Projectleider maatschappelijke woonzorgvoorziening Jaagweg

Purmersteenweg 42, 1441 DM Purmerend, Nederland

Sluit over 7 dagen
Geen maximum 16-24 Noord-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 nov 2026

Uren per week:

16 - 24

Publicatiedatum:

17 okt 2025

Omschrijving

Opdracht

De gemeente Purmerend zoekt een ervaren en zelfstandige projectleider voor de realisatie van een woonzorgvoorziening voor mensen met multicomplexe problematiek op de locatie Jaagweg 15/16.

De projectleider is verantwoordelijk voor het aansturen van het gehele traject tot en met de aanbesteding van een zorgexploitant en de oplevering van een integraal ontwerp. Je stemt af met interne gemeentelijke afdelingen, externe partners (zoals architecten en zorgpartijen), en betrekt de omgeving zorgvuldig via participatie en communicatie. Je voert de opdracht zelfstandig uit op resultaatgerichte wijze, met een gemeentelijk aanspreekpunt voor afstemming. Er is geen sprake van een gezagsverhouding.

Werkzaamheden (o.a.):

  • Regie voeren op het gehele plantraject (initiatief tot overdracht realisatie).

  • Coördineren van benodigde procedures (vergunningen en aanbestedingen).

  • Opstellen van een integraal veiligheids- en beheerplan.

  • Aansturen van interne en externe projectbetrokkenen.

  • Leiden van het participatie- en communicatieproces.

  • Rapporteren aan college en voorbereiden van besluitvorming richting gemeenteraad.

  • Bewaken van planning, budget en kwaliteit.

Eisen

De inschrijver moet aantoonbaar voldoen aan onderstaande eisen. Indien niet voldaan, wordt de inschrijving terzijde gelegd:

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als projectleider in gemeentelijke vastgoedontwikkelingsprojecten met een maatschappelijk karakter;

  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met participatie en communicatie in een bestuurlijke context, onderbouwd met minimaal twee referentieprojecten in de inschrijving;

  • Beschikbaar per 1 november 2025 en inzetbaar voor minimaal 24 uur per week gedurende gehele opdracht inclusief verlenging;

  • Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring als projectleider in gemeentelijke vastgoedontwikkelingsprojecten met een maatschappelijk karakter (40 punten);

  • Een door de kandidaat zelf geschreven motivatiebrief, waarin duidelijk toegelicht word hoe de opgedane werkervaring gebruikt gaat worden voor de opdracht (30 punten);

  • Een aantoonbare afgeronde wo bachelor opleiding (20 punten);

  • Aantoonbare werkervaring met regievoering binnen een gemeente (10 punten).

Competenties

  • Bestuurlijke en maatschappelijke sensitiviteit

  • Sterke communicatieve vaardigheden

  • Overtuigingskracht en verbindend leiderschap

  • Omgevingsbewustzijn

  • Resultaatgerichtheid

  • Projectmatig en planmatig sterk

Organisatie en team

Gemeente Purmerend is volop in beweging. De laatste jaren zijn we succesvol veranderd naar een energieke organisatie met volop mogelijkheden. Wij werken volgens de Purmerendse manier, onze inwoners staan centraal. Dat betekent dat we bij alles wat we doen onszelf de vraag stellen; wat is hiervan de bijdrage aan de inwoners of bedrijven van Purmerend? Het betekent ook dat we denken in kansen en mogelijkheden. Creativiteit, een informele aanpak en in verbinding staan met de omgeving vinden we belangrijk.

Gespreksinformatie

Planning

De fysieke / digitale gesprekken bij de gemeente zijn gepland in de week van 27 oktober 2025 tussen. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen spoedig na sluiten van de opdracht bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Beoordeling

Stap 1: Beoordeling CVs op minimumeisen
De externe administratieve broker beoordeelt de CVs op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) CVs die aan de organisatie worden voorgelegd
De externe administratieve broker beoordeelt de CVs van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde gunningscriteria te beoordelen door de externe administratieve broker. De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CVs van de kandidaten die door de externe administratieve broker zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria: Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten; Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling).

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. De opdrachtgever behoudt zich het recht voor om de opdracht niet te gunnen. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

CV-eisen

Maximaal 5 pagina's, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma Di Wo Do - Vrij. We werken waar nodig voor het resultaat voor de stad. Dit kan op locatie zijn en betekent ook dat thuiswerken mogelijk is wanneer het werk dit toelaat.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl of met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur