Consulent werk en inkomen

Zuiderzeestraatweg Oost 19, 8081 LA Elburg, Nederland

Sluit morgen
om 16:00
90 16 tot 20 Gelderland

Begindatum:

1 okt 2025

Einddatum:

1 jan 2026

Uren per week:

16 - 20

Publicatiedatum:

11 sept 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Bestaanszekerheid en armoedebestrijding zijn belangrijke thema's in deze tijd. Ben jij die consulent inkomen die het belangrijk vindt om inwoners die het echt nodig hebben te ondersteunen? Ben jij in je element tijdens contacten met inwoners en/of andere werkers in het sociaal domein? Hebben wet- en regelgeving weinig geheimen voor je en schroom je niet om maatwerk toe te passen als een situatie daar om vraagt? Dan zijn we op zoek naar jou!

Vanwege ziekte zoeken we een ervaren consulent met in elk geval ruime ervaring op rechtmatigheid van de Participatiewet. Deelname aan het arbeidsproces of anders maatschappelijk betrokken zjin, is niet zomaar voor iedereen weggelegd. Soms is er om wat voor reden dan ook sprake van een afstand tot de arbeidsmarkt. Ben jij doortastend en krijg jij er energie van om werkzoekenden op een coachende wijze op weg te ondersteunen bij het plan van aanpak naar een zo duurzaam mogelijke baan? Als je daar ook ervaring mee hebt, is dat een enorme pre. Het is een afwisselende functie waarin je het verschil kunt maken in levens van mensen.

De consulent werk en inkomen

  • Behandelt aanvragen, wijzigingen en beëindigingen uitkeringen levensonderhoud.

  • Stimuleert en motiveert inwoners om werk te vinden of ondersteunt hen met een traject op weg naar werk.

  • Stelt beschikkingen op aan de hand van wet- en regelgeving, jurisprudentie en gemeentelijk beleid.

  • Doet van heronderzoeken in het kader van de Participatiewet.

  • Voert administratieve taken uit en verwerkt mutaties in X-Works.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  • Beschikbaar per uiterlijk 1 oktober 2025 voor 16-20 uur per week;

  • Tenminste 2/3 van de werkweek werken vanuit gemeentekantoor Elburg;

  • Een maximum uurtarief van 90 exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer en fee;

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als allround consulent inkomen.

Wensen en competenties

Wensen

  • Relevante werkervaring bij het richting werk begeleiden van inwoners (35 punten);

  • Een aantoonbaar afgeronde hbo bachelor opleiding (25 punten);

  • Aantoonbare werkervaring met X-works (30 punten);

  • Aantoonbare kennis -en werkervaring met de participatiewet (10 punten).

Competenties

  • Je werkt zelfstandig vanuit een proactieve en inwonergerichte benadering.

  • Je weet ook in stressvolle situaties het overzicht te behouden en hoge productiviteit te realiseren. Dit alles in combinatie met humor en het vermogen om te relativeren.

  • Je bent initiatiefrijk in situaties die je probleemoplossend vermogen aanspreken en bent goed in staat om conflicterende belangen af te wegen.

  • Je beschikt over goede communicatieve vaardigheden.

  • Je bent resultaatgericht en digitaal vaardig.

  • Je bent op samenwerking gericht en dienstverlenend ingesteld.

Organisatie en team

Elburg is een gemeente van bijna 24.000 inwoners met de Veluwe en randmeren binnen handbereik. De haven- en Hanzestad Elburg, Doornspijk, t ’Harde, Oostendorp en de Hoge Enk zijn aantrekkelijke kernen waar het prettig wonen, werken en verblijven is.   

Als gemeente koesteren wij ons rijke verleden, maar kijken we óók naar de toekomst. Elburg bouwt aan een gemeente waar iedereen de kans heeft om vorm te geven aan zijn of haar toekomstdroom. We willen aan de slag in en met Elburg. We hebben ruim 230 medewerkers in dienst en hanteren een platte organisatiestructuur. De gemeentesecretaris/algemeen directeur en vier domeinen: Dienstverlening, Samenleving, Leefomgeving en Bedrijfsvoering. Binnen de domeinen werken we met zelforganiserende teams.

Benieuwd hoe het is om bij de gemeente Elburg te werken? Je leest er alles over op werkenbijelburg.nl

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdagmiddag 17 september 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op 16 september 2025 bericht. De overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,50 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt in principe vervuld op 2 of 3 van de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk:  ja, maar een consulent werkt natuurlijk grotendeels vanaf kantoor om inwoners live te spreken.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

Uitvoeringsvoorwaarde:
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Elburg mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Elburg. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur