Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Allround Communicatieadviseur

Dorpsplein 1, 6931 CZ Westervoort, Nederland

Sluit over 8 dagen
Geen maximum 24 Gelderland

Begindatum:

1 okt 2025

Einddatum:

1 apr 2026

Uren per week:

20 - 24

Publicatiedatum:

11 sept 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Je vervangt tijdelijk een van onze communicatieadviseurs binnen het team Communicatie & Participatie van 1Stroom. Je bent verantwoordelijk voor communicatieadvies en -uitvoering binnen diverse projecten, met een nadruk op het sociaal domein en het taakveld Realisatie & Beheer (beheer en onderhoud van de openbare ruimte). Je werkt nauw samen met beleidsadviseurs, projectleiders en bestuurders.

Taken:

  • Adviseren over communicatieaanpak bij projecten en beleidsontwikkeling binnen het sociaal domein en Realisatie & Beheer.
  • Ondersteunen bij het opstellen van heldere publieksgerichte teksten.
  • Begeleiden van bestuurders bij perscontacten en opstellen van kernboodschappen.
  • Afhandelen van persvragen en beheren van communicatiekanalen.
  • Meedraaien in de communicatiemailbox en oppakken van ad-hoc communicatievragen.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als communicatieadviseur;
  • Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau op het gebied van communicatie;
  • Aantoonbare werkervaring binnen een overheidsinstelling in de afgelopen 3 jaar;
  • Uiterlijk beschikbaar per 15 oktober voor 20-24 uur per week.

Wensen en competenties

Wensen

  • Relevante ervaring binnen het sociaal domein en/of Realisatie & Beheer
  • Kwaliteit van het communicatieadvies en -uitvoering
  • Zelfstandigheid en bestuurlijke sensitiviteit

Competenties

  • Uitdrukkingsvaardigheid (schriftelijk);
  • Klantgericht;
  • Tactisch gedrag;
  • Resultaatgericht werken;
  • Organiseren;
  • Analyserend vermogen;
  • Plannen en organiseren.

Organisatie en team

1Stroom is de organisatie die werkt voor de gemeenten Duiven en Westervoort. De gemeenten zijn elk zelfstandig, met een eigen gemeenteraad en college van burgemeester en wethouders. Ze maken zelf keuzes in waar geld in wordt geinvesteerd en ze stellen beleid op. De ongeveer 300 medewerkers van 1Stroom werken op meerdere locaties. Om makkelijk te kunnen flexen hebben we speciale werkruimtes ingericht en apparatuur ter beschikking. Samen hebben de gemeenten ongeveer 40.000 inwoners. Die kunnen bij hun eigen gemeente(-huis) terecht voor een paspoort, rijbewijs of uittreksel. Ook op het gebied van zorg en ondersteuning blijven inwoners in contact met hun eigen gemeente. Dit geldt natuurlijk ook voor maatschappelijke organisaties en ondernemers die er zijn gevestigd.

Waar staan wij voor?

Een veerkrachtige organisatie middenin een vitale samenleving is onze ambitie. En een goede dienstverlening aan inwoners, organisaties en bedrijven is waar we altijd naar streven. Door een betrouwbare en betrokken partner te zijn, willen we bijdragen aan een samenleving waar het goed wonen en werken is. Bij ons werken mensen die collegiaal, dienstverlenend, ondernemend en open zijn. De kernwaarden die we met elkaar hebben afgesproken zijn voor ons belangrijk: vertrouwen, aandacht en verantwoordelijkheid. Met energie, kennis en plezier vinden we oplossingen voor uitdagende vraagstukken van de twee gemeentebesturen waar we voor werken.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 24 september 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 22 september 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen

Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl of met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur