Senior Financieel Adviseur

Oranjeplein 1, 2641 EZ Pijnacker, Nederland

Sluit over 7 dagen
125 32 Zuid-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

16 okt 2025

Omschrijving

Opdracht

In opdracht van het team Financien zoeken wij een ervaren en zelfstandig werkende senior financieel adviseur die verantwoordelijk is voor het opleveren van de jaarrekening 2025, Voorjaarsnota 2026 en Kadernota 2027 voor het Fysiek Domein. En hierover gesprekken voert met de budgethouders van het Fysiek Domein.

De opdracht bestaat uit:

  • Het opstellen en opleveren van een volledige en onderbouwde jaarrekening 2025 voor het Fysiek Domein
  • Het opstellen en opleveren van een volledige en onderbouwde Voorjaarsnota 2026 voor het Fysiek Domein
  • Het opstellen en opleveren van een volledige en onderbouwde Kadernota 2027 voor het Fysiek Domein
  • Opstellen van financiele adviezen inzake beheerplannen en onderhoudsplannen.
  • Het doorrekenen van tarieven en kostendekkende producten binnen dit domein.
  • Het opstellen van een financieel advies op de uitgangspunten voor 2026 voor het Fysiek Domein.

Resultaat:

Een opleverdossier dat uiterlijk op de afgesproken einddatum beschikbaar is voor het team Financien, zodat dit team de trajecten verder kan oppakken. De opdrachtnemer bepaalt zelf de wijze waarop dit resultaat wordt bereikt.

Eisen

Vereisten / knock-outcriteria

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • Bring your own device is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad. De kandidaat maakt bij de start van de opdracht zijn/haar telefoonnummer bekend.

  • De beroepsaansprakelijkheidsverzekering en de aansprakelijkheidsverzekering bedrijven biedt qua verzekerde hoedanigheid, inhoudelijk dekking aan minimaal de opdrachtwaarde van de opdracht.

  • Aantoonbare werkervaring als senior financieel adviseur binnen een 100.000+ gemeente.

  • Uiterlijk per 10 november beschikbaar voor gemiddeld 32 uur per week.

Wensen en competenties

Gunningscriteria

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als senior financieel adviseur binnen een 100.000+ gemeente (35 punten).

  • Minimaal 8 jaar aantoonbare werkervaring met P&C producten, duidelijk herleidbaar toegelicht in het cv (40 punten).

  • Een maximum uurtarief van 125,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer en parkeerkosten en inclusief broker fee (15 punten).

  • Aantoonbare werkervaring binnen het fysieke domein van een gemeente (10 punten).

Competenties

  • Resultaatgerichtheid

  • Communicatief vaardig

  • Analytisch vermogen

  • Oordeelsvorming

  • Bestuurlijke en politieke sensitiviteit

Organisatie en team

De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. We werken de komende jaren aan grote projecten op het gebied van woningbouw, bedrijventerreinen, infrastructuur, voorzieningen, natuur en recreatie. Het ondernemersklimaat wordt gekenmerkt door innovatieve ondernemers die vooruitlopen op het gebied van warmtetransitie en duurzaamheid. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam. De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Onze medewerkers voelen zich gewaardeerd en zijn trots op de organisatie waarvoor zij werken.

Je gaat aan de slag binnen het team Financien, dat valt onder het domein Bedrijfsvoering en Dienstverlening. Het team bestaat uit zes financieel adviseurs die samen werken aan het verder professionaliseren van de financiele functie, met vakmanschap, eigenaarschap en samenwerking als uitgangspunten. Met jouw specialistische kennis versterk je dit team tijdelijk als externe adviseur, waarbij je een waardevolle bijdrage levert aan de ontwikkeling en verdere professionalisering van de financiele functie.

Gespreksinformatie

Beoordelingsprocedure

De beoordelingsprocedure bestaat uit de volgende stappen:

  1. Beoordeling CVs op knock-outcriteria. Kandidaten die voldoen aan de knock-outcriteria worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
  2. Selectie CVs: beoordeling van de CVs van de kandidaten die voldoen aan de knockoutcriteria in onderlinge vergelijking op de gunningscriteria. De (maximaal) tien kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde gunningscriteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd voor verdere beoordeling.
  3. Uitnodiging voor een selectiegesprek: Pijnacker-Nootdorp beoordeelt de CVs van de tien geselecteerde kandidaten in onderlinge vergelijking op de volgende criteria: Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten en Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De (minimaal 2) kandidaten die op basis van deze criteria als beste worden beoordeeld, worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
  4. Selectiegesprek: In het selectiegesprek wordt nader getoetst in hoeverre de geselecteerde kandidaten voldoen aan de competenties uit de marktplaatsuitvraag. Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort kan stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar ons oordeel het beste voldoet aan het gevraagde profiel in de marktplaatsuitvraag. Alle overige kandidaten worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. De gemeente Pijnacker-Nootdorp behoudt zich het recht de opdracht niet te gunnen.

Planning

  • De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdag 29 oktober voor 13:00 uur en donderdagochtend 30 oktober.
  • De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 28 oktober 2025 bericht.
  • Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

CV-eisen

  • Maximaal 5 pagina's, opgesteld in het Nederlands.

  • Minimaal 2 referenties.

Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.

Overige informatie

  • De gemeente zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur