Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Raalte
Logo van Gemeente Raalte

Assetmanager maatschappelijk vastgoed

Zwolsestraat 16, 8101 AC Raalte, Nederland

Sluit over 9 dagen

Begindatum:

1 jan 2026

Einddatum:

1 jul 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

19 nov 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Aan het werk

Als assetmanager maatschappelijk vastgoed vervul je de eigenaarsrol van onze vastgoedportefeuille en handel je in die hoedanigheid. Jij bent verantwoordelijk voor een tevreden klant. Je bent het eerste aanspreekpunt voor de huurders en verantwoordelijk voor de panden in de gemeentelijke vastgoed portefeuille, waarbij je stuurt op financiele, juridische en technische aspecten. Jouw uitdaging: portefeuillesturing, optimaliseren van de vastgoedportefeuille, verduurzamen van maatschappelijk vastgoed en professionaliseren van vastgoedmanagement.

Dit betekent onder andere dat je:

  • adviseert over vastgoedstrategieen en exploitatie van bestaande en nieuwe gebouwen, inclusief aankopen, verhuur en nieuwbouwprojecten;
  • duurzaam vastgoedbeleid ontwikkelt en uitvoert met aandacht voor kwaliteit, effectiviteit en efficientie;
  • contractmanagement implementeert en netwerken met gebruikers en leveranciers onderhoudt;
  • deelneemt aan vastgoedprojecten en adviseert over huisvesting- en accommodatieplannen;
  • bij complexe en politiekgevoelige vraagstukken samenwerkt met programmamanagement en bestuur.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal HBO bachelor niveau;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar op het gebied van assetmanagement of vastgoedbeheer bij een overheidsinstelling;
  • Aantoonbare werkervaring met contractmanagment op het gebied van vastgoed.

Wensen en competenties

Wensen

  • Ervaring in assetmanagement, bij voorkeur binnen de (lokale) overheid en een goed beeld van de uitdagingen in dit werkveld.
  • Ervaring met beleids- en adviesprocessen.
  • Opleiding afgerond waarin assetmanagement een onderdeel is.
  • HBO/WO werk- en denkniveau.
  • Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal HBO bachelor niveau in de richting van vastgoed, bouwkunde of vergelijkbaar;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar op het gebied van assetmanagement of vastgoedbeheer bij een overheidsinstelling;
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar op het gebied van assetmanagement of vastgoedbeheer bij een gemeente;
  • Aantoonbare werkervaring met verduurzaming van maatschappelijk vastgoed;
  • Aantoonbare werkervaring met huurrecht en aanbestedingsrecht.

Competenties

  • Sterke communicatieve vaardigheden.
  • Probleemoplossende, transparante werkhouding.
  • Ervaring in het voeren van onderhandelingen.
  • Affiniteit met contractuele vraagstukken.

Organisatie en team

Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Zwolle mag geen arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de gemeente Zwolle. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is.

Gespreksinformatie

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 2 december 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 1 december 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Beoordelingsproces:

  • Stap 1: Beoordeling cv's op minimumeisen
    Flextender beoordeelt de cv's op de Vereisten / Knock-outcriteria. Kandidaten die voldoen, worden geselecteerd voor stap 2.
  • Stap 2: Selectie 5 cv's die aan de organisatie worden voorgelegd
    Flextender beoordeelt de cv's van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in onderlinge vergelijking op de gunningscriteria. De 5 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend.
  • Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
    De opdrachtgever beoordeelt de cv's van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten en bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4).
  • Stap 4: Selectiegesprek
    In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening.

CV-eisen
Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen.
  • De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
  • Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan 400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr