Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Kwaliteitsmedewerker Publiekszaken

Kloosterstraat 2-8, 4701 KK Roosendaal, Nederland

Sluit over 9 dagen
Geen maximum 28 Noord-Brabant

Begindatum:

1 dec 2025

Einddatum:

31 mrt 2026

Uren per week:

28

Publicatiedatum:

8 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Kwaliteitsmedewerker Publiekszaken (28 uur)

Een dynamische, verbindende en accurate teamplayer die staat voor kwaliteit!

Jouw nieuwe baan

Als kwaliteitsmedewerker publiekszaken ben jij hét eerste aanspreekpunt en de vraagbaak voor je collega's. Jij zorgt ervoor dat zij hun werk goed kunnen doen en betrekt hen actief bij ontwikkelingen binnen én buiten de organisatie. Zo schakel je bijvoorbeeld proactief met de teamleider voor een sterke verbinding tussen uitvoering en beleid, houd je werkinstructies actueel en organiseer je verkiezingen tot in de puntjes.

Je werkzaamheden zijn veelzijdig:

  • Je bent verantwoordelijk voor kwaliteitstaken rondom wet- en regelgeving binnen publiekszaken.
  • Als 'bewaker van publiekszaken' beheer, coördineer en optimaliseer je werkprocessen, zodat collega's zich optimaal kunnen richten op onze inwoners. Soms herschrijf je processen wanneer het nodig is.
  • Je coacht collega's en stimuleert groei van het team als geheel.
  • Je speelt een centrale rol in beleid, audits, complexe casussen zoals op het brede terrein van het (internationale) personen- en familierecht, persoonsregistraties en privacybescherming van persoonsgegevens.
  • Je vertaalt landelijke wet- en regelgeving naar lokaal beleid.
  • Je bent projectleider bij verkiezingen en zorgt voor duidelijke communicatie en samenwerking.
  • Je bent verantwoordelijk voor de totstandkoming en het onderhoud van verordeningen.
  • Je adviseert en rapporteert over de jaarlijkse BRP- en PNIK-audit, waarbij je ervoor zorgt dat wij als gemeente voldoen aan de eisen.
  • Je bent een belangrijke schakel tussen teamleider en collega's, en tevens een betrouwbare sparringpartner voor zowel de collega's als de teamleider.

Eisen

  • De kandidaat heeft specifieke werkervaring en vakkennis op het gebied van Zelfevaluatie, BRP burgelijke stand en IPR. (blijkt uit CV)
  • De kandidaat heeft relevante werkervaring op het gevraagde werkterrein (blijkt uit CV)
  • De kandidaat heeft relevante werkervaring binnen een gemeente (blijkt uit een CV)
  • De kandidaat heeft minimaal 1-3 jaar relevante werkervaring (blijkt uit CV)
  • De kandidaat heeft minimaal op MBO+ niveau een relevante opleiding Burgerzaken specialist (blijkt uit CV)
  • Het tarief is (incl. reiskosten, parkeerkosten, verblijfskosten). Tevens dient er een VOG te worden overlegd niet ouder dan 2 maanden.
  • De kandidaat is in staat om op de gevraagde startdatum te starten voor het aantal uren.
  • U voegt de 'Verklaring detachering in loondienst' toe aan de dossierdocumenten in de aanbieding van uw kandidaat. U verklaart hierbij dat u dit document naar waarheid invult en voorziet van een handtekening door een rechtsgeldig bevoegde ondertekenaar.
  • In verband met de wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) kan, vanwege de aard van de opdracht, deze opdracht niet ingevuld worden door een zzp'er. U bent hiermee akkoord.

Wensen en competenties

Competenties

  • Jij bent een energieke teamspeler die collega's weet te verbinden en processen continu wil verbeteren.
  • Je wekt vertrouwen, stelt kritische vragen en zorgt voor resultaat.
  • Jij schakelt moeiteloos tussen beleid en praktijk, krijgt zaken voor elkaar en houdt het overzicht, ook in complexe situaties.
  • Je weet professionals samen te brengen, neemt verantwoordelijkheid en straalt enthousiasme uit.
  • Je bent daadkrachtig, tactvol en weet anderen mee te nemen in verandering.
  • Je bent accuraat, flexibel, positief en klaar voor een dynamische rol met impact.
  • Communicatief vaardig
  • Proactief en initiatiefrijk
  • Analytisch vermogen
  • Samenwerken
  • Resultaatgericht
  • Zelfstandig

Organisatie en team

Wij zijn Roosendaal

Wij zijn geen gemeente, wij zijn Roosendaal. Wij geloven in de kracht van onze medewerkers. Samen ben je verantwoordelijk voor het groepsresultaat en verdeel je werkzaamheden. Zo zijn we wendbaar, ontstaat er ruimte voor mooie initiatieven en is het werkplezier hoog dankzij de vrijheid in je werkzaamheden. Resultaatgericht, samen en de ander centraal zijn hierbij onze drie kernwaarden. Roosendaal is de stad van de menselijke maat met talloze kleurrijke verenigingen, inwoners en ondernemers. Groot genoeg voor interessante vraagstukken. Klein genoeg voor korte lijnen met belangrijke stakeholders. Met een ideale ligging: vanuit Rotterdam, Breda of Antwerpen ben je in ruim 30 minuten in Roosendaal.

Gespreksinformatie

Gesprekken worden ingepland op dinsdag 28 oktober 2025 tussen 13.30 - 17.00 uur en woensdag 5 november 2025 tussen 09.00 - 17.00 uur. Gelieve hier in de agenda's van de kandidaten op voorhand rekening mee te houden.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Er is geen gelegenheid tot (gratis) parkeren op eigen terrein.

LET OP!!
Bent u leverancier en biedt u als intermediair een ZZP'er aan op een aanvraag:
Alleen op aanvragen die zich lenen voor de inzet van zzp-ers kunnen zzp-ers aangeboden worden. Welke aanvragen dit zijn blijkt uit de eisen die bij de aanvraag zijn geformuleerd en door inschrijver worden geaccordeerd.
U wordt verzocht in dat geval op het cv duidelijk aan te geven dat de kandidaat een zzp-er is.
Bij het gebruikersprofiel selecteert u echter wel FLEXMEDEWERKER en niet ZZP'er. Dit heeft te maken met de administratieve verwerking aan onze kant.

Voor alle aanvragen: u heeft 10 kalenderdagen om kandidaten aan te bieden, u heeft 4 kalenderdagen om vragen te stellen.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur