Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Pijnacker-Nootdorp
Logo van Gemeente Pijnacker-Nootdorp

Wmo consulent

Oranjeplein 1, 2641 EZ Pijnacker, Nederland

Sluit over 3 dagen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

24 nov 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 36

Omschrijving

Opdrachtomschrijving

De opdrachtnemer wordt als zelfstandig professional ingehuurd om binnen het sociaal domein zelfstandig Wmo-onderzoeken uit te voeren, te komen tot een professionele onderbouwing voor maatwerkoplossingen en dit te vertalen naar een deugdelijk ondersteuningsplan conform de geldende wet- en regelgeving. De opdrachtgever verwacht dat de opdrachtnemer op basis van eigen inzicht, deskundigheid en ervaring zelfstandig tot het hierboven beschreven resultaat komt.

Werkzaamheden

  • voert de opdracht zelfstandig uit, met gebruik van eigen methodiek, expertise en professionele afwegingen;
  • bepaalt zelf de werkwijze om tot een zorgvuldig Wmo-onderzoek en complete rapportage te komen;
  • organiseert het werk zelfstandig, waaronder het plannen van gesprekken, het voorbereiden van onderzoeken en het opstellen van rapportages;
  • draagt verantwoordelijkheid voor de kwaliteit, volledigheid en onderbouwing van de geleverde producten;
  • adviseert de gemeente over de aard en omvang van passende voorzieningen op basis van eigen deskundigheid.
De opdrachtgever verstrekt geen instructies over de inhoudelijke uitvoering van de werkzaamheden, maar beoordeelt uitsluitend het opgeleverde resultaat.

Resultaatverplichting

De opdrachtnemer levert ten minste de volgende resultaatproducten op:
  • Volledig Wmo-onderzoek, inclusief vraagverheldering en analyse volgens wettelijke kaders.
  • Ondersteuningsplan met een deugdelijke, objectieve motivering van de voorgestelde oplossing.
  • Indien van toepassing: beschikkingsadvies dat door de opdrachtgever kan worden gebruikt voor besluitvorming.
  • Verslaglegging in de daarvoor aangewezen systemen, conform de afgesproken kwaliteitseisen.
  • Deelname aan casuistiekoverleggen, voor zover dit noodzakelijk is voor het kunnen uitvoeren van de opdracht.

Eisen

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi);
  • Bring your own device is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad;
  • De beroepsaansprakelijkheidsverzekering en de aansprakelijkheidsverzekering bedrijven biedt qua verzekerde hoedanigheid, inhoudelijk dekking aan minimaal de opdrachtwaarde van de opdracht;
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met het zelfstandig opstellen van (her)indicaties begeleiding, rapportages en beschikkingen
  • Minimaal 2 jaar aantoonbaar werkervaring als Wmo consulent;
  • Bereidheid om volledig op kantoor te werken en beschikt over eigen vervoer binnen de gemeente;

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal een aantoonbaar afgeronde hbo bachelor opleiding in de richting van SJD of MWD;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als Wmo consulent bij een gemeentelijke instelling;
  • Aantoonbare werkervaring met indiceren van begeleiding, benoem waar dit is opgedaan;
  • Woonachtig binnen een straal van 50 km vanaf de gemeente Pijnacker;
  • Uiterlijk beschikbaar per 15 december 2025 voor gemiddeld 36 uur per week.

Competenties

  • Je bent nieuwsgierig, doortastend en oplossingsgericht.
  • Je weet wet- en regelgeving praktisch toe te passen.
  • Je werkt zelfstandig, maar zoekt ook actief de samenwerking op.
  • Je hebt een goed gevoel voor communicatie, ook bij gevoelige situaties.
  • Je helpt inwoners denken in mogelijkheden en alternatieve oplossingen.

Organisatie en team

Organisatie

De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. We werken de komende jaren aan grote projecten op het gebied van woningbouw, bedrijventerreinen, infrastructuur, voorzieningen, natuur en recreatie. Het ondernemersklimaat wordt gekenmerkt door innovatieve ondernemers die vooruitlopen op het gebied van warmtetransitie en duurzaamheid. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam. De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Onze medewerkers voelen zich gewaardeerd en zijn trots op de organisatie waarvoor zij werken.

Team

Het team Wmo maakt onderdeel uit van het team Maatschappelijk Ondersteuning, welke deel uit maakt van het domein Samenleving. Het team Maatschappelijke ondersteuning zorgt onder andere voor de uitvoering van de Wmo, Schuldhulpverlening, Vroegsignalering en Leerplicht / Doorstroompunt. Je komt te werken in een team met gedreven professionals. Je vind het leuk bij te dragen aan kwalitatief hoogwaardig werk. Als professional weet je middels een integraal onderzoek de hulpvraag en een eventuele vraag achter de vraag te achterhalen. Samen met de inwoner kijk je wat er nodig is. Je zoekt een totaaloplossing waarbij je uit gaat van eigen kracht en ondersteuning vanuit het sociale netwerk, of inzet van voorliggende, algemene en collectieve voorzieningen. Waar nodig zet je een maatwerkvoorziening in. Je kunt op een fijne en duidelijke manier met inwoners communiceren en stemt je communicatie af op de persoon en de situatie. Je bent in staat om een goed en breed beeld te vormen van deze situatie. Op basis van jouw analyse bepaal je jouw handelen. Indien de situatie daarom vraagt, benader je andere teams of ketenpartners.

Gespreksinformatie

Beoordelingsprocedure

Stap 1: Beoordeling CVs op knock-outcriteria. Een externe administratieve broker beoordeelt de CVs op de knock-outcriteria die in de marktplaatsuitvraag worden omschreven. Kandidaten die voldoen aan de knock-outcriteria worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld. Stap 2: Selectie CVs. Een externe administratieve broker beoordeelt de CVs van de kandidaten die voldoen aan de knockoutcriteria in onderlinge vergelijking op de gunningscriteria uit de marktplaatsuitvraag. De (maximaal) tien kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde gunningscriteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd voor verdere beoordeling. Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek Leidschendam-Voorburg beoordeelt de CVs van de tien geselecteerde kandidaten in onderlinge vergelijking op de volgende criteria. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die op basis van deze criteria als beste worden beoordeeld, worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek. Stap 4: SelectiegesprekIn het selectiegesprek wordt nader getoetst in hoeverre de geselecteerde kandidaten voldoen aan de competenties uit de marktplaatsuitvraag. Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort kan stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar ons oordeel het beste voldoet aan het gevraagde profiel in de marktplaatsuitvraag. Alle overige kandidaten worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund.

Planning

De gesprekken bij de gemeente zullen worden gepland op een nader te bepalen moment. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo spoedig mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

CV-eisen

  • Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.

Overige informatie

  • De gemeente zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, do, vr