Begindatum:
1 feb 2026Einddatum:
1 feb 2027Publicatiedatum:
24 dec 2025Je bent in staat om vanuit een groter belang te redeneren, overzicht te creëren, prioriteiten te stellen, sturing te geven aan processen en anderen daarin mee te nemen. Het aansturen en zorgdragen voor het bestuurlijke besluitvormingsproces, als essentieel onderdeel van het realiseren van integrale gebiedsontwikkeling aan de hand van het jaarlijks herzien van de grondexploitaties, is jouw kerntaak. Verwacht wordt een zelfstandige, daadkrachtige en productieve werkhouding. Je legt primair verantwoording af aan de directeur en de directie van het programmabureau RijswijkBuiten.
De opdracht is in ieder geval afgerond als de grondexploitatie gesloten wordt of zoveel eerder als de directie bepaalt op basis van een inschatting dat de toegevoegde waarde van een planeconoom in het kader van voortgang en ontwikkeling van de gebiedsontwikkeling niet langer essentieel is.
Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi);
minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als planeconoom gebiedsontwikkeling (duidelijk weergegeven in cv);
Minimaal een afgeronde HBO bachelor opleiding op het gebied van ruimtelijke ordening, civiele techniek of vastgoedkunde;
Uiterlijk per februari 2026 beschikbaar voor gemiddeld 16 uur per week voor de gehele duur van de opdracht, inclusief verlengingen.
De gemeente Rijswijk bestaat uit ongeveer 600 collega’s. Onze stad groeit. Er komen steeds meer inwoners bij. Ons dienstenpakket wordt groter en veranderingen gaan steeds sneller. Hierdoor zijn wij als organisatie volop in beweging. Jouw ideeën en kennis kunnen we hierbij goed gebruiken.
In onze organisatie:
Ben jij welkom met jouw ideeën en kennis
Stimuleren wij een inclusieve (werk)cultuur
Lees hier wat onze collega’s zelf vertellen over onze gemeente: https://www.rijswijk.nl/boegbeelden
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Administratieve partner beoordeelt de cv’s op de Vereisten / Knock-outcriteria in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de Vereisten / Knock-outcriteria in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling
Stap 2: Selectie 5 CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Administratieve partner beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door administratieve partner”.
De 5 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door administratieve partner zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:
Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten;
Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. De opdrachtgever behoudt zich het recht voor om de opdracht niet te gunnen. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland in week 3. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 12 januari 2026 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Optie tot verlenging: Optie tot verlenging: 3x 12 maanden
Hybride: Is hybride werken mogelijk: Ja
Aantal professionals of FTE: 1 persoon
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal Schaal 12.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Overige informatie
De gemeente kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi)’.
Jaarlijkse indexering is wel mogelijk onder de volgende voorwaarden:
Indexering is alleen mogelijk bij goed functioneren;
Indexering is alleen mogelijk bij de overgang naar een nieuw contract (en tevens pas na 12 contractmaanden);
Indexering kan maximaal 1 keer per jaar plaatsvinden (en tevens pas na 12 contractmaanden);
Indexering gebeurt op basis van CBS indexeringscijfer per januari van het betreffende jaar.