Begindatum:
1 feb 2026Einddatum:
1 feb 2027Publicatiedatum:
24 dec 2025De gebiedsontwikkeling RijswijkBuiten spitst zich steeds meer toe op de ontwikkeling van het laatste deelgebied Pasgeld. De functie van planeconoom gebiedsontwikkeling heeft een tijdelijk karakter en de gemeente heeft daar ook geen structurele formatie voor. Het betreft nadrukkelijk geen regulier werk van de gemeente en de gebiedsontwikkeling RijswijkBuiten is naar het zich nu laat aanzien over ca. zes jaar gerealiseerd. In de fase waarin de gebiedsontwikkeling én het programmabureau RijswijkBuiten zich nu bevinden, is een planeconoom gebiedsontwikkeling met aantoonbare kennis en ervaring in gebiedsontwikkeling, vastgoedontwikkeling en gronduitgifte nodig.
Je bent in staat om vanuit een groter belang te redeneren, overzicht te creëren, prioriteiten te stellen, sturing te geven aan processen en anderen daarin mee te nemen. Het aansturen en zorgdragen voor het bestuurlijke besluitvormingsproces, als essentieel onderdeel van het realiseren van integrale gebiedsontwikkeling aan de hand van het jaarlijks herzien van de grondexploitaties, is jouw kerntaak. Verwacht wordt een zelfstandige, daadkrachtige en productieve werkhouding. Je legt primair verantwoording af aan de directeur en de directie van het programmabureau RijswijkBuiten.
De opdracht is in ieder geval afgerond als de grondexploitatie gesloten wordt of zoveel eerder als de directie bepaalt op basis van een inschatting dat de toegevoegde waarde van deze opdracht in het kader van voortgang en ontwikkeling van de gebiedsontwikkeling niet langer essentieel is.
Gelet op het soort opdracht kan de opdrachtnemer (van deze opdracht) niet bij partijen werken waar de gemeente Rijswijk in de gebiedsontwikkelingen een (contractuele) relatie mee heeft. Dit om belangenverstrengeling te voorkomen. Dit kan periodiek door opdrachtgever worden getoetst en zal ook in het inhuurcontract worden vastgelegd.
De opdracht is in ieder geval afgerond als de grondexploitatie gesloten wordt of zoveel eerder als de directie bepaalt op basis van een inschatting dat de toegevoegde waarde van deze opdracht in het kader van voortgang en ontwikkeling van de gebiedsontwikkeling niet langer essentieel is.
Gemeente Rijswijk
De gemeente Rijswijk bestaat uit ongeveer 600 collega’s. Onze stad groeit. Er komen steeds meer inwoners bij. Ons dienstenpakket wordt groter en veranderingen gaan steeds sneller. Hierdoor zijn wij als organisatie volop in beweging. Jouw ideeën en kennis kunnen we hierbij goed gebruiken.
In onze organisatie:
• Ben jij welkom met jouw ideeën en kennis
• Stimuleren wij een inclusieve (werk)cultuur
Lees hier wat onze collega’s zelf vertellen over onze gemeente: https://www.rijswijk.nl/boegbeelden
Je bent flexibel in de uitvoering van je werkzaamheden; je stemt de uitvoering wel af op wat de organisatie / opdrachtgever vraagt.
Op de werkzaamheden zijn de algemeen geldende kaders van de gemeente Rijswijk van toepassing; binnen die kaders kun je je eigen keuzes maken.
De voortgang van de uitvoering van de opdracht bespreek je met je opdrachtgevers. Je legt verantwoording af aan de directie van het programmabureau RijswijkBuiten.
Er worden geen functioneringsgesprekken gevoerd.
Je werkzaamheden zijn additioneel en zijn niet ondergebracht bij werknemers in loondienst.
Je geeft geen leiding.
Vanuit informatiebeveiliging moeten de werkzaamheden worden uitgevoerd in een structuur die daarop is ingericht. Vanuit dat perspectief is werken binnen de gemeentelijke IT-omgeving een vereiste; daar hoort een mailadres bij. Aanwezigheid bij vergaderingen als het de inhoud en de uitvoering van de opdracht betreft, idem voor eventuele werk-app groepen. Bedrijfsuitjes zijn niet verplicht.
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
De administratieve partner beoordeelt de cv’s op de Vereisten / Knock-outcriteria in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de Vereisten / Knock-outcriteria in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling
Stap 2: Selectie 5 CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
De administratieve partner beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door de administratieve partner”.
De 5 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door de administratieve partner zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. De opdrachtgever behoudt zich het recht voor om de opdracht niet te gunnen. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op 22-12-2025 11:32 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op 22-12-2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Optie tot verlenging: Optie tot verlenging: 2x 12 maanden
Hybride: Geen verdere informatie
Aantal professionals of FTE: 1 professional
Overig algemeen:
Deze functie is ingedeeld in functieschaal Schaal 12.
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.