Consulent Wmo

Raadhuisstraat 1, 7721 AX Dalfsen, Nederland

Sluit over 5 dagen
Geen maximum 28 tot 36 Overijssel

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 jun 2026

Uren per week:

28 - 36

Publicatiedatum:

16 okt 2025

Omschrijving

Opdracht

Ter vervanging wegens tijdelijke afwezigheid van een vaste collega zoeken wij een Wmo consulent.

Werkzaamheden:

  • Als Wmo consulent behandel je aanvragen voor Wmo-voorzieningen, zoals rolstoelen, hulp bij het huishouden, begeleiding en woonvoorzieningen.

  • Wanneer de situatie daarom vraagt, ben je als casusregisseur de spin in het web voor alle partijen die bij een inwoner betrokken zijn.

  • Je legt hiervoor huisbezoeken af en stelt zelfstandig indicaties op.

  • Je kunt dan ook goed omgaan met weerstand, weet mensen te overtuigen en bent klantgericht, maar houdt altijd het doel voor ogen.

  • Je adviseert over beslissingen aan de hand van wet- en regelgeving, jurisprudentie en het gemeentebeleid.

  • Aan de hand daarvan stel je rapportages en beschikkingen op.

  • Je stemt af met betrokken partijen, waaronder je eigen collegas, zorgaanbieders en inwoners.

Eisen

  • Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau;

  • Aantoonbaar minimaal 3 jaar werkervaring in de afgelopen 6 jaar als Wmo consulent bij een gemeente;

  • Aantoonbare werkervaring met suite4sociaaldomein;

  • Aantoonbaar in het bezit van een geldig rijbewijs B en beschikking over een auto (benoem dit duidelijk in het cv).

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als allroud Wmo-consulent in de afgelopen 10 jaar bij een gemeente (40 punten);

  • Aantoonbare werkervaring met de Jeugdwet en participatiewet (30 punten);

  • Aantoonbare werkervaring als casusregisseur (30 punten).

Competenties

  • Communicatief sterk;

  • Flexibele werkhouding;

  • Klantgericht;

  • Resultaatgericht.

Organisatie en team

Organisatie

De Gemeente Dalfsen, gelegen aan de oevers van de Overijsselse Vecht, is een plattelandsgemeente met ongeveer 30.000 inwoners. Met de grootste kernen Dalfsen, Nieuwleusen, Lemelerveld, Oudleusen en Hoonhorst, beslaat de gemeente een uitgestrekt buitengebied en is het een actieve deelnemer binnen de Regio Zwolle. Daarnaast is Dalfsen lid van de P10, het samenwerkingsverband van grote plattelandsgemeenten, en van de Talentenregio.

 Dalfsen staat bekend als een veelzijdige gemeente met een uitstekende leefomgeving. In 2023 heeft het CBS vastgesteld dat de inwoners van Dalfsen de gelukkigste van Nederland zijn, iets waar wij enorm trots op zijn. De gemeente hecht veel waarde aan duurzaamheid en een goede woon-, werk- en leefomgeving. Samenwerken is de kracht van onze organisatie.

Bij de gemeente Dalfsen werken circa 300 betrokken en bevlogen medewerkers die dagelijks bijdragen aan het welzijn van onze inwoners. Onze organisatie voegt waarde toe door effectieve samenwerking, zowel intern als extern, met oog voor de veranderende samenleving. Werken bij Dalfsen betekent deel uitmaken van een hecht team dat samen voor elkaar klaar staat.

Gespreksinformatie

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 23 oktober 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 22 oktober 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 2
Hybride werken: Ja

Overige informatie

  • De Opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • De Opdrachtgever zal om een Uittreksel Handelsregister (KvK) vragen.

  • De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan €400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur