Consulent werk

Zwolsestraat 16, 8101 AC Raalte, Nederland

Sluit over 7 dagen
Geen maximum 32 Overijssel

Begindatum:

3 nov 2025

Einddatum:

-

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

16 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Als consulent Werk motiveer en begeleid je mensen om weer in hun levensonderhoud te voorzien.

Werkzaamheden:
  • Je beheert een caseload en handelt nieuwe aanvragen af.
  • Je voert re-integratiegesprekken om mensen te motiveren richting werk of participatie.
  • Je maakt rapportages en stelt beschikkingen op in CivSam.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal HBO bachelor niveau

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als Consulent Werk bij een gemeente

Wensen en competenties

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als Consulent Werk bij een gemeente

  • Aantoonbare werkervaring met Civision Samenlevingszaken

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het begeleiden, stimuleren en motiveren van cliënten die een afstand hebben tot de arbeidsmarkt (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld)

  • Aantoonbare werkervaring met re-integratietrajecten naar werk bij een maatschappelijke organisatie

Competenties

  • Oplossingsgericht

  • Ondernemend

  • Daadkrachtig

  • Toont initiatief

Organisatie en team

We zijn de gemeente Raalte en mensen werken graag bij ons om wie we zijn. We zijn positief, we doen het samen en het liefst stropen we onze mouwen op. De drang om vooruit te willen en het lef om buiten de lijntjes te kleuren, kenmerkt ons. We zijn op zoek naar jou als jij een bijdrage wilt leveren aan onze samenleving. Want die staat niet stil. Onze inwoners dagen ons iedere dag uit om samen met hen het leven in de gemeente Raalte nog mooier te maken. Je krijgt bij ons niet alleen werk dat ertoe doet, je krijgt bij ons ook de ruimte en het vertrouwen om het verschil te maken. De gemeente Raalte groeit. En dat geeft kansen. Groei jij mee?

Gespreksinformatie

Selectieprocedure

Stap 1: Beoordeling cv's op minimumeisen
De cv's worden beoordeeld op de Vereisten / Knock-outcriteria. Kandidaten die voldoen, gaan door naar stap 2.

Stap 2: Selectie 10 cv's voor de organisatie
De 10 beste scorende kandidaten op de gunningscriteria worden geselecteerd voor stap 3. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de geselecteerde cv's op relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten en bij soortgelijke organisaties. De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een selectiegesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel, met name wordt getoetst op de competenties. Het gesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. Kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel.

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 27 oktober 2025. Uitgenodigde kandidaten ontvangen uiterlijk vrijdag 24 oktober 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Er wordt voor deze opdracht geen fee in rekening gebracht.

CV-eisen:

  • Maximaal 5 pagina's

  • Opgesteld in het Nederlands

  • Minimaal 2 referenties


Overige informatie:

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen.

  • De opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan € 400.000 binnen het DAS van een externe administratieve broker.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur