hoog. Resultaatgericht, samen en de ander centraal zijn hierbij onze drie kernwaarden.

Roosendaal heeft grote ambities. Zo worden we wat ons betreft een 100.000+ gemeente en laten we onze voorzieningen nu al aansluiten op die ambitie. Roosendaal is de stad van de menselijke maat met talloze kleurrijke verenigingen, inwoners en ondernemers. Groot genoeg voor interessante vraagstukken. Klein genoeg voor korte lijnen met belangrijke stakeholders. Met een ideale ligging: vanuit Rotterdam, Breda of Antwerpen ben je in ruim 30 minuten in Roosendaal.

Jouw opdracht
De gemeente Roosendaal is voor een aantal projecten op zoek is naar tijdelijke versterking. Je gaat deel uitmaken van de groep Informatie en Data Management. Een belangrijke opdracht in deze groep is het applicatielandschap toekomstbestendig te maken.

Hieronder vallen bijvoorbeeld de volgende projecten:

  • Implementatie van een nieuwe oplossing voor veilig mailen 

  • Migratie van diverse on-premise applicaties naar SaaS

In de rol van projectleider ga jij je focussen op de volgende werkzaamheden:

  • Traject begeleiden rondom de inkoop en implementatie van een nieuwe ‘veilig mailen’ oplossing bij diverse gemeenten in de regio (waaronder Roosendaal).

  • Traject begeleiden rond het verSaaSen van software die nu nog on-premise staat.

  • Ondersteunen van de Informatie adviseurs bij al lopende trajecten waar tijdelijke versterking noodzakelijk is.

  • Adviseren van stakeholders omtrent belangrijke beslispunten tijdens implementatie en de gevolgen van bijbehorende keuzes.

  • Begeleiden en faciliteren van de test- en acceptatie procedures.

  • Het voorbereiden van stuurgroep vergaderingen (indien van toepassing).

  • Je zorgt ervoor dat de werkzaamheden conform de planning worden uitgevoerd en rapporteert hierover aan de informatie adviseurs.

Kandidaat omschrijving
We zoeken iemand met een positieve en kritische werkhouding, iemand die eigenaarschap toont, verantwoording neemt, proactief is, oog heeft voor plannen en organiseren en mensen met elkaar wil verbinden en inspireren tot het veranderen van hun werkwijzen en het verbeteren van hun prestaties.

  • Een afgeronde HBO opleiding Informatica/ Informatiemanagement;

  • Aantoonbare relevante werkervaring als projectleider met informatievoorzienings- en ICT-projecten binnen de overheid;

  • Ervaring met de implementatie van nieuw software en het begeleiden van de gebruikersorganisatie hierin.

  • Ervaring in het werken bij een overheid.

  • Een sterke mens- en samenwerkingsgerichtheid, je bent communicatief sterk en je streeft naar verbinding.

  • Een ondernemende en praktische instelling waarbij plannen en organiseren jou makkelijk afgaat.

Eisen

  1. Wij vragen u om de ‘Verklaring detachering in loondienst’ toe te voegen aan de dossierdocumenten in de aanbieding van uw kandidaat. U verklaart hierbij dat u dit document naar waarheid invult en voorziet van een handtekening door een rechtsgeldig bevoegde ondertekenaar. Dit document is onderdeel van de aanbesteding
    5p

  2. De kandidaat heeft aantoonbare specifieke vakkennis van implementatie software binnen de gemeente en migreren van software van on-premise naar SaaS en kennis van leveranciersmanagement.
    10p

  3. Het tarief is maximaal 105 euro en is incl. gebruik eigen devices en incl. reiskosten, parkeerkosten en verblijfskosten. Er is geen parkeergelegenheid op eigen terrein. Er dient een VOG te worden overlegd of deze dient te worden aangevraagd.
    5p

  4. De kandidaat heeft een relevante HBO opleiding in de richting van bedrijfskundige informatica. (blijkt uit CV)
    10p

  5. De kandidaat heeft relevante werkervaring op het gevraagde werkterrein binnen een gemeente / overheid (blijkt uit CV)
    10p

  6. Deze opdracht kan, vanwege de aard van de werkzaamheden, niet worden ingevuld door een ZZP'er. Bent u hiermee akkoord ?
    5p

  7. Is kandidaat in staat op de in de aanvraag genoemde startdatum te starten met de opdracht?
    5p

  8. De kandidaat heeft aantoonbare relevante werkervaring (blijkt uit CV)

    • 1 tot 3 jaar--> 2 punten

    • 3 tot 5 jaar --> 5 punten

  9. De kandidaat Beschikt over de volgende competenties (blijkt uit gesprek):
    10p

    • Communicatief vaardig

    • Flexibel

    • Samenwerken

    • Zelfstandig

    • Resultaatgericht

  10. Het overleggen van een VOG voor een vergelijkbare functie, niet ouder dan 2 maanden, is een vereiste.
    5p

  11. Prijsscore: (laagste tarief / aangeboden tarief ) * maximale prijsscore
    25p

Overige informatie
Regelmatige aanwezigheid op kantoor is gewenst, afstemming dagen/uren in overleg met de groep Informatiebeheer. Gemeente Roosendaal kent flexibele werktijden.
Er is een mogelijkheid tot thuiswerken, mits dit inpasbaar is met de overleggen en afstemming met collega's.

Let op!:
Gezien de aard van de werkzaamheden kan deze aanvraag niet worden ingevuld door een ZZP'er.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl of met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.