Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Medewerker Hulpteam Toeslagenaffaire

Gemeente Ridderkerk

Koningsplein 1, 2981 EA Ridderkerk, Nederland

Sluit over 27 dagen
Geen maximum 32

Begindatum:

2 okt 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

3 okt 2025

Omschrijving

Voor de Gemeente Ridderkerk zijn wij met spoed op zoek naar een aantal medewerkers voor het hulpteam toeslagenaffaire. Je biedt brede ondersteuning aan ouders, kinderen en jongeren die geraakt zijn door de Toeslagenaffaire. Je bent voor deze mensen een vast aanspreekpunt en spin in het web. In de hulpverlening aan deze doelgroep kom je veel verschillende, soms zeer complexe situaties tegen. Je hebt een generalistische insteek. Het ene moment ben je in gesprek met ouders over wat hen is overkomen, het andere moment ben je met een woningbouwvereniging in overleg om te voorkomen dat een gezin ontruimd wordt uit hun woning. De hulpverlening begint bij het creeren van vertrouwen, je bent een luisterend oor.

Een hulpmiddel in de materiele hulpverlening zijn de SPUK gelden die onder specifieke voorwaarden ingezet kunnen worden op de leefgebieden wonen, werk, gezin, financien, zorg. De SPUK staat voor SPecifieke UitKering en kan ingezet worden om het leven weer op de rit te krijgen van deze doelgroep.

De hulpverlening aan deze doelgroep is hard nodig en vraagt een lange adem, omdat de processen bij de overheid veel tijd vragen. Hier heb je je expertise en creativiteit net zo hard nodig als je empathie en je uithoudingsvermogen. De kunst is empathisch, realistisch en transparant tegelijkertijd te zijn. Je maakt gebruik van je kennis, maar ook van je gezonde verstand. Administratie is een groot onderdeel van je werk en moet daarom altijd op orde zijn.

Eisen

  • Je hebt een opleiding gevolgd in een richting die relevant is voor de functie (bijvoorbeeld social work)
  • Een combinatie van een empathische- en zakelijke instelling
  • Je hebt een paar jaar relevante ervaring als maatschappelijk werker
  • Je bent bekend met de toeslagenaffaire en hebt de ontwikkelingen op dit vlak gevolgd
  • Je beschikt over uitstekende administratieve vaardigheden
  • Je hebt een brede algemene ontwikkeling en kunt snel schakelen
  • Je bent empathisch en transparant, naar je clienten en collegas
  • Je kunt zelfstandig huisbezoeken afleggen en hebt hier ook ervaring in
  • Je kunt goed omgaan met emotionele gesprekken
  • Je bent rustig en efficient in spoedeisende situaties
  • Je kunt een balans vinden tussen psychosociale hulpverlening en materiele hulpverlening
  • Je kunt op een professionele manier rapporteren
  • Je doet wat je zegt en visa versa
  • Aanwezigheid op locatie is vereist
  • Je beschikt over een rijbewijs

Wensen en competenties

Niet bekend

Organisatie en team

Gemeente Ridderkerk

Gespreksinformatie

Niet bekend

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:
Niet bekend
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur