Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Raalte
Logo van Gemeente Raalte

Regisseur Handhaving

Zwolsestraat 16, 8101 AC Raalte, Nederland

Sluit over 13 dagen

Begindatum:

1 feb 2026

Einddatum:

-

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

23 dec 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 24
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdracht

Voor het cluster Toezicht & Handhaving zoeken we een Regisseur handhaving. Deze persoon zorgt voor regievoering op complexe en gevoelige dossiers in de fysieke leefomgeving. Dat kunnen handhavingsdossiers betreffen, maar ook dossiers die op een andere manier een link hebben met toezicht dan wel handhaving. Je bewaakt de integrale behandeling en zorgt ook voor de bestuurlijke afstemming hierover. Je beheert hiertoe de agenda van het pfo handhaving, maar sluit zonodig ook aan bij andere pfo's. Je bent het eerste aanspreekpunt van cluster Toezicht & Handhaving en zit in die hoedanigheid het teamoverleg voor. Je bent een sparringspartner voor de collega's in het cluster. 

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal HBO bachelor niveau
  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van Ruimtelijke Ordening bij een overheidsinstelling
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als Jurist op het gebied van RO bij een overheidsinstelling
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar bij een gemeente
  • ‘Bring your own device’ is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren.

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal WO master niveau in een juridische richting (10 punten)
  • Minimaal 6 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar op het gebied van Ruimtelijke Ordening bij een overheidsinstelling (45 punten)
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring bij een gemeente op het gebied van RO (35 punten)
  • Aantoonbare werkervaring als teamcoordinator in de afgelopen 5 jaar (10 punten)

Competenties

  • je bent communicatief sterk.
  • je bent politiek sensitief.
  • je bent empatisch en hebt compassie.
  • je bent flexibel en resultaatgericht.
  • je hebt affiniteit met de Sallandse volksaard.

Organisatie en team

Organisatie

We zijn de gemeente Raalte en mensen werken graag bij ons om wie we zijn. We zijn positief, we doen het samen en het liefst stropen we onze mouwen op. De drang om vooruit te willen en het lef om buiten de lijntjes te kleuren, kenmerkt ons. We zijn op zoek naar jou als jij een bijdrage wilt leveren aan onze samenleving. Want die staat niet stil. Onze inwoners dagen ons iedere dag uit om samen met hen het leven in de gemeente Raalte nog mooier te maken.

Je krijgt bij ons niet alleen werk dat ertoe doet, je krijgt bij ons ook de ruimte en het vertrouwen om het verschil te maken. De gemeente Raalte groeit. En dat geeft kansen. Groei jij mee?

Gespreksinformatie

Beoordeling

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek. De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 12 januari 2026. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 9 januari 2026 bericht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Optie tot verlenging: Optie tot verlenging: 1x 12 maanden

Hybride: Is hybride werken mogelijk: Ja. De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma-Di-Wo-Do-Vr

Aantal professionals of FTE: 1

Overig algemeen:

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen.
  • De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
  • Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan €400.000 binnen het DAS van de Talentenregio.
  • Het uurtarief kan worden gewijzigd volgens de hierna genoemde CBS-indexering volgens indexatieclausule artikel 12 van de modelovereenkomsten: CBS CAO Lonen, contractuele loonkosten en arbeidsduur, lonen per uur inclusief bijzondere beloningen indexcijfer, 2020=100.
  • De administratieve partner brengt voor deze opdracht geen fee in rekening.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via nikki.nowack@kbenp.nl of met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr