Senior projectleider Civiele Techniek

Hoofdstraat 3, 6994 AB De Steeg, Nederland

Sluit over 8 dagen
120 36 Gelderland

Begindatum:

1 okt 2025

Einddatum:

1 okt 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

10 sept 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Voor een aantal ruimtelijke projecten, met name de woningbouwversnelling, zijn wij op zoek, naar een ervaren Projectleider Civiele Techniek. Als senior projectleider ben je bezig met vele mooie civieltechnische en RO projecten in de openbare ruimte van de gemeente Rheden.

In jouw rol als projectleider ben je niet alleen bezig met het realiseren van de gewenste woningen, maar ook de openbare ruimte er omheen. In deze eerste fase van dit proces willen we bij de gemeente Rheden ook al graag een projectleider civiel aan tafel hebben om mee te kijken wat er bedacht wordt ook te realiseren en te onderhouden is. In deze RO projecten is de projectleider civiel dan ook al vroeg in het proces aangehaakt. In het project wordt integraal samengewerkt met onder andere de stedenbouwkundigen, verkeerskundigen, adviseurs en beheerders vanuit om te komen tot het ontwerp, de uiteindelijke contractstukken en de realisatie van het project. Hierin ben jij als projectleider civiel verantwoordelijk voor de inbreng vanuit het team IBOR en doorloop je alle fasen van het project. Indien het bouw- en woonrijpmaken door de gemeente uitgevoerd wordt sta jij hier ook voor aan de lat om dit vorm te geven.

Daarnaast ben je verantwoordelijk voor het voorbereiden en realiseren van civiele projecten binnen de gestelde randvoorwaarden (GOTIK). Je geeft leiding aan het projectteam en onderhoudt (pro)actief contact met de opdrachtgever. Je pakt zaken projectmatig aan en draagt bij aan de verdere professionalisering van het projectmatig werken binnen onze gemeente. Je schakelt actief met de ambtelijk en bestuurlijk opdrachtgevers om de juiste koers te bepalen en je weet wanneer je op moet schalen of een besluit op moet halen. Jij bent de schakel tussen inwoners, bestuurders, belangengroepen, opdrachtgever, collega’s, aannemer(s) en overige betrokken partijen bij de voorbereiding en uitvoering van het project. Je overlegt daarvoor met externe instanties, maar ook met inwoners en bedrijven en geeft informatie  over jouw  zijnde projecten.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor Civiele Techniek;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van projectmanagement;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als senior projectleider civiel techniek in RO projecten;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als senior projectleider binnen een gemeentelijke organisatie;
  • Aantoonbare werkervaring met verkeer en wegen, water en riolering, groen en beheer.

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar op het gebied van projectmanagement (50 punten);

  • Een maximum uurtarief van €120,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten (50 punten).

Competenties

  • Je kunt goed zelfstandig werken, durft koers te kiezen en lastige knopen door te hakken en houdt rekening met de aanwezige (politieke) gevoeligheden binnen en buiten de organisatie.

  • Je hebt affiniteit met plannen en organiseren en het prioriteren van doelen voor jezelf en anderen.

  • Je verbindt en legt daar waar nodig verbanden met de vakgroepen en teams om integraliteit tot stand te brengen en te borgen.

  • Je bent communicatief sterk en je bent in staat interne en externe partijen bij elkaar te brengen.

  • Je bent een teamplayer, kunt reflecteren op gedrag en daarop feedback en coaching geven.

Organisatie en team

Een dynamische gemeente vol ambities: dat zijn wij! We zoeken daarom geregeld nieuwe collega’s – zowel jonge talenten als ervaren krachten - die zin hebben om met een frisse blik onze afdelingen te versterken.

De gemeente Rheden is een organisatie waarin onze kernwaarden Experimenteren, Oprecht nieuwsgierig, Persoonlijk leiderschap en Samenwerken centraal staan. We vinden het belangrijk om onze inwoners service op maat te bieden, een verbindende rol te spelen en om gastvrij te zijn. We houden het niveau van onze dienstverlening en voorzieningen graag hoog. Hierbij gebruiken we de Global Goals als uitgangspunt. Om op deze manier armoede, ongelijkheid en klimaatverandering te bestrijden.

Bij de gemeente Rheden bieden we volop ontwikkelingsmogelijkheden en werk je in een prachtige omgeving met de Veluwezoom als wandelgebied. We zijn flexibel in werktijden en bieden een uitgebreid arbeidsvoorwaardenpakket. Er is een informele werksfeer waar we interesse hebben in de mens achter de collega. We werken hybride: op ons gemeentehuis in de Steeg of vanuit huis.

Wie wij zijn
Jouw thuisbasis is het team Inrichting en Beheer Openbare Ruimte dat onderdeel is van de afdeling Leefomgeving. Het team bestaat naast de vakgroep Projecten uit de vakgroepen Wegen, Water en Riolering, en Groen, Spelen- en Landschap. Samen met circa 30 collega’s geven we invulling aan de inrichting en het beheer van een aantrekkelijke woon-, werk- en leefomgeving in de gemeente Rheden.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 22 september 2025, 09:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen spoedig na sluiting van de opdracht bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Fee  
De externe partij brengt voor deze opdracht € 1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.  

CV-eisen 
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties. 
Motivatie opgesteld door de professional zelf, toegevoegd als één document achter het cv. 

Werkdagen 
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg 
Is hybride werken mogelijk: Ja 

Overige informatie   

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. 

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).  

  • BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen Nee 

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. 

  • U dient te beschikken over een G-rekening en NEN Certificering, 25% wordt er gestort op deze rekening. Bij geen NEN-certificering wordt er 55% gestort op deze rekening.  

Uitvoeringsvoorwaarde:
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Rheden mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente Rheden. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). Gemeente Rheden merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur